Jitze Posted 10 juni 2002 Report Share Posted 10 juni 2002 Dat je voor een goed apparaat altijd heel veel geld moet neertellen, gaat niet altijd helemaal op, natuurlijk in vergelijking met een duurdere soortgenoot kun je voor de laatste een voorkeur hebben. De vraag die zich dan opdringt is, of het verschil in kwaliteit de meerprijs ook rechtvaardigd, dit zijn beslissingen die voor een ander erg moeilijk te nemen zijn. Enige tijd geleden heb ik uitgebreid gespeeld met de Holfi Battriaa SE, was en ben hier nog steeds vreselijk enthousiast over, deze phono voortrap presteert op een zeer hoog niveau. echter er hangt een redelijk hoog prijskaartje aan, te weten € 1.800. Op dit moment luister ik naar het kleinere familielid, de Holfi Ellipse, eveneens een batterijgevoed phono trapje, welk een prachtig gedetaillerde weergave verzorgt, in vergelijking met de Battriaa mogelijk een tikje minder, ook in kracht - dus dynamiek - blijft de Battriaa de meerdere. echter gelet op het enorme prijsverschil is de vraag dus hoeveel een beetje meer resultaat mag kosten. De Holfi ellipse kost € 475 en is m.i. dit bedrag aan alle kanten waard, de moeite om eens te beluisteren................... Hansted Audio Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 december 2002 Author Report Share Posted 21 december 2002 Inmiddels is er een nieuwe versie van de Holfi Ellipse verschenen, belangrijkste verschil is een tandje meer gain en mogelijk een iets gedetailleerder geluid........ De prijs is een beetje verhoogd, naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
depeter Posted 21 december 2002 Report Share Posted 21 december 2002 Hallo Jitze, Is zo,n Holfi beter dan de black box. Hij is toch wel zo,n 100 euro duurder. M VR GR Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 december 2002 Author Report Share Posted 21 december 2002 Geplaatst door depeter:Hallo Jitze, Is zo,n Holfi beter dan de black box. Hij is toch wel zo,n 100 euro duurder. M VR GR Peter Wil je 'm echt vergelijken zul je toch de SE uitvoering van die zwarte doos er naast moeten zetten, dan wordt het een ander verhaal - verschil................ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 22 december 2002 Report Share Posted 22 december 2002 natuurlijk is er verschil, echter ik zou heel goed kunnen leven met de Ellipse, voor het prijsverschil kun je toch wel ontzettend veel elpees kopen. Of een knaller van een element natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 december 2002 Author Report Share Posted 22 december 2002 Geplaatst door Henno Appel: Of een knaller van een element natuurlijk. Absoluut, zo hebben we allemaal onze prioriteiten.................. toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 21 januari 2003 Report Share Posted 21 januari 2003 Ha Jitze, Even een andere vraag tussendoor: Hoe ben je gevaren met die JJ buizenbak,die na het installeren van de buizen meteen lekker speelde??? Ben daarna nog langs geweest maar hij stond al in de etalage. Mvgr. Mr.Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 januari 2003 Author Report Share Posted 22 januari 2003 Geplaatst door Henno Appel: Of een knaller van een element natuurlijk. Heb ik inmiddels ook gedaan, de ZYX is in mijn setje opgenomen............. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 23 januari 2003 Report Share Posted 23 januari 2003 Geplaatst door Jitze: Heb ik inmiddels ook gedaan, de ZYX is in mijn setje opgenomen............. Groet Jitze En wat is er met de BM L0.4 gebeurd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 30 januari 2003 Author Report Share Posted 30 januari 2003 Inmiddels heeft ook Holfi een voordeliger Phono-trapje in de lijn opgenomen, Vitalus heeft men dit gedoopt, bespaard is op de accuvoeding, welke geheel ontbreekt, en er zijn smd componenten toegepast. Dit alles resulteert in een minder detailrijke weergave, zonder nu direct te roepen dat het niks is, vindt ik dit wel heel erg jammer. In dezelfde prijsklasse er ook een Creek OBH 9 SE naast gehad, deze laatste leverde iets meer dynamiek, heeft iets meer gain. Moet wel opmerken dat ik erg veel vraag van een phono trapje gezien mijn element slechts 0,28 mV aflevert, met een hogere output komt eea anders te liggen. Samenvattend blijft de Ellipse mijn duidelijke voorkeur houden, ook al is er niet zo heel erg veel tegen de beide goedkopere exemplaren aan te voeren, echter het verlies aan detail, rust en ruimte, is mij te groot. Mij lijkt het beslist de moeite even door te sparen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 3 maart 2003 Author Report Share Posted 3 maart 2003 Afgelopen zaterdag mogen meemaken dat het ook beter kan, de Ellipse is naast een prototype van Array gehouden. Gelukkig voor de makers van de Array is hier naast meer gain, ook meer muziek, eigenlijk meer laagjes in de muziek waarneembaar. Verschillen zijn niet echt dramatisch, maar wel zo duidelijk dat er moet worden nagedacht, in dit soort gevallen is het altijd erg moeilijk een afweging te maken. Zoals hierboven al is aangegeven is voor het prijsverschil vreselijk veel muziek - software - te koop of kun je een heel erg mooi element aanschaffen. De ook aanwezige ClearAudio phonotrap bleek geen partij voor de andere twee, hetwelk mij niet verwonderde. Zodra er weer een Batriaa beschikbaar is hoop ik deze ook nog eens naast dit nieuwe Array apparaat te mogen houden, ik laat het horen................... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 3 maart 2003 Report Share Posted 3 maart 2003 Geplaatst door Jitze: Zoals hierboven al is aangegeven is voor het prijsverschil vreselijk veel muziek - software - te koop of kun je een heel erg mooi element aanschaffen. Groet Jitze Waarbij je je wel moet afvragen of dat top-element dan wel een grotere verbetering geeft t.o.v. een eventuele aanschaf van een top-phonotrap Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 maart 2003 Report Share Posted 3 maart 2003 Het zal beide goed moeten zijn om een optimaal resutaat te halen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts