[[Game]] Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 ik heb bedacht dat ik de b en w 110 of 220 ga kopen. nu wil ik over die 2 apeakers een aantal dingen weten. allereerst welke van de twee? hebben ze individuele voordelen of is de 220 gewoon beter? en dan dit: er zijn drie versies van elke, de 110, 110i en 110jubileum de 220, 220i en 220jubileum de 110 en 220 zijn bruin met rood, de 220i, 110i zijn blauw met grijs, en de jubileum versie is zwart met blauw. (blauw en rood slaan op de ringen rond de speakers) wat zijn hiertussen de verschillen in kwaliteit heel erg bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Goh, zijn die oudjes nog nieuw te koop dan Of ga je ze 2e hands zoeken. Op de site van B&W zijn zeker nog de handleidingen te vinden. De verschillen tussen de -, -i en -jubileumversie zijn gering (meestal afwerking). Het verschil tussen een 110 en de 220 is weldegelijk groot. De 220 heeft naaste dezelfde woofer en tweeter nog een passive woofer aan boord. Daardoor gaat deze beduidend dieper in het laag (-3db punten op 70Hz en 20kHz bij de DM110, 53Hz en 20kHz bij de DM220). Op de B&W-site wordt verder niet gerept over verschillen tussen de uitvoeringen. Ik weet dat bij de DM640i spikes + schroefgaten zaten en bij de DM640 niet. Of er verder nog filterverschillen zijn waag ik te betwijfelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 28 december 2002 Report Share Posted 28 december 2002 Ik heb in het verleden de DM-220 en DM-330 gehad de DM-330 is ongeveer hetzelfde als de 220 met een grotere kastinhoud, kan me herinneren dat verschillen tussen de i en jubileumuitvoeringen gering waren. Voor hetgene wat ze vroeger kosten erg goede speakers maar de gebruikte kast was naar mijn mening te dun voor het formaat van de speaker, ik heb ook de DM-14 gehad ook een model uit die tijd, beduidend beter..wordt ook nog regelmatig tweedehands aangeboden.. Padi Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 29 december 2002 Author Report Share Posted 29 december 2002 oh, de dm 14 beter. mmh zie wel. maar is het trouwens altijd goed dat een speaker lager gaat? kan dat niet ook resulteren in een opgepropt geluid in je kamer? ik heb de kans gehad in een winkel om de 330jub en de 110i te verglijken. en de dm110i waren veel beter. juist heel helder en de 330jub dof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 december 2002 Author Report Share Posted 30 december 2002 kunnen jullie voor ij ff wat duidelijk in de voor mij b en w chaos scheppen? "heb ook de DM-14 gehad ook een model uit die tijd, beduidend beter..wordt ook nog regelmatig tweedehands aangeboden.. " is de dm 14 echt goed? of de dm 4 vergeleken met de 220 110 etc en al die andere dm nummers Link to comment Share on other sites More sharing options...
padi Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Sorry, de DM-4 ken ik niet. De DM-330 dof ? Jij hebt ze kunnen vergelijken, volgens mij worden wel de zelfde units gebruikt, als een speaker lager gaat hoeft het uiteraard niet beter te zijn.Zou goed kunnen dat een 220 of 330 lager gaat maar gaat het je om de kwaliteit van het laag of de hoeveelheid laag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 december 2002 Author Report Share Posted 30 december 2002 kwaliteit en hoeveelheid, iet te veel maar wel goed strak. maar das logisch ben alleeen benieuwd naar de verschillen tussen al de dm's en de kwaliteit etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 30 december 2002 Report Share Posted 30 december 2002 Geplaatst door game:kwaliteit en hoeveelheid, iet te veel maar wel goed strak. maar das logisch ben alleeen benieuwd naar de verschillen tussen al de dm's en de kwaliteit etc. Beste Game, It is all in the game ! Maar het beste kun je echt zelf gaan luisteren........... De DM 110 vond ik wel mooi( ik dus). De DM 220 en 330 was het hoog en midden hetzelfde qua klank ,volgens mij (niet dof dus) maar het laag overheerste enorm. Dus omdat er teveel laag inzit (volgens mij) leek het hoog minder te zijn . Sorry maar volgens mij kun je het beste ook een keer gaan luisteren naar MA ,klinkt neutraal zonder te boemen, alleen niet zo geschikt om aan bv Yamaha te koppelen. MA heeft een super (mooi ) hoog en Yamaha kan wat scherp klinken. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 december 2002 Author Report Share Posted 30 december 2002 dankje haudio ik zal es zien. kan aan mij liggen maar inderdaad 110 mooier dan 220/330... ik vond ze misschien... niet zo warm als ik wel eens gehoord heb. misschien daar iets meer over te zeggen iemand. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 30 december 2002 Author Report Share Posted 30 december 2002 okee, ma is toch monitor audio? (sorry) maar nog even over de b en w's . er zijn dus heel veel nr's van de dm. dm4, dm5, dm7, dm22, dm14, dm16 etc. wie heeft hele positieve ervaringen of negatieve of welek ervaring dan ook met deze (of andere uit die reeks van benw) speakers? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Heb momenteel een stel DM1 met een zware Luxman receiver aan het spelen op zolder, totaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 Geplaatst door game:okee, ma is toch monitor audio? ja klopt(sorry) maar nog even over de b en w's . er zijn dus heel veel nr's van de dm 1,dm2,dm2a, dm4, dm5, dm6, dm7, dm22, dm14, dm16 etc. wie heeft hele positieve ervaringen of negatieve of welek ervaring dan ook met deze (of andere uit die reeks van benw) speakers? en nog veel meer mvg haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 " mr. puccini actie : " KOOP EEN SETJE B&W CM4 EN JE WILT NIETS ANDERS MEER!, ABSOLUTE SPITZENKLASSE!! ok..dat was et weer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 JE HOEFT NIET TE SCHREEUWEN MR B&W! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 31 december 2002 Report Share Posted 31 december 2002 hoor je mij schreeuwen dan?? ik zie mezelf alleen maar schreeuwen! (i am off to bed now..) iedereen alvast een prettige jaarwisseling.. ik denk neit dat ike cht morgen online zal zijn ik ben lekker rotjes afsteken enzo.. ik zie er toch nog jong genoeg uit..dus " so what" krijg ik weer een warm hartje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 1 januari 2003 Author Report Share Posted 1 januari 2003 volgens mij dwalen we een beetje af van de 1e vraag... maar ondertussen heb ik mijn vraag al beantwoord. de i versie is de improved version en dwz dat er weliswaar de zelfde onderdelen zijn gebruikt maar dat het scheidingsfilter !) anders is afgestelt. er is meer laag, voor zover ik heb kunnen horen een verslechtering. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts