MJ_OK Posted 7 september 2003 Report Share Posted 7 september 2003 Geen bas met de laagste orgelregisters, geen boombas, maar gewoon een strakke gecontroleerde bas die laag genoeg gaat voor mij en dus ook geen problemen oplevert. De volgende set heb ik, thuis in de door PD perfect omschreven ruimte, staan: Accuphase E-204, NAD C541i, Klipsch SB-1, Kimber PBJ en Kimber 4PR. In de bovenstaande set zitten nog 2 onderdelen van mijn oude set: de Klipsch SB-1 en de Kimber PBJ. Hieronder zal ik de veranderingen aangeven waarvoor de nieuwe apparatuur gezorgd heeft tov. mijn oude set. De oude set bestond uit de volgende onderdelen: NAD 3225PE, NAD 5320, Klipsch SB-1, Kimber PBJ en een standaard luidsprekerkabel. Deze set had het volgende klankkarakter: analytisch/neutraal, helder, strakke bas, klein scherp randje (zo nu en dan en niet vervelend). NAD C541i ipv NAD 5320: Meer detail, meer bas, meer dynamiek, bredere stage, minder scherp. De verschillen waren echter heel klein te noemen. Accuphase E-204 ipv NAD 3225PE: Door deze verandering kon de C541i laten horen wat hij in zich had. De combinatie gaf een schoon, helder, dynamisch, ruimtelijk en ook detailrijk geluidsbeeld. Daarnaast was ook het hoog minder scherp en gaf de accuphase een betere controle over de bas. Deze was dan ook duidelijker en voller dan voorheen. Ik had niet verwacht dat een andere versterker zoveel verschil kon maken. De Klipschen hebben een rendement van 92dB dus met de 2x30 watt van de NAD had het goed moeten klinken. De Accuphase haalt er echter veel meer uit! Kimber 4PR ipv standaard luidsprekerkabel: Deze, volgens sommigen 'bruin' (donker, vol, basrijk) klinkende kabel, combineert in mijn oren heel goed met mijn set. Het hoogste randje wordt wat weggehaald, dit maakt het nog prettiger om naar de Klipschen te luisteren. Ook de rest van het geluidsbeeld wordt positief beinvloed door deze kabel. De bas wordt nog meer naar beneden afgerond en is voor de luisteraar beter te ontraffelen. Dit alles gebeurt zonder dat de bas rommelig wordt of details verloren gaan. De hele set: De Accuphase/NAD geven icm de Klipsch luidsprekers een lichtelijk warm geluidsbeeld. De Kimber 4PR zorgt er voor dat het in mijn oren iele geluidsbeeld wat voller en daarom prettiger wordt om naar te luisteren. Ik ga eerst een hele tijd van muziek genieten voordat ik weer aan upgraden ga denken. Ik ben eindelijk tevreden! Groeten Marten Jan Gebruikte muziek: - Yes - Magnification - Pink Floyd - Echoes Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 8 september 2003 Report Share Posted 8 september 2003 Leuk review MJ! Betere luidsprekerkabel was een upgrade die vrij voor de hand lag. Kimber maakt erg goede kabels, en het is een goede combinatie met jou spullen! Veel luister plezier toegewenst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 c 541i is een een sublieme cd speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 9 september 2003 Author Report Share Posted 9 september 2003 Hij laat idd goed horen wat hij kan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 9 september 2003 Report Share Posted 9 september 2003 Dat is een hele verbetering. Vooral de luidsprekerkabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 10 september 2003 Author Report Share Posted 10 september 2003 Zeker, ik ben nu echt aan het genieten. En die luidsprekerkabels maken het helemaal af! Heb je al vervanging voor de vdh cs 122? Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door MJ_OK:Zeker, ik ben nu echt aan het genieten. En die luidsprekerkabels maken het helemaal af! Heb je al vervanging voor de vdh cs 122? dat is niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 16 september 2003 Report Share Posted 16 september 2003 Geplaatst door berend: dat is niks Zo kan'ie wel weer, Berend!!?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts