Jitze Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 Vorige week een tweetal setjes interlinks te leen gekregen van Gerrit Nutters. Het betreft de Kimber Select 1011 - koper - en de 1030 - zilver - welke inmiddels naast mijn Monster M1500 zijn gehouden. eerste indruk is heel erg goed, laten detaillering heel erg mooi horen, geven geen aanleiding tot enig gezeur. In eerste instantie tussen beiden ook geen opvallend verschil, zal ze hiervoor mogelijk wat langer in huis moeten hebben. Echter ze moeten weer snel retour om in Rotterdam aan den volke getoond te worden. Opvallend mag genoemd worden dat de 1030, welke in een duitse test tot absoluut de meest mooie interlink is uitgeroepen - zou het waar zijn ? - daar het fenomenale bedrag van Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 Wanneer ik die absurde prijzen zie, dan kan ik mijn zilveren interlink wel in productie nemen.....er is kennelijk markt voor. De Monster Sigma M2000 klinkt bijna eender en die was ook niet echt goedkoop..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 maart 2003 Report Share Posted 20 maart 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ha Drie setjes keurig voorzien van mooie plugjes hebben mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 20 maart 2003 Author Report Share Posted 20 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 maart 2003 Report Share Posted 21 maart 2003 Jitze, wat is de constructie van die interlinks??? zijn dit ook drie gevlochten draden?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 Geplaatst door jopie: we gaan niet vloeken andre. Nee hoor, we zaten met 3 man verbaasd te luisteren, opzoek naar enig verschil en we vonden het niet Later in A'dam hebben we op een topset nog eens de zilveren naast de M2000 beluisterd en weer konden we niet horen welke nou welke was Laatst bleek bij Jitze dat de zilveren mooier (gedetailleerder) was dan de M1500. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 23 maart 2003 Report Share Posted 23 maart 2003 hoe je het wend of keert;;;; de fabrieks kabels klinken net iets anders als een zelfbouw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door jopie:hoe je het wend of keert;;;; de fabrieks kabels klinken net iets anders als een zelfbouw. en het beter of slechter houdt iedereen voor zichzelf.. lekker subjectief Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 31 maart 2003 Report Share Posted 31 maart 2003 Geplaatst door jopie:hoe je het wend of keert;;;; de fabrieks kabels klinken net iets anders als een zelfbouw. En alle zelfbouwkabels klinken ook weer anders, net zoals alle fabrieks kabels. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 9 september 2005 Author Report Share Posted 9 september 2005 Vorige week een tweetal setjes interlinks te leen gekregen van Gerrit Nutters.Het betreft de Kimber Select 1011 - koper - en de 1030 - zilver - welke inmiddels naast mijn Monster M1500 zijn gehouden. eerste indruk is heel erg goed, laten detaillering heel erg mooi horen, geven geen aanleiding tot enig gezeur. In eerste instantie tussen beiden ook geen opvallend verschil, zal ze hiervoor mogelijk wat langer in huis moeten hebben. Hopelijk mag ik nog eens wat langer met deze interlinks spelen, ze maken me ook wel heel nieuwsgierig naar de luidsprekerkabel. Groet Jitze Inmiddels is er wat langer gespeeld met dezelfde kabels en moet ik beslist opmerken dat er in dit geval zeker een duidelijk verschil is waar te nemen tussen de zilver en de koper kabel. Er is nu een vergelijking gemaakt met de oude M 2000 - sigma - van Monster. Ondanks het forse verschil in prijs is er niet echt een verschil aan te wijzen tussen de koper uitvoering en de Sigma, hetwelk zal betekenen dat hij beter zal zijn dan de nieuwe Sigma Retro, die het verliest van z'n voorganger. Echter de zilver kabel blonk duidelijk uit in resolutie, detaillering, hetwelk mij voor raadselen stelt. Is dit verschil nu werkelijk aan het verschil in materiaal te danken, of is er toch een anderssoortige constructie toegepast. Ook de luidsprekerkabel beluisterd, echter geen serieuze tegenspeler bij de hand gehad, zodat van vergelijking geen sprake is geweest, beslist niets op aan te merken, buiten de prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Leuk dat je zo'n oud topic weer eens naar boven haalt om je lange termijn ervaringen te delen Jitze ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Vorige week een tweetal setjes interlinks te leen gekregen van Gerrit Nutters.Het betreft de Kimber Select 1011 - koper - en de 1030 - zilver - welke inmiddels naast mijn Monster M1500 zijn gehouden. eerste indruk is heel erg goed, laten detaillering heel erg mooi horen, geven geen aanleiding tot enig gezeur. In eerste instantie tussen beiden ook geen opvallend verschil, zal ze hiervoor mogelijk wat langer in huis moeten hebben. Hopelijk mag ik nog eens wat langer met deze interlinks spelen, ze maken me ook wel heel nieuwsgierig naar de luidsprekerkabel. Groet Jitze Inmiddels is er wat langer gespeeld met dezelfde kabels en moet ik beslist opmerken dat er in dit geval zeker een duidelijk verschil is waar te nemen tussen de zilver en de koper kabel. Er is nu een vergelijking gemaakt met de oude M 2000 - sigma - van Monster. Ondanks het forse verschil in prijs is er niet echt een verschil aan te wijzen tussen de koper uitvoering en de Sigma, hetwelk zal betekenen dat hij beter zal zijn dan de nieuwe Sigma Retro, die het verliest van z'n voorganger. Echter de zilver kabel blonk duidelijk uit in resolutie, detaillering, hetwelk mij voor raadselen stelt. Is dit verschil nu werkelijk aan het verschil in materiaal te danken, of is er toch een anderssoortige constructie toegepast. Ook de luidsprekerkabel beluisterd, echter geen serieuze tegenspeler bij de hand gehad, zodat van vergelijking geen sprake is geweest, beslist niets op aan te merken, buiten de prijs. Hoi Jitze.... effe geleden....? Toch maar weer aan 't hobbyen...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 september 2005 Report Share Posted 9 september 2005 Mijn ervaring is: zilver briljant, maar zonder vervorming. koper zachter, maar met de juiste constructie toch heel open en dynamisch. verzilverd koper, rauwer in 't hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 kan ik mee eens zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 kan ik mee eens zijn. Ik ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 de 2e is ook helemaal juist.......... zilver is uit den boze, een soort taboe. mensen die zilveren kabels gebruiken, hebben geen idee hoe een instrument Link to comment Share on other sites More sharing options...
reMC Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 Djeez, blijven flauwe opmerkingen over kabels etc. op dit forum nou echt leuk? Weer eens iemand die de moeite neemt om een goede luistertest te doen en zijn resultaten met de rest te delen, krijgt hij een paar leuke opmerkingen die tussen de regels door suggeren dat hij maar wat onzin praat, verschil tussen kabels zou toch niet bestaan.... Zijn er geen moderators op dit forum ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 de 2e is ook helemaal juist..........zilver is uit den boze, een soort taboe. mensen die zilveren kabels gebruiken, hebben geen idee hoe een instrument Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 de 2e is ook helemaal juist..........zilver is uit den boze, een soort taboe. mensen die zilveren kabels gebruiken, hebben geen idee hoe een instrument Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 mensen die zilveren kabels gebruiken, hebben geen idee hoe een instrument Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 toch scoor je niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 Beste, Laat Cyrus nou verzilverd koper als interne bekabeling gebruiken... ahwhahahha Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 10 september 2005 Report Share Posted 10 september 2005 het klinkt des te meer als koper. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts