Jump to content

Top speakers

PD
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden,

Vandaag heb ik uitgebreid kunnen luisteren naar de Diapason Adamantes III.. En zonder dat ik technisch diep in ga op dit design wondertje wil ik toch even mededelen dat ik een schitterende luister ervaring heb mee gemaakt. Wat is dit een snoepje van een speaker! De speaker is in staat veel ruimtelijkheid, een enorm groot beeld en enorm veel detail weer te geven. In combinatie met Audio Analogue Puccini, VPI Aries Scout (BM glider, Lehman Black box) staat er een set die je als het ware een stukje van de "High-End belevenis" hemelpoort open doet.. Ademloos luister je vervolgens naar wat er allemaal gebeurt.. Je luistert en luistert.. Maar niet naar een hifi set, je luistert naar muziek.. Willen we dit eigenlijk niet allemaal? Er is nog meer uit te halen doe je deze speakers in combinatie met Audio Analogue Meastro, Accuphase of een paar goede buizen. Een schitterende speaker waar je urenlang stil met de mond open naar kunt luisteren. Heb je de kans deze speakers te beluisteren? Laat die kans niet schieten! :)

ps: Op de terug weg naar huis werd ik vervolgens aangehouden door de politie omdat ik op mijn fietsje geen voorrang verleende aan hun..(ik was met mijn hoofd helemaal ergens anders) :rolleyes:

Inderdaad een zeer aardige speaker, die m.i. beslist de vergelijking aan kan met de PEN Audio speakers

Ja, da's waar. Ik heb de Diamantes ook maar heel even kunnen beluisteren (op Unison reseach buizenamp), maar dat was net lang genoeg om te beseffen dat 't een heeel bijzondere speaker is, die er naar mijn idee tevens bloedmooi uitziet.

(en dat mag/'hoort' ook wel voor de prijs)

Als ik me niet vergis is de Diamantes wel wat duurder dan de PENaudio's trouwens.

Groeten,

Alco

• 1 month later...

Beste heren,

Ik overweeg ook iets aan te gaan schaffen zoals

Diapason Adamantes. Dat houtwerk is echt super.

Bij de demonstraties (VAD-show) laten ze altijd een super ruimtelijk beeld horen. Alleen ik heb gemerkt dat bij mijn eigen (pop)muziek het hoog wat agressief gaat worden. Dus dat is wat minder...

Maar nu heb ik iets op het internet ontdekt: op www.hifi-luidsprekers.nl staan ook massief houten monitoren met een prachtig design. Een Hollands fabrikaat ook nog. Dit bedrijf zit in Alphen aan den rijn en ik woon in Maastricht, dus dat is een beetje ver. Heeft iemand wel eens gehoord hoe deze klinken ?

Groeten, Jan B

Geplaatst door Jan B:

Maar nu heb ik iets op het internet ontdekt: op   www.hifi-luidsprekers.nl  staan ook massief houten monitoren met een prachtig design. Een Hollands fabrikaat ook nog. Dit bedrijf zit in Alphen aan den rijn en ik woon in Maastricht, dus dat is een beetje ver. Heeft iemand wel eens gehoord hoe deze klinken ?

Groeten, Jan B

Zien er schitterend uit, kleinschalige zelfbouw kan dus wel top uitzien :P:P , echter ik heb ze nooit beluisterd en zelfs als dat wel zo zou zijn zou je er ook niets aan hebben omdat het uitkiezen van een speaker toch iets persoonlijks is :rolleyes:

Ik zou zeggen als je ge