Jump to content

Op bezoek bij Ruud

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

Eigenlijk won de platenspeler toen nog wel (ca 1985).

;):D:cool2:

Nog steeds van MP3 hoor.....!!!! :D

Mp3 klinkt niet zo heel veel anders dan cd hoor. Alleen wat meer achtergrondruis (samplefrequentie) maar verder bijna hetzelfde. Kom maar eens bij mij luisteren :) De hele dag mp3's luisteren direct vanaf de computer (die net achter je staat te blazen). Maar wel in een dode kamer! Er staat namelijk nogal veel in, dus staande golven hebben sowieso geen kans, het plafond is van kurk dus dempt prima, op de vloer ligt vloerbedekking, de muren zijn wel van steen, maar ach bijna overal staat wel wat tegenaan. Helaas niet symmetrisch (geen ruimte voor). Daardoor misschien wat meer reflecties van rechts dan van links, maar ach, ik zit meestal toch links van het midden, dus dat heft mekaar dan mooi weer op ;) Verder zware gordijnen (en namaak-luxaflex) en geen blaffende bass-poort (komt mooi uit, want ik heb erg weinig ruimte rondom m'n speakers) :D:) Oh ja, en DROPVETERS!

Vanavond bij Ruud geluisterd.....

ongeloofelijk wat doen die oudjes hun best.....

Ik heb zelden zo'n goed klinkende set gehoord.....

Die buizentrapjes in combinatie met die Aragons doen echt heel goed hun werk.

Dynamiek, transparantie en homogeniteit.

Werkelijk bijzonder goed.....

Ik had wat CD's met extra dynamiek meegenomen (eigenlijk speciaal voor de set van Ome Henk), nou ik heb genoten....

Een klein minpuntje, je moet wel heel precies in het midden zitten om de plaatsing goed te kunnen horen. 5 cm naar links of rechts, en het geluid zit al weer aan een van beide speakers. Ik denk dat dit iets te maken heeft met de richtingsgevoeligheid van de middentoner.

Maar verder, niks dan lof..... :)

Allereerst wil ik Hans bedanken voor zijn bezoek, ik vond het buitengewoon gezellig en ondanks ons eerder geschilletje ;) omtrent de PP :unsure: konden we goed van gedachten wisselen :) zonder elkaar in de haren te vliegen.

Hans smaak kwam ook sterk overeen met hoe ik het zelf wil dynamisch(echter geen eerste rij-effect)homogeniteit, lucht, transparantie.

Wat Hans ook al je zei het midden kan wel ietsje beter, wel erg afhankelijk van de opname

Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen, en vind verschillende keren de kreten laid back en tam.

Ik weet niet wat er sinds die tijd nog meer is veranderd, maar dit klonk zeker niet laid back en tam. Ook het middengebied met trompetten en drums klonken soms zo realistisch dat je inderdaad de neiging hebt om te bukken.

Ook merk ik op dat Andr

• 1 month later...

Ruud,

Blij te horen dat je enthousiast over je nieuwe speakers bent. Mij viel het toen ook op dat het geluid makkelijk aan de speaker kleefde. Je moest precies in het midden gaan zitten om een mooi stereobeeld te krijgen. Ik begrijp dat dit nu beter is.

:)

Zover ik weet is er een 8008ST, een 8008BB en een 8008x3 (3 kanaals).

Je zou ook een 8008MKII kunnen hebben zonder de blauwe led, maar dat lijkt me wel vreemd, of hij moet een keer uitgebrand zijn geweest ....

In de 8008MKII zitten andere torren en nog wat wijzigingen, ook de Palladium 1K ziet er anders uit dan mijn Palladium.

Als je inderdaad een nieuw type hebt, dan kun je door de koelsleuven heen zien dat je geen metalen ovale torren hebt, maar hoekige kunststof exemplaren.

Andr

Beste,

Wou nog aan toevoegen, dat de toegpaste Panasonic FC elco's lange inspeeltijd nodig hebben (het die-electricum moet zich vormen).

Dit was met alle apparaten het geval waar ik deze elco's heb gebruikt. Met de dag gaat het beter klinken. Ik stond er als nuchtere gast zelf ook verbaast van :D

Groeten,

Bas

Beste,

Voor de Aragon liefhebbers. Ruud's gemodificeerde 8008 ST staat online op onze site.

Groeten,

Bas

't ziet er heel mooi uit Bas..... Proffesioneel werk.

De vraag is nu aan Ruud.... klinken ze nu ook beter...??

:confused:

Beste,

Voor de Aragon liefhebbers. Ruud's gemodificeerde 8008 ST staat online op onze site.

Groeten,

Bas

't ziet er heel mooi uit Bas..... Proffesioneel werk.

De vraag is nu aan Ruud.... klinken ze nu ook beter...??

:confused:

Ze :confused: Het is er maar

• 2 weeks later...

Zo ziet het er nu uit bij Ruud, effe iets anders dan de laatste keer dat ik daar was.

tdl_28jan.jpg

De IMF RSPM's zijn dus vervangen door TLD references.

Ook is een Aitos gerepareerd (schakelklik weg), en de Aragon gemodificeerd.

Wat mij meteen opvalt is dat het geluid niet meer aan de speakers kleeft. Ook niet als je niet precies in het midden zit.

Kwa klank is het allemaal wat natuurlijker geworden, homogener zoals je wilt. Het laag is met een enorme druk aanwezig, maar overheerst toch niet. Ook laag rond de 30 Hz komt moeiteloos uit de speakers. Zelfs, is het instrument dan nog heel goed herkenbaar. Een strijkbas CD's knort er heel diep nog lustig op los. Ook een basdrum en pauk komen levensecht uit de kasten.

Ook in het hoog gaat het erg goed. Zoals ik al schreef klinkt het wat homogener dat met de IMF's, wel heb ik het idee dat er iets dynamiek is ingeleverd. Percussie klinkt wel heel erg mooi en duidelijk, maar is iets meer op de achtergrond.

De grootste verbetering zit in het middengebied, stemmen b.v. klinken rustiger. Ook gitaaraanslagen klinken van laag tot hoog heel natuurlijk. G