Jump to content

Op bezoek bij Ruud

SpeedyAndr
 Share

Recommended Posts

We hebben diverse soortsen muziek gedraaid van een heel kleine tot een extreem grote bezetting. Klassiek, Jazz en pop zijn aan de beurt gekomen. Als iemand nou nog beweert dat, met

Nou, dat was me het avondje wel :D

Deze keer heb ik wel opgelet wanneer Ruud een elpee op zette, de vorige keer was het me even ontgaan, want Ruud laat de draaitafel lekker draaien, met of zonder zwart goud erop :huh:

Wat ik nog wel wist was dat de muziek toen aardig heftig op mij overkwam, dat was deze keer niet anders B)

Een opname van Vitesse sprong er letterlijk uit, wie na dit soort heftig slagwerk gehoord te hebben nog zegt dat elpees niet dynamisch kunnen klinken, mag alle elpees van Ruud schoonmaken :lol:

Opvallend is het gemak waarmee een zeer groot podium wordt opgebouwd, geheel los van de speakers en weinig tot niet gebonden aan de hotspot, dus je kunt gerust een plaatsje opschuiven zonder dat je opeens naar 1 speaker luistert.

Een rake opmerking van Ruud wil ik jullie (en met name Erik!) niet onthouden, een transmissielijn speaker heeft veel overeenkomsten met een orgelpijp :D

Het laag is dan ook erg 'luchtig' en redelijk snel, maar van een enorme druk is geen sprake, dit komt mede door de grote huiskamer van Ruud.

De diepgang is enorm, ik las dat er 17Hz in de specs staat.

Met een paar orgelopnamen kwam het laagste laag erg goed uit de verf.

Punch is er meer dan genoeg, waardoor met name percussie lekker heftig kan overkomen.

Het midden en hoog is aangenaam en ongekleurd, stemmen klinken heel natuurlijk en helder zonder merkbaar randje.

Ik had best wel moeite met een aantal opnamen, soms leek het midden iets weggestopt te zijn, maar met andere cd's was het gewoon heel goed.

Deze speakers laten wat slechtere opnames genadeloos door de mand vallen en da's best vervelend als je de muziek opzich waardeert .....

De catering was meer dan goed, ik kan voorlopig geen chocola meer zien :D

Ik heb weinig tijd momenteel, later wijd ik nog wat verder uit over deze leuke avond :)

Andr

Als het net van die vlechtwerkjes zijn als die van Hans, dan zijn ze omgerekend in manuren nog goedkoop.. ;):D

Sterker nog.... dat was exact de constructie.

Alleen zit er bij Array een mooie kous omheen, en mooie WBT's aan.

Het werk is inderdaad extreem. De kabels worden n.l. met de hand gevlochten (60 cm/uur).

:)

Als het net van die vlechtwerkjes zijn als die van Hans, dan zijn ze omgerekend in manuren nog goedkoop.. ;)  :D

De "grote" jongens hebben daar machientjes voor, dus... <_<

M.i. een algemeen kenmerk voor DHZ projecten. De uren mag je niet rekenen. Doe je dat wel, dan blijkt het product peperduur te zijn. :ph34r:

Henk....

ik ben machineontwerper, ik heb echter nog geen principe voor een machine kunnen vinden die de Array vlechtmethode aankan.

De Kimbers worden op een standaard rondvlechtmachine gevlochten. Een vlakvlechtmachine heb ik nog niet gezien.

:)