Jump to content

Welk merk?

Willem
 Share

Recommended Posts

Hallo Allemaal

Binnekort wil ik eindelijk mijn eerste echte hifi set gaan kopen, nou zit ik te denken aan 3 merken, namelijk NAD(NADC320+NADC521), Marantz(MarantzPM6010+CD6000 en Denon.

Mijn budget voor versterker en cd-speler is ongeveer rond de 1600,-

Welk merk zouden jullie kiezen, ik ga natuurlijk nog luisteren en ik weet dat ik het zelf moet kiezen, maar ik zou graag jullie meningen willen weten over deze 3 merken.

met vriendelijke groeten van Willem

Beste Willem,

Laat ik beginnen op te merken dat het eigenlijk helemaal van je persoonlijke smaak afhangt. Zoals Demon al stelde is de combinatie met je (beoogde) luidsprekers ook heel belangrijk.

Om kort te gaan zou ik zeggen ga luisteren naar deze drie merken MET JE EIGEN LUIDSPREKERS.

Wellicht nog een nuttige tip: hoe meer mogelijkheden (functies), hoe meer schakelingen en dus minder zuiver geluid.

Buiten dat kun je je afvragen welke functies je daadwerkelijk gaat gebruiken.

Hierop afgaand zou ik persoonlijk kiezen voor NAD (of Marantz als goede tweede), maar nogmaals; jouw smaak is het enige criterium.

Groet/Succes,

Michel cool.gif

Nog even over de NAD C320; uit eigen ervaring kan ik vertellen dat de "mechanika" (kast, knoppen etc) wel wat gammel oogt en voelt (zeker in vergelijking met mijn "bomvrije" Quad 34+303 die op zolder draait....)

Ook is de AB van de 320 vrij moeilijk goed te richten.

Maar...........hij klinkt prima, neutraal en strak.

FastFolkert