Jump to content

Lekker cdtje 'We call this Acieeeeed'

seoman
 Share

Recommended Posts

Verzamel cd 'We call this Acieeeeed'

Laatst op een feestje gehoord. Meteen gekocht. Jummy wat is die Acid toch lekker.

De klassiekers staan er op lekker aan mekaar gemixed.

Wat je met sub-fi al niet teweeg kan brengen. Dat blijft toch bijzonder. Hier zitten we met z'n allen te geilen op zo mooi mogelijk geluid. Acid is bijna het tegenover gestelde.

De 303 helmaal over de rooie en meligheid ten top. Daar ga ik echt hard op.

Smile!!

oh! er zelf een speciale acid icoon :)

;)

Geplaatst door Ruud:

Simon,

Ben benieuwd wat jij onder klassiekers verstaat   confused.gif    confused.gif    confused.gif

Acid-house is een muziekstijl uit eind jaren '80. Ik heb destijds in Arnhem menig acid-house parties meegemaakt, inclusief de blijkbaar noodzakelijke politie-invallen! eek.gif

In m'n verzameling bevinden zich nog diverse acid-house lp's en cd's. Destijds was "Can you party" van Royal House een enorme hit!

Ik zal 't weer eens opzetten, benieuwd of ik het nog steeds leuk vind! ;)

Humanoid!!!

Higher states of consiousness!!

French kiss ;)

N-R-G!!

Acid trax!!

Gedateerd jazeker en helaas ik wordt ook stiekem ouder :(

Heeft 't iets gedaan met de rest van de muziek?? Ja!! Maar daar gaat 't niet om. Toch????

Nee geen beethoven of Pink floyd. Neen niets van dit alles. Gewoon heerlijke troep van de zolderkamer!

Die zou ik graag weer een hele nacht willen horen.

2e kerstdag heb ik mezelf nog in de vernieling gedanst op deze muziek. Drie dagen spierpijn!! Acid in de benen.

Zonder xtc o.i.d. Gewoon een jointje en een paar biertjes. Deze muziek geeft mij genadeloos veel energie!

Hoi Audiopaul

Ik ben benieuwd wat je allemaal in je techno collectie heb zitten.

Ik ben trouwens ook benieuwd of je nog heb staan dansen toen je de plaatjes draaide.

grtz

Ik weet 't al :)

Royal House Can you party?

Acied inferno Hypnotic dance beats.

Ede? Mag ik ze een keer lenen??

Groeten Simon

Geplaatst door seoman:

Humanoid!!!

Higher states of consiousness!!

French kiss     ;)

N-R-G!!

Acid trax!!

Gedateerd jazeker en helaas ik wordt ook stiekem ouder     :(

De middelste komt mij bekend voor :P:P

Ik vrees dat ik ze in catagorie pulp zou rangschikken, deze "muziek" is aan mij voorbijgegaan.

Onder klassiekers versta ik overigens iets oudere muziek ;)

Geplaatst door Ruud:

De middelste komt mij bekend voor     :P     :P  

Ik vrees dat ik ze in catagorie pulp zou rangschikken, deze "muziek" is aan mij voorbijgegaan.

Onder klassiekers versta ik overigens iets oudere muziek     ;)

Je wordt ouder, papa! ;):D:D

Geplaatst door seoman:

Ik weet 't al   :)

Royal House     Can you party?

Acied inferno   Hypnotic dance beats.

Ede? Mag ik ze een keer lenen??

Groeten Simon

Gouden stelregel: "leen nooit je cd's/lp's uit, al helemaal niet je auto en hooguit je vrouw!" ;):D

Ik wil ze wel effe voor je fikken, maar deze week redt ik dat niet meer. Ik ben overigens van plan over niet al te lange tijd een stationaire cd-brander aan te schaffen. Hiermee kan ik dan ook lp's (die acid-houselp is erg goed en komt vast niet meer op cd uit)op cd overzetten. Dus als je nog wat geduld hebt...... :rolleyes:

Ik wil ze wel effe voor je fikken, maar deze week redt ik dat niet meer. Ik ben overigens van plan over niet al te lange tijd een stationaire cd-brander aan te schaffen. Hiermee kan ik dan ook lp's (die acid-houselp is erg goed en komt vast niet meer op cd uit)op cd overzetten. Dus als je nog wat geduld hebt......  

En of ik geduld heb!!!!

Als je dat zou willen doen :)

kiss.gif

grtz

Oh gossie... Acid... Ben ik ook gek op...

Heb al aardig wat echt 'klassiek' (lees: 86, 87 en 88, de gouden jaren voor de underground House) spul op cd. Mijn all time favoriet is Future met Acid Traxx. 11:45 of iets in die strekking.

Ik kocht met toen helemaal klem in 12". Ik wilde alleen de originele Amerikaanse persings, had alles origineel. Veel Trax Records en DJ International.

De 303's scheurden om je oren. Vooral Trax had een toptijd, zij kochten, bij gebrek aan nieuw vinyl, oude LP's en smolten deze om. Ik heb 12"es gehad waarbij het oude label gewoon in de nieuwe persing zat.

Of dat de uitloopgroef uitliep op het label... Er zat altijd enorm veel hoog in die Trax records. Volgens mij mixten ze daar af op monitors waar de tweeters van naar z'n grootje waren.

Of een binnenhoes met de zoolafdruk van een 'sneaker' erop... Wat een tijden, wat vond ik het gaaf. Hoe obscuurder de muziek, des te beter.

Heerlijke tijd, ik mag die muziek af en toe nog graag draaien.

Blij te lezen dat er nog meer mensen zijn die op redelijk goede apparatuur toch deze muziek draaien... Ben ik niet de enige.

Henri

Hoi Henri

Ik ben erg jalours op je verzameling!! :o

Ik vindt 't geluid van Acid (de 303's) zo geweldig dat ik regelmatig met Rebirth338 en Reason zit te klote. Deze software matige techno apparaten kunnen me helemaal gek maken. Ik heb nog geen nummer geschreven maar al uren zitten tweaken.

Reason

Rebirth

Groeten Simon

ps ik heb niets met autos. Ik kan/mag er mee rijden maar daar houd 't al op.

Geplaatst door Ruud:

Het eerste klopt, het tweede heb ik altijd af weten te houden   :P    :P    ;)

JE weet niet wat je mist, ook je kinderen worden ouder en gaan van muziek houden.

Dan wordt het pas echt leuk.

:)

VR GR DEPETER :D;)

Geplaatst door depeter:

Ook je kinderen worden ouder.

VR GR DEPETER

Ik hoop toch voor jou dat ze dan het huis al uit zijn, anders wordt het wel erg druk :rolleyes::D:D;)

Even verduidelijken, ouder is in dit verband vader/moeder :D:D;)

Geplaatst door seoman:

[...]

Wat je met sub-fi al niet teweeg kan brengen. Dat blijft toch bijzonder. Hier zitten we met z'n allen te geilen op zo mooi mogelijk geluid.

Het is inderdaad bijzonder dat muziek dat teweeg kan brengen zonder dat het fantastisch, natuur- of werkelijkheidsgetrouw en onvervormt klinkt.

Op een of andere wijze weet muziek, als de omstandigheden daar zijn, de juiste snaar te raken en slaat de emotie toe. Kippenvel.

Dit is ook een van de definities van "schoonheid"; Schoonheid is de mate waarin, of de kracht waarmee, de emotie je raakt. Welke die emotie dan precies is, is niet eens zo heel belangrijk.

Associaties spelen hierbij natuurlijk ook een rol. B.v. Diana Ross: Mahogany. Op zich niet bepaald mijn muziek, maar van dit nummer wordt ik toch helemaal week. Voor de eerste keer schuifelen en met het leukste meisje van de brugklas. Zij vroeg mij ...

De omgeving en de sfeer zijn hierbij wel mede bepalend, zou ik het bovengenoemde nummer nu opzetten gebeurt er niets. Het zou waarschijlijk het einde niet eens halen. Komt het echter vanavond in de kroeg onverwachts voorbij, dan kan de vonk overspringen. Iets wat ik ook heb geprobeert uit te drukken in de drie korte herinneringen elders op dit forum.

M'n favorite low-fi artiesten:

Dead Moon: doen alles zelf, van opname tot het persen van het vinyl en gewoon in mono.

Lightning Beat Man / The Monsters: Wrestling Rock'n'Roll uit Zwitserland.

Mark Stewart (and the Maffia): Het oude werk (zit er nu stof onder de naald of lijkt het maar zo).

Hoe het ook zij, hoe het ook klinkt:

I want your hi fi mama, won't you let me play it tonight

I want your hi fi mama, won't you let me play it tonight

I put the needle in the groove, baby while you douse the lights.

I play it on your dresser, play it upside your wall

I play it in your kitchen, even play it in your hall

I play it anywhere you want it, any old time at all.

Hi fi lo fi no fi's just fine with me.

Hi fi lo fi no fi's just fine with me.

And if you want to give me stereo first give me vitamin E.

I got your name and your number.

-ZZ Top: Hi Fi Mama

Deguello (1979)

Kinderen: Al wordt het geen autogek (is papa wel) dan nog vind ik mijn nu een jaar oude zoontje het het mooiste wezentje op aarde.

Muzikale smaak: Ach, mijn ouders werden ook helemaal gek van die Acid. En andere house genres uit die tijd.

En nee, ik ging niet naar die party's en deed al helemaal niets met XTC en andere dingen (jakkes, het idee). Was (ben) verder eigenlijk best wel normaal...

:)

Rebirth: gaaf programma, maar ik wordt er helemaal tureluurs van. Dan zet ik maar weer een cdtje op, want zo krijg je het toch nooit voor mekaar.

Henri

I call this garbage...

Da's dan heel vervelend voor je!! ;):D

He Henri ik heb de echte parties ook gemist. Ik heb 't van de lokale disco moeten hebben. Nu ga ik nog met grote regelmaat naar parties.

XTC is klote dat lijdt alleen maar af van de muziek. Dus daar heb je niets aan gemist.

Wat die kinderen betreft, je zult het nog zwaar krijgen als je de cd van de efteling o.i.d. moet draaien (10x per dag )

vr 05-06 House Classix: The Acid Edition

In Doornroosje (nijmegen)

live PA Random XS (Djax) + Zero One (Technolab) + Pure (Tresor)

Naast de jaarlijkse House Classix op tweede kerstdag, vonden we het ook de allerhoogste tijd worden voor een wild avondje Acid Classics. De avond wordt op de eerste plaats muzikaal vormgegeven door een van Nederlands meest legendarische live-acts: Random XS. Deze beide heren (Sander Friedeman & Frank de Groodt) hebben een hele zwik klassieke platen op hun naam staan. De immens duistere track 'Fading Away' werd door Sven V

Geplaatst door depeter:

JE weet niet wat je mist, ook je kinderen worden ouder en gaan van muziek houden.

Waarschijnlijk nadat menig speaker van je is ingedeukt.

Groet,

Rienk.

• 3 weeks later...

Nou ik heb vandaag weer een acid paty gehad.

Wahooooooo damn wat is dat toch lekker.

Veel mensen vonden 't te tam maar ik ben helemaal naar de klote. 90% v/d tijd heb ik bekende/eigen muziek gehoord. Het voelt alsof ik mijn eigen feestje gegeven heb.

Als iemand een acid feestje weet dan hou ik me warm aanbevolen. 't is beter dan thuis op de bank muziek luisteren.

:):)