Jump to content

Krell verslagen

FrankD
 Share

Recommended Posts

De Array is op een belangrijk aantal punten gewoon de beter klinkende versterker. De verouderde technologie in de x00S serie van Krell kan niet meer concurreren met nieuwe ontwerpen die met veel snellere schakelingen/componenten zijn ontworpen.

De Krell leek nog iets meer laag te geven maar dat kan ook komen door een mindere controle over de speaker.

Ik denk echter wel dat Andre nog niet het maximale uit de Krell heeft weten te halen op de huidige lichtnet aansluiting.

De lichtere Array is hier natuurlijk mee in het voordeel omdat er niet zo'n absurd grote trafo inzit. (Die eigenlijk op een 25A groep moet zitten bedraad met 4mm2)

Het bekende zilveren zelfbouw interlinkje klonk overduidelijk ietwat te geprononceerd in het midlaag tov het strak getwiste interlinkje.

De Northstar klinkt erg rustig en beheerst met een mooie optekening van instrumenten en stemmen.

Ben nu wel benieuwd hoe de Rotel presteert :)

Frank

Geplaatst door jopie:

buizen is fantastisch   zowel op gitaarversterkings gebied als op audio vind IK [individueel.]

[transistor kan ook mooi zijn.]   :)

binnenkort ga ik een setje esl,s beluisteren die rechtstreeks aangestuurd worden door buizenversterkers .

kben benieuwd ,geen trafo,s meer dus ,,,)

:rolleyes:

Ik ga jullie (en mezelf eek.gif ) ff op het verkeerde been zetten ;)

Zojuist heb ik een ander (speciaal) netsnoer op de Krell aangesloten en raad eens wat er gebeurde.....

Vooral Frank mag even wachten tot ik meer cd's heb gedraaid :D

Andr

Geplaatst door erik klijnsmit:

binnenkort ga ik een setje esl,s beluisteren die rechtstreeks aangestuurd worden door buizenversterkers .

kben benieuwd ,geen trafo,s meer dus ,,,)

:rolleyes:

luisteren naar een buizen versterker duurt langer dan 1 keer, net zoals bij een goede transistor.

Geplaatst door jopie:

volgens mij gebeurt er elke dag wat met jou.

:(

Zit je jezelf weer te quoten Jopie? :P

Bij mij gebeurt er denk meer dan bij jou en ik voel me daar lekker bij ;)

Een initiatiefloos leven van beschouwende aard is echt niks voor mij.

Overigens wil ik wel een tipje van de sluier oplichten, ik kwam op het idee na Frank's opmerking over mijn 230V bedrading en ook het verhaal van de gevlochten speakerkabels van Hans (die niet alles laten horen) speelt een rol :)

Andr