SpeedyAndr Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door Pjotr: Kijk dat bedoel ik. Hoe snel is dat laag dan? 30 km/u, 150 km/u Hoeveel gewicht? 1 ons, 5 kilo of 100 kilo Zou jij mijn getallen gaan nameten dan, als ik ze nu zou geven ? Sommige dingen kun je niet goed onder woorden brengen, noem het maar 'dichter bij de realiteit' of zoals het live klinkt. Overigens is dat best een goed ijkpunt, want live wordt het laag ook vaak versterkt weergegeven, zoals bijv. laatst in de Doelen, battle of the basses. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 geef mij maar een koda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Beste Eric, Wou zou ik jou koda graag modificeren. lijkt me een prachtig project. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Ok Bas, Was misschien een beetje flauw. Maar ik bedoelde aan te geven dat al dat wollig gepraat over snelle en langzame speakers net zo nietszeggend is. Om mij tot de bassen te beperken, een versterker stuurt een speaker wel of niet goed aan. Dat resulteert in wel of geen onvervormde bassen, wel of niet meer bas op een bepaald frequentie gebied, wel of niet een voor het gehoor prettige basafloop naar het laag toe. De ene speaker heeft een versterker nodig die de speaker goed onder controle houdt de andere speaker heeft dat weer helemaal niet nodig en kan het daarbij juist averechts (zeg maar on-muzikaal om jargon te gebruiken) uitpakken. Kortom je kan zeggen deze combinatie bevalt mij of hij bevalt mij niet. Daar verder een voor velerlei uitleg vatbare omschrijving aan te geven.... Wat ik tegen heb op het "audiofiele" jargon is dat je ook alle kanten mee uit kan en dat het erg gekleurd is door de persoon die het hanteert. Voor de een is iets een dramatisch verschil, voor de ander is het niet waarneembaar. Sommige menen dat ik alleen verstand van meten zou hebben. Nee, ik ben zelf geen praktiserend muzikant maar ik heb wel veel met muzikanten te maken en te maken gehad (en dat waren niet de eerste de besten) om er voor te zorgen dat de techniek dik in orde was en zij tevreden waren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Beste Peter, Ik heb nooit beweerd dat je geen verstand van muziek hebt Maar met je bovenstaande mening ben ik het eens. Laten we het zo zeggen. de controle van de Rotel is op mijn speakers dermate groot, dat ik de laatst kick in laag mis. theoretisch is de rotel gewoon echt heel erg goed in het laag, maar ik wil nog meer gewicht. Waarmee ik dus bedoel dat een trap op een kickdrum en snelle strakke maar drukvolle schokgolf terweeg brengt, zoals ik dat zelf ervaar als ik speel. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Dat is toevallig Jopie. zonder dat ik jou laatste bericht heb gelezen, typen we allebij hetzelfde . Groeten, Bas jouw bericht klopt ook als een bus, ik denk daar hetzelfde over. ik lees een stukje wijsheid plus ervaring hierin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 uit eindelijk gaat het er ook om in wat voor combi je speelt in een band, dat stukje waar je van houd;; zoek je ook weer een beetje in je audio componenten, en dat is voor iedereen weer anders. muziek is onvoorwaardelijk voor iedereen. en hoe je dat ervaart moet je helemaal lekker zelf weten uiteindelijk komt het allemaal weer te saam, emotie , communicatie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 als je mij een beetje kent weet je dat ik niet slijm ouwe gabber, vriend, maat, ouwe reus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: Slijmbal schrijf ik wat positief,s krijg ik DIT weer.?????????????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Beste Bas, Ja jij kent me al wat langer Bassen weergeven op een totaal andere speaker/vesterker dan waar het op gepeeld is valt inderdaad niet mee. Zoals je aangeeft kan een versterker dus ook te "goed" zijn en in jouw geval de speaker teveel dempen. Daarom kun je een versterker ook nooit los zien van de speaker die er aan hangt. Je kan dan twee dingen gaan doen, eindeloos combinaties gaan proberen totdat je eindelijk de juiste combinatie vindt. Heb je wat meer inzicht in de techniek dan kun je beter het hoe en waarom eerst gaan uitzoeken op technisch vlak. Veel dingen zijn gewoon logisch: Als je dit doet gebeurt er dat. Zeg niet dat dat hoe en waarom zaligmakend is (ik weet wel beter) maar het kan vaak wel helpen de juiste richting op te gaan. P.s. Jopie, ik weet ook wel dat een Fender, geen London City enz. is en het ene element het andere niet is evenals de plaats ervan op op een gitaar. Daar kun je ook oeverloos over door gaan maar het blijft een kwestie van smaak. Net zo als de ene pianist zich beter thuis voelt op een B Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 preecies, en elke opname klinkt anders. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door jopie:het klinkt allemaal ANDERS niet BETER. Goed, misschien is het dan beter om te zeggen dat de ene ANDERS klinkt dan de ander, maar wel zodanig anders dat iedereen die wil hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 april 2003 Report Share Posted 5 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Beste Bas, Ja jij kent me al wat langer Bassen weergeven op een totaal andere speaker/vesterker dan waar het op gepeeld is valt inderdaad niet mee. Zoals je aangeeft kan een versterker dus ook te "goed" zijn en in jouw geval de speaker teveel dempen. Daarom kun je een versterker ook nooit los zien van de speaker die er aan hangt. Je kan dan twee dingen gaan doen, eindeloos combinaties gaan proberen totdat je eindelijk de juiste combinatie vindt. Heb je wat meer inzicht in de techniek dan kun je beter het hoe en waarom eerst gaan uitzoeken op technisch vlak. Veel dingen zijn gewoon logisch: Als je dit doet gebeurt er dat. Zeg niet dat dat hoe en waarom zaligmakend is (ik weet wel beter) maar het kan vaak wel helpen de juiste richting op te gaan. P.s. Jopie, ik weet ook wel dat een Fender, geen London City enz. is en het ene element het andere niet is evenals de plaats ervan op op een gitaar. Daar kun je ook oeverloos over door gaan maar het blijft een kwestie van smaak. Net zo als de ene pianist zich beter thuis voelt op een B Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gitaarwerk Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 Geplaatst door jopie:preecies, en elke opname klinkt anders. leuke is jopie, en voor de andere gaat ook tegen mijn kabel princiepes in Gitaarsnaren bevinden ook cryogene behandelingen.. verder in de gitaarelementen (ook namelijk koperdraad) maken de windingen zeker veel uit in hun toon.. dusseh .. tja.. kabel kan verschil in toon geven! bron : Gitaarwerk.netD.C. Resistance and Resonant Peak The gauge of Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 april 2003 Report Share Posted 10 april 2003 Kom Bas...... zeg het nog een keer.... ik kan het niet genoeg horen..... Door wie was Krell ook al weer verslagen...??? (al blijven de meningen (gelukkig) verschillen...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Kom Bas...... zeg het nog een keer.... ik kan het niet genoeg horen..... Door wie was Krell ook al weer verslagen...??? (al blijven de meningen (gelukkig) verschillen...) Echt een wedstrijdman, die Hans Kun je je voorstellen, om even op jou terrein te blijven, dat er zelfs(misschien )nog audioproducten zijn die jouw Array Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Geplaatst door Ruud: Echt een wedstrijdman, die Hans Kun je je voorstellen, om even op jou terrein te blijven, dat er zelfs(misschien )nog audioproducten zijn die jouw Array Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 11 april 2003 Author Report Share Posted 11 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Geplaatst door FrankD: Andre, waarom zet je dan niet gelijk een beter netsnoer op die Krell. Twee jaar lang run je een topic genaamd 'Het nut van goede netsnoeren op verschillende forums en dan lukt het je niet eens om je eigen Krell goed aan te sluiten op het lichtnet. Frank Die komt aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Geplaatst door FrankD: Ja die is mooi Heb ik het gedaan! Andre, waarom zet je dan niet gelijk een beter netsnoer op die Krell. Twee jaar lang run je een topic genaamd 'Het nut van goede netsnoeren op verschillende forums en dan lukt het je niet eens om je eigen Krell goed aan te sluiten op het lichtnet. Frank Je gaat toch niet ontkennen dat je deze topic hebt gestart en dat je zelf die titel hebt verzonnen he? De xtc werkt op veel apparatuur goed en bij gebrek aan een ander (beter) netsnoer heb ik tot nu toe met de xtc gespeeld, in bepaalde opzichten doet hij het beter dan jouw gevlochten netsnoer van ooit. Het had leuk geweest als we die avond ook met het nieuwe netsnoer hadden gespeeld, maar ik heb er toen niet aan gedacht Jammer want dan had jij het verschil ook kunnen horen en had je de Krell heel anders beoordeeld. Dit alles is nu eenmaal gebeurd, dus ik ga gewoon verder, gelukkig heb ik nooit beweerd alles te weten, ik heb slechts het gebruik van goede netsnoeren gepromoot en dat blijf ik uiteraard doen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 11 april 2003 Author Report Share Posted 11 april 2003 Het was maar een grapje Andre, Ik heb ook geschreven in die eerste post "Ik denk echter wel dat Andre nog niet het maximale uit de Krell heeft weten te halen op de huidige lichtnet aansluiting." Op dat moment speelde de Array's nou eenmaal gewoon beter. Hoe zouden die het eigenlijk doen met het betere netsnoertje? Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Ik denk echter wel dat Andre nog niet het maximale uit de Krell heeft weten te halen op de huidige lichtnet aansluiting. Inderdaad, het wordt tijd dat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Ik hoop dat de Array's krachtiger zouden over komen, maar ik ben ook bang dat ze misschien n Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 en dit was wederom een zeer nuttige bijdrage van de 'kabelclub' ga door jongens ,ik geniet hier van . binnen kort woont andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 april 2003 Report Share Posted 11 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: 'T is alleen wat van korte duur met meer dan 10.000volt neeeeeeeeeeeee ome henk . in een centrale wekken ze gewoon 380 volt op hoor (3 fasen met aarde) pas buiten de centrale word het opgetransformeerd naar 300.000 volt om de verliezen tijdens het transport zo klein mogelijk te houden . dus kan speedy gewoon zijn xtc netsnoer daar in het stopcontact (of nog beter aan de generator zelf ) steken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts