Jump to content

Krell verslagen

FrankD
 Share

Recommended Posts

Beste,

Sterker nog, met zulke extreme trafo's haal je nooit het uiterste uit de Krell op een 16 ampere groep. Krell hoort eigenlijk op een dedicated 32 ampere groep te spelen. Ik durf mijn hele hebben en houden erom te verwedden dat je dan helemaal niet weet wat je hoort.

Grote trafo's kunnen prachtig zijn, maar de enorme gevraagde "current" moet dan wel beschikbaar zijn.

Groeten,

Bas

• 3 weeks later...

Lees ik hier gelijk al in het begin een gegeven wat ik al heel lang geleden beweerde maar waar ik door div op afgebrand werd.

Natuurlijk maakt KRELL goede versterkers dat staat buiten kijf maar de technieken de gebruikte onderdelen zijn gewoon zwaar achterhaald en menig goedkopere versterker speelt die dingen gewoon weg.

Nog steeds gebruikt krell geen snelle ringemitter transistoren daar waar dit bij bijna alle merken ook de goedkope gemeengoed is geworden.

Hoge dempingsfactoren veraden al direct wat voor een schakeling gebruikt wordt een schakeling met heel veel terugkoppeling om het zaakje recht te houden daar waar de ringemittertransistoren al zo goed als recht zijn in een open lus versterking(veel hogere bandbreedte)

De kosten van dergelijke transistoren zijn tegenwoordig gewoon laag en vermoedelijk zelfs veel lager dan de gebruikte transistoren in krell monsters.

Ach misschien stapt krell wel gelijk over op pwm versterkers die je steeds vaker gaat tegen komen

:):)

De Krell en andere versterkers hebben allemaal hun sterke en zwakke kanten.

De 300S staat niet bekend om z'n snelheid, het laag is weer een verhaal apart.

Zoals jij met mijn interlinkje hebt ondervonden blijkt de 300S ook behoorlijk op netsnoeren te reageren.

Ik ben nog aan het testen met verschillende snoeren, waaronder een paar prototypes die veelbelovende verbeteringen laten horen.

Ook een aparte audio-groep behoort tot mijn plannen, want dat kan nog een stuk beter bij mij.

Voorlopig heb ik genoeg te hobbyen :)

Andr

Geplaatst door paul demo:

Ik snap niet , met jouw apparatuur , dat je dat nog niet hebt. In min ogen een eerste vereiste. Misschien keer je daarna wel weer naar standaard snoeren terug.   ;)

Dat zal niet denk ik, Bij Frank Derks hoorde ik dat netsnoeren zelfs met z'n scheidingstrafo in de meterkast nog steeds een duidelijke verbetering kunnen zijn.

Voor mij is het EN-EN.

De ingreep bij mij vergt vrij veel werk en tijd, daarom vlot het niet zo.

Ik zoek een ouder model stoppenkast met 3 of 4 groepen, ik heb nu maar 2 groepen en uitbreiden buiten deze stoppenkast wordt een zooitje.

Andr

This kind of operation with the Anticipator is an invention by Krell and called Sustained Plateuau Biasing. The Anticipator circuit is many times faster than the amplifier it self. On each power amplifier drivestage PCB there is a switch marked "BIAS". It has two configurations "Relaxed" or "Normal". It shall be in "Normal" to use the amplifier in class A. In the "Relaxed" mode the amplfier is only operating in class AB, thus getting better efficency for people who has poor AC outlets. Though the amplifier utilieses the Anticipator it will get above the 25% effiency border. As an example an ordinary class AB has 35-48% effiency

60 ampere lijkt me wel overdreven. Dat zou betekenen dat de KSA300S 13800 watt per uur zou verbruiken. 16 Ampere is genoeg, mist het een aparte groep is waar geen andere dingen opzitten. 25 ampere is natuurlijk mooier.

Kijk op normale volumes zal de krell niet meer dan zo'n 500 a 600 watt vragen. Dat is nog geen 2,6 ampere. Laten we zeggen Andre draait een keer luid, vraagt hij 1200 watt. Is nog steeds maar 5,22 ampere van de 16 die er beschikbaar zijn.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Ome Henk:

Zou Jasper de wekker gezet hebben   confused.gif    ;)

Hij schrok wakker en ging alles over Krell versterkers zoeken confused.gif:P:D

Dat kan ik ergens wel begrijpen :)

Andr

Als het ding op z'n maximale vermogen moet spelen wel ja, maar met twee keer 1 Watt is dit echt niet nodig.

De hoogste stroom loopt er tijdens het inschakelen. Bovendien heeft het ding zo'n enorm buffer in zn Elco's', dat alleen op die elco's vijf minuten muziek gespeeld zou kunnen worden.

60 A is maar liefst 13,8 kW !!!

Een scheidingstrafo in de meterkast is trouwens niet slim, mits je de kabels vanaf daar ook niet afschermt.

Geplaatst door JSA:

Heb tot 5:30 zitten luisteren met een maat    :rolleyes: Klinkt zo goed 's nachts, stomme grootgebruikers hier ook   :(

Maar dat wat ik citeerde, heb je daar al eens naar gekeken Andr

Geplaatst door Don van der Deijl:

Ja zeker doen en gedetaileerde foto,s tonen hier  want toegeven het is een lust voor het oog(natuurlijk ook voor het oor)

Fijn dat jij ook weer aan het experimenteren bent gegaan, dat maakt de hobby het leukst :)

Er borrelt nog veel meer hier, ik ben volop bezig met prototypes van netsnoeren en met versterkers, die in ieder geval 'anders' dan de Krell klinken.

Of 'anders' ook beter is kan ik nog niet zeggen, daarvoor moet ik langer luisteren met de diverse versterkers.

Eentje springt er in veel opzichten (letterlijk) uit, helaas kan ik hem dit weekend niet bemachtigen voor een vergelijkende test.....

Andr

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Sorry andre, ik moet het toch veraden   :) Het is Koda   :)

Sssssst!!!!!

Straks weet Erik niet meer waar hij het moet zoeken met al die Koda amps in z'n schuur :P

Tja, ze zijn zo goedkoop dat ik er maar gelijk 4 als monoblok gebruik :D

Leuk hoor, zo'n torentje :)

Andr