Jump to content

Krell verslagen

FrankD
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door FrankD:

Bas, toch.

1.6 Ampere rusttroom is tevens de hoogst mogelijke stroom uit de versterker in de klasse A instelling in 8 Ohm levert dat 12,8 Vpiek op over die belasting. U=I*R

Dat word dan 12.8/1.414 = 9Veff

Dat geeft dan (9*9)/8 = 10.2 Watt.

Zie, de wet van ohm is heel simpel.

Vergeet die andere rare formules.

Frank

Ehm Frank,

Neem aan dat dit geen SE klasse-A versterker is of wel ??? Is ie push-pull dan is de max. uitgangsstroom 2 x 1,6 A piek (dus het dubbele van de ruststroom).

Het vermogen wordt dan (I_p^2 x R) / 2. Je komt dan uit op 41 W in 8 ohm en 20,5 W in 4 ohm voor volledige klasse-A

cool.gif

Beste Peter en Frank,

Jullie hebben gelijk. En ik heb een foutje gemaakt. De Aragon 4004 waar het hier over ging, is een gebalanceerd ontwerp Dus per fase heb je dan 1,6 ampere rustroom.

En dat klopt ook, want zowel de negatieve als de positieve kant hebben een rustroom van 1,6 ampere.

Dus dan klopt toch nog in meer of mindere mate dat de Aragon (bijna) een 50 watt klasse A versterker is.

Ik heb er dus geen moment rekening mee gehouden dat je twee keer de maximale stroom hebt met een differentieel ontwerp. Maar dat is achteraf gezien natuurlijk erg logisch.

Weer wat geleerd.

Bedankt!

Groeten,

Bas

• 2 weeks later...

Ik heb enige kritiek op de manier waarop geresenceerd wordt.Je kunt een apparaat niet los zien van de set waarin hij speelt.Het gaat om de combinatie.

De ene versterker zal wonderschoon spelen met de ene luidspreker of voorversterker en totaal anders met de andere.De kroon wordt wel gespannen door mensen die kabels resenceren en die los van de set kunnen horen :)

Zo geld dit ook voor een versterker.

En vergeet de akkoestiek niet,wat toch een zeer groot gedeelte van je geluid bepaald.

De 300s was 10 jaar geleden de top van de krell serie en dat staat niet in verhouding met de rest van Andre zijn set.

Er worden dus appels met peren vergeleken.

Dit moest ik even kwijt :D

Marc

Geplaatst door dirtyherrie:

Ik heb enige kritiek op de manier waarop geresenceerd wordt.Je kunt een apparaat niet los zien van de set waarin hij speelt.Het gaat om de combinatie.

De ene versterker zal wonderschoon spelen met de ene luidspreker of voorversterker en totaal anders met de andere.De kroon wordt wel gespannen door mensen die kabels resenceren en die los van de set kunnen horen   :)

Zo geld dit ook voor een versterker.

En vergeet de akkoestiek niet,wat toch een zeer groot gedeelte van je geluid bepaald.

De 300s was 10 jaar geleden de top van  de krell serie en dat staat niet in verhouding met de rest van Andre zijn set.

Er worden dus appels met peren vergeleken.

Dit moest ik even kwijt    :D

Marc

Pfff, je rekent wel heel makkelijk af met 'de rest' van mijn set eek.gif

Het wordt tijd dat je eens hoort wat onbekende merken kunnen doen voor een fractie van de prijs van de 'gevestigde merken' :)

Andr

Ik geloof zonder meer dat die Array versterkers een betere kombinatie vormen met jouw set ,Andre.

Plaats je echter een krell 20i/l en een paar top infinity's bij je 300S dan wordt het een heel ander verhaal.Niet om jouw set neer tehalen ,maar een 300s is van een heel andere orde dan jouw voorversterker.Niet dat die slecht is ,maar de verhouding is er niet

Het gaat om de combinatie,en bij deze reviews heb ik het idee dat alles gewoon uit zijn verband wordt gehaald.

Het is helaas niet zo dat je de beste versterker die je maar kunt verzinnen in je set kunt plaatsen en dan verwachten dat je de maximale prestatie uit deze versterker haalt.

Het draait eerder om de zwakste schakel dan de sterkste.

Marc ;)

Ik ben niet zo'n 'zoals het hoort' aanhanger, maar ik krijg deze week wel de kans om met een Krell KRC te spelen, dit zou wat meer de 'magic' van Krell of de synergie ervan hoorbaar kunnen maken.

Een enorm (aktief) Infinity systeem klinkt leuk, maar het is o zo kwetsbaar.

Mijn kamer is volgens mij ook niet geschikt voor zulke massale speakers, ik ben juist alles een stap kleiner aan het maken.

Het laag wordt beperkt door het volume van mijn kamer en de indeling, dus nog groter lijkt mij geen oplossing in deze flat.

De combinatie met volledige Array versterking heeft z'n charmes, maar toch blijf ik iets missen, het is me te clean.

Dan het prijskaartje, op dit moment ken ook ik mijn grenzen en de set zoals Dirty herrie voor ogen heeft is simpelweg niet haalbaar.

Het is wel goed om te horen dat hij de 300S op waarde schat, in de juiste combinatie zal er zeker meer uit te halen zijn :)

Andr

Het is niet mijn bedoeling om jouw een grote set aan te praten,maar ik ga in tegen de titel van deze topic' Krell verslagen' :)

Welke KRC kun je proberen?Ik zou zeker gaan voor de KRC3.Volgens mij is het verschil met de veel duurdere KRC-HR vrij klein. ;)

Marc

De combinatie met volledige Array versterking heeft z'n charmes, maar toch blijf ik iets missen, het is me te clean.

Laat die mods maar zitten, en hou die Krell nou maar. want je krijgt spijt als haren op je hoofd als je deze weg doet straks. Als je nu al iets blijft missen, wordt het gemis van de Krell straks des te groter. :)

Zeg nou zelf, dat beest dat doe je toch niet weg. 20.gif:D

Edwin

Laat die Jenner maar lullen, dat verhaal ken ik nu wel en het 'probleem' is al recht gezet ook, maar ja, dat leest hij liever niet natuurlijk :)

Edwin, de Array heb ik in dit geval niet vergeleken met de Krell, maar met de Aragon cool.gif

Wat de Array net niet goed genoeg doet, dat doet de Aragon met gemak 'and then some' :)

Dirty herrie, het is een van de eerste KRC's, dus nog zonder toevoeging, deze kwam ongeveer tegelijk uit met de KSA x00S serie.

Andr

Geplaatst door Hans van Liempd:

De waarheid is nog even te hard.

Voorlopig dus nog een Aragon/Krellsaus er overheen.......

:)

Hou het maar op een rijk gevuld Aragon sausje, dat vind ik toch lekkerder (heftiger) dan het dunne Array sausje :)

Ofwel, het komt meer op mijn smaak aan dan op bijv. een perfect meetresultaat.

Met het Krell sausje heeft dit nog weinig te maken, de Aragon onderscheidt zich op zoveel vlakken, incl. het laag, dat ik daar na een paar weken luisteren de voorkeur aan geef.

Andr