[[Game]] Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 ik heb afgelopen week mijn b&w dm110i's geruild tegen een paartje kef cresta 2's. de eigenaar van de cresta's hield niet van de klank van kef's. toen hij ze ooit gekocht had was hij waarschijnlijk in eenzelfde moment van verstandsverbijstering als op het moment dat hij voorstelde ze te ruilen... direct toen ik ze hoorde wist ik dat ze beter waren dan de b&w's. Maar hoe deden ze het in vergelijking met de reference 103.3? Ik heb gewoon geluistert naar wat cd'tjes en kan niet anders zeggen dan dat dit prettige luidsprekers zijn. Geven een leuk ruimtelijk plaatje en een mooie klank. Twee opmerkingen: ze geven echt heel weinig bass. en ze hebben een beetje diezelfde klontering van instrumenten als de dm7's (zie kef en b&w bij game van picoso). ze hebben denk ik wat wordt genoemd 'minder lucht tussen de instrumenten' als de ref103.3's. Maar wat me wel opviel was dat juist dit 'minder lucht ding' er voor zorgde dat hij beter omging met allerlei muziek. Wat ik toch ervaarde was als het ware een iets holle klank als ik na het luisteren naar de cresta'2 overschakelde op de 103.3's Wat de 103.3's betreft, ze mogen blijven... de cersta's hebben ze niet verslagen. Ze konden toch niet tippen aan het erg heldere geluid van de ref103.3's. Want wat me opviel als ik van de 103.3 naar de cresta's ging: die klonken dan juist iets te troebel. Niet veel - maar toch. al met al verrassent goed voor hun grootte. prettige klank; het feit dat ik ze een paar dagen aan mn versterker heb gehad zonder de behoefte te voelen mn eigen luidsprekers direct terug te willen horen zegt genoeg...denk ik. mooi uiterlijk: mogelijkheid tot bi-wiring. maar net niet de rijke heldere klank van de ref103.3 waarschijnlijk net uit de handel. mijn exeplaar is van 2001. niewprijs 300 euro pp. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 8 april 2003 Report Share Posted 8 april 2003 zien er ook nog eens mooi uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 8 april 2003 Author Report Share Posted 8 april 2003 willen horen zegt genoeg...denk ik. mooi uiterlijk: mogelijkheid tot bi-wiring. vond ik ook, ik heb de zwarte versie.. ook mooi game Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 10 april 2003 Author Report Share Posted 10 april 2003 2e indruk. ik heb de luidsprekers aan mijn vader gegeven(quad 33 en 303 met b&w dm110 marantz cd42mk2) hij heeft ze op zijn houders geplaatst die in de hoeken zitten van de kamer. en ik moet zeggen dat dat heel veel meer bass opleverde. bassdiafragma zit aan de achterzijde. en geen booerige bass maar gewoon prima bass. game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts