Jump to content

CD-speler test 12 april 2003; resultaten & verslagen

John Picoso
 Share

Recommended Posts

Ik zie het al waarom die NorthStar niet helemaal uit de verf kwam: De verkeerde blokjes eronder ;)

Dit zijn links-draaiende. Je moet de rechtsdraaiende hebben met Alpha Jojoba Radicale Liposomen. Die zijn ook zachter voor je handen.

Paul.

Geplaatst door Paul Jenner:

Ik zie het al waarom die NorthStar niet helemaal uit de verf kwam: De verkeerde blokjes eronder   ;)

Dit zijn links-draaiende. Je moet de rechtsdraaiende hebben met Alpha Jojoba Radicale Liposomen. Die zijn ook zachter voor je handen.

Paul.

En d'r stond natuurlijk een veel te goedkope Teac onder. ;)

Geplaatst door Paul Jenner:

Ik zie het al waarom die NorthStar niet helemaal uit de verf kwam: De verkeerde blokjes eronder   ;)

Paul.

Hahahaha!! :D

Oow ow, die Andr

Geplaatst door JSA:

Dat vroeg ik me ook al af. Lijkt wel een Koda joh    :o

Hij is iig lelijk. Ziet er nogal goedkoop uit (op de foto tenminste)...

Ik dacht eerst ff dat het net zo een als de mijne was, want die heeft ook z'n laatje in het midden en een display eronder, maar hij is het niet...

Die van mij ziet er ook niet uit trouwens (tja, Denon, niet mijn smaak, qua design...).

Ik zie verschillende manieren van laag beoordelen, de HK zal misschien tonaal goed geweest zijn met het laag, maar plaatsen van het laag ging echt niet geweldig.

Eerdere vergelijkingen zijn met heel andere interlinks gedaan dan deze keer.

Van mijn zilveren touwtjes heeft Frank al eens opgemerkt dat ze het midlaag iets accentueren en dat zou goed kunnen, ik vind het wel prettig :)

De Northstar set staat gewoonlijk niet op diverse andere apparatuur, bij eerdere testen stond de set vrij en deelde hij de voeding niet met andere cdspelers.

Al deze factoren kunnen dus van invloed zijn op het resultaat, de HK tekt zich kennelijk weinig aan van testomstandigheden.

Maar goed, de verschillen blijken hoorbaar te zijn en volgens de meeste zijn ze klein.

Het blijft vreemd dat ik de Northstar (en de JK) overal tussenuit plukte en dat de anderen dat niet konden......

Mijn oordeel over het laag van de HK :

CD1 : Geen opmerkingen

CD2 : Laag wazig/rommelig, donker timbre

CD3 : Geen opmerkingen

CD4 : Vlak, niet erg open

CD5 : Spettert niet, neuzig

CD6 : Wollig/vet laag, geen attack

Over de NS:

CD1 : Rijk midden, betere presence laag/midden

CD2 : Laag/midden goed, diep laag zeer goed

CD3 : Levendig laag

CD4 : Lage stemmen koor als enige echt goed

CD5 : Stevig, attack goed hoorbaar

CD6 : Alleen diep laag is natuurlijk, aanslag vellen drum goed hoorbaar

Andr

>De Northstar set staat gewoonlijk niet op

>diverse andere apparatuur, bij eerdere testen

>stond de set vrij en deelde hij de voeding niet

>met andere cdspelers.

ahhhhh!!!! Dat is het dus. De MF stond op de Array en heeft erg veel last van de andere apparatuur... Moet niet veel gekker worden, maar dit is een mening.

Ik zal nog even wat commentaar bij de foto's zetten om dudielijker te maken welke welke is.

nando

Dat koor was dezelfde als die ik meebracht bij de luidspreker test bij Erik thuis.

Ik zag datik geen plaatje van de MF en de Array heb dus bij deze.

mf%20en%20array%2001%20klein.jpg

nando

Zoals jij het goede laag van de NorthStar kwalitatief omschrijft zou ik zeggen: Je hebt het niet over LAAG, maar over meer presence in het lage en hoge midden. Dat heeft dus niets met laag te maken, maar een paar dB's in die regionen erbij zorgt er wel voor dat je bijvoorbeeld de attack van een basgitaar luider. Dit kan het voor de luisteraar mogelijk maken om de start van een basnoot makkelijk te herkennen.

Haha, dat is dus wat ik precies voor jou had gezegd :D We zitten op een lijn, paultje :D

Ik denk dat Andr

Dat van die platte weergave heeft niets te maken met de wens om alles zoveel mogelijk in tact te laten. Telarc heeft nogal wat opnames volgens dat principe gemaakt en Mercury heeft het in het begin van de jaren '50 en '60 ook veelvuldig zo gedaan. En die opnames klinken alles behalve plat. Integendeel, zou ik zeggen. Betekent het nu dat jou live-ervaring zich heeft afgespeeld bij een monitor luidspreker?