Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Ik zie het al waarom die NorthStar niet helemaal uit de verf kwam: De verkeerde blokjes eronder Dit zijn links-draaiende. Je moet de rechtsdraaiende hebben met Alpha Jojoba Radicale Liposomen. Die zijn ook zachter voor je handen. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Ik zie het al waarom die NorthStar niet helemaal uit de verf kwam: De verkeerde blokjes eronder Dit zijn links-draaiende. Je moet de rechtsdraaiende hebben met Alpha Jojoba Radicale Liposomen. Die zijn ook zachter voor je handen. Paul. En d'r stond natuurlijk een veel te goedkope Teac onder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Ik zie het al waarom die NorthStar niet helemaal uit de verf kwam: De verkeerde blokjes eronder Dit zijn links-draaiende. Je moet de rechtsdraaiende hebben met Alpha Jojoba Radicale Liposomen. Die zijn ook zachter voor je handen. Paul. Hahahaha!! Oow ow, die Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Puur: En d'r stond natuurlijk een veel te goedkope Teac onder. Wat staat er onder die TEAC trouwens? Die witte dus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Dat vroeg ik me ook al af. Lijkt wel een Koda joh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door JSA:Dat vroeg ik me ook al af. Lijkt wel een Koda joh Hij is iig lelijk. Ziet er nogal goedkoop uit (op de foto tenminste)... Ik dacht eerst ff dat het net zo een als de mijne was, want die heeft ook z'n laatje in het midden en een display eronder, maar hij is het niet... Die van mij ziet er ook niet uit trouwens (tja, Denon, niet mijn smaak, qua design...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Heeft Erik die speler ook al voorzien van een laagje verf soms? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 17 april 2003 Author Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Henrie: Wat staat er onder die TEAC trouwens? Die witte dus? Dat is een Fostex CR300 CD-recorder, die heeft als CD-speler nog even meegelopen om een CD-R met een sampler van de te beluisteren fragmenten van de eerste sessie te laten horen. Link: Fostex CR 300 review Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Ik zie verschillende manieren van laag beoordelen, de HK zal misschien tonaal goed geweest zijn met het laag, maar plaatsen van het laag ging echt niet geweldig. Eerdere vergelijkingen zijn met heel andere interlinks gedaan dan deze keer. Van mijn zilveren touwtjes heeft Frank al eens opgemerkt dat ze het midlaag iets accentueren en dat zou goed kunnen, ik vind het wel prettig De Northstar set staat gewoonlijk niet op diverse andere apparatuur, bij eerdere testen stond de set vrij en deelde hij de voeding niet met andere cdspelers. Al deze factoren kunnen dus van invloed zijn op het resultaat, de HK tekt zich kennelijk weinig aan van testomstandigheden. Maar goed, de verschillen blijken hoorbaar te zijn en volgens de meeste zijn ze klein. Het blijft vreemd dat ik de Northstar (en de JK) overal tussenuit plukte en dat de anderen dat niet konden...... Mijn oordeel over het laag van de HK : CD1 : Geen opmerkingen CD2 : Laag wazig/rommelig, donker timbre CD3 : Geen opmerkingen CD4 : Vlak, niet erg open CD5 : Spettert niet, neuzig CD6 : Wollig/vet laag, geen attack Over de NS: CD1 : Rijk midden, betere presence laag/midden CD2 : Laag/midden goed, diep laag zeer goed CD3 : Levendig laag CD4 : Lage stemmen koor als enige echt goed CD5 : Stevig, attack goed hoorbaar CD6 : Alleen diep laag is natuurlijk, aanslag vellen drum goed hoorbaar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 >De Northstar set staat gewoonlijk niet op >diverse andere apparatuur, bij eerdere testen >stond de set vrij en deelde hij de voeding niet >met andere cdspelers. ahhhhh!!!! Dat is het dus. De MF stond op de Array en heeft erg veel last van de andere apparatuur... Moet niet veel gekker worden, maar dit is een mening. Ik zal nog even wat commentaar bij de foto's zetten om dudielijker te maken welke welke is. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Andre ik WAS het met je eens, maarrrrrrrr... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
nando Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Dat koor was dezelfde als die ik meebracht bij de luidspreker test bij Erik thuis. Ik zag datik geen plaatje van de MF en de Array heb dus bij deze. nando Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Leuke foto's, Nando. Schept al wat meer beeld van die dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Ik begin me nu een beetje een beeld te vormen van het laag zoals de NorthStar dat weergeeft, als ik jou tenminste goed interpreteer, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Zoals jij het goede laag van de NorthStar kwalitatief omschrijft zou ik zeggen: Je hebt het niet over LAAG, maar over meer presence in het lage en hoge midden. Dat heeft dus niets met laag te maken, maar een paar dB's in die regionen erbij zorgt er wel voor dat je bijvoorbeeld de attack van een basgitaar luider. Dit kan het voor de luisteraar mogelijk maken om de start van een basnoot makkelijk te herkennen. Haha, dat is dus wat ik precies voor jou had gezegd We zitten op een lijn, paultje Ik denk dat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Kermit:Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Dank je wel voor je toelichting Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 zoals moi bijvoorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Ik begin me nu een beetje een beeld te vormen van het laag zoals de NorthStar dat weergeeft, als ik jou tenminste goed interpreteer, Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Dat van die platte weergave heeft niets te maken met de wens om alles zoveel mogelijk in tact te laten. Telarc heeft nogal wat opnames volgens dat principe gemaakt en Mercury heeft het in het begin van de jaren '50 en '60 ook veelvuldig zo gedaan. En die opnames klinken alles behalve plat. Integendeel, zou ik zeggen. Betekent het nu dat jou live-ervaring zich heeft afgespeeld bij een monitor luidspreker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 en zo luistert iedereen naar z,n eigen referentie, en oordeelt op z,n individuele eigen manier, bij een ander,om te beoordelen wat er wel of niet aan schaart in vergelijking met het luisteren bij [haar] of [zijn] thuis Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 en zo kunnen we oeverloos doorgaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Speedy, die extra presence waardoor je mogelijkerwijze de attack van een basnoot makkelijker kunt onderscheiden bevind zich in het HOGE midden gebied, grofweg rond 2 a 3 kHz. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts