Henrie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 ik word van veel laag en hoog gauw verveeld en moe, het moet een beetje genuanceerd blijven. maar ja;;;; dat vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Als jouw visie klopt Kermit, dan doen de Northstar, de JK en jouw 99cd-p iets fout Samen met al die losse stemmen ervaar je ook een rotsvast beeld, laat ik dat eens stabiliteit noemen. Hoe kom je erbij dat los aanwijsbare stemmen op een probleem duiden? Hoor jij ze soms niet los en is het daarom een probleem bij anderen? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 als ik even tussendoor mag lopen, iedereen ervaart het anders, wat is neutraal voor jou of mij????????????????????? hoe luister je, in welk opzicht verlang je dingen te horen, dit zijn allemaal belangrijke faccetten, die meespelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 het is een leuke bijeenkomstigheid als het ook nog eens collectief leuk blijkt te zijn . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Speedy, als het presence gebied van jouw NorthStar te luid wordt weergegeven, dat kun je kwalijk gaan stellen dat de set van Picoso niet neutraal genoeg is. Alle andere spelers zijn op diezelfde set beluisterd dus je kunt heel makkelijk met verhoudingen werken. Twee dingen: * Ik probeer me nu een beeld te vormen van een laagweergave "vanaf papier". Da's dus retelink, ik kan zomaar in de fout gaan, maar vergeef me dat even voor het moment; * Het lijkt er nu een beetje op alsof het halve forum erop uit is om jou NS af te kraken. Da's wel een verleidelijke gedachte hoor , maar zeker niet mijn intentie ! Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 maar goed;; ANDRE ik begrijp dat je een beetje baalt van dit DURE GRAPJE. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 wat ik wil zeggen, probeer ook eens toe te geven als dat in zo,n soort context valt. wil em graag voor mijn ose 6000 ruilen hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Sinds ik mijn Pentium III heb up-gesampeld vind ik zelfs de posts van Jopie gedetailleerd en correct geplaatst worden Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 en dat zegt wat............................ mijn eerste en laatste compliment op dit forum is al binnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Laatste ? Nee hoor, ik houd er nog een paar in mijn mouw voor het geval ik binnenkort weer een aanval van barmhartigheid krijg ! Wink. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 ik voel mij gevleid met zoveel eer......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Speedy, als het presence gebied van jouw NorthStar te luid wordt weergegeven, dat kun je kwalijk gaan stellen dat de set van Picoso niet neutraal genoeg is. Alle andere spelers zijn op diezelfde set beluisterd dus je kunt heel makkelijk met verhoudingen werken. Twee dingen: * Ik probeer me nu een beeld te vormen van een laagweergave "vanaf papier". Da's dus retelink, ik kan zomaar in de fout gaan, maar vergeef me dat even voor het moment; * Het lijkt er nu een beetje op alsof het halve forum erop uit is om jou NS af te kraken. Da's wel een verleidelijke gedachte hoor , maar zeker niet mijn intentie ! Paul. Natuurlijk zal het aan de Northstar liggen, niets is leuker toch? Ik hoorde hetzelfde bij de JK, ook heel leuk toch? Laat ik ook de Quad van Kermit eens met conus speakers beluisteren, wieweet kom ik dan w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Ha ha, die Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Speedy, die extra presence waardoor je mogelijkerwijze de attack van een basnoot makkelijker kunt onderscheiden bevind zich in het HOGE midden gebied, grofweg rond 2 a 3 kHz. Paul. Dat betekent dat we het over 2 verschillende dingen hebben. Je kunt beter niet disuseren als je er niet bij was, alleen de aanwezigen zullen iets herkennen of juist niet..... Ik wil in dit verband ook de verschillen in akoestiek noemen, Hans zat vrij laag en had boeken achter zich, Erik zat ook laag, want de luisterstoel is erg laag, ik zat een stuk hoger en keek over de meeste hoofden heen. Nando zat aan de zijkant en ongeveer even hoog als ik. Als dit allemaal geen verschil maakt in de luisterindrukken, dan weet ik het niet meer Wie laag zat, had trouwens de bass-poort (of uitgang) recht voor zijn snuffert. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Ha ha, die Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Nog effe antwoord op mijn laatste vraag ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Ik probeer ook mee te discussieren zonder tot oordelen te komen. Mijn punten zijn eigenlijk uitnodigingen aan het adres van degenen die er WEL bij waren om te reageren. Daar is een discussieforum voor, toch ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Nog effe antwoord op mijn laatste vraag ? Dat ketelbinkie ding heeft upsampling tot 96KHz, dit is een ouder model dan de Northstar dac en er zitten andere chips in. Het geluid was op wat kleine dingetjes na (die ik eerder al apart heb genoemd) vergelijkbaar met dat van de Northstar. Volgens mij heeft alleen de Northstar tevens een 192Kb upsampler in het loopwerk, dit werkt alleen i.c.m. de I2S interface. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Zou goed kunnen dat die 192k alleen werkt met die I2s interface. De overige, wat oudere, interfaces ondersteunen volgens mij geen hogere samplerates dan 96k. Zelfs AES/AEBu niet, als ik me goed herinner. SPDIF en optisch in ieder geval niet. Zou het zo zijn dat de configuratie van de JK ongeveer dezelfde is als van de cd99 van John ? Heb jij nog klankmatige verschillen kunnen vaststellen wanneer je die NS op 96k laat ratelen i.vgl.m. 192k ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Dat denk ik niet: mijn quad is ook 24 bit/192 Khz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Beste Kermit, Wou graag nog even op jou reageren. aan het geluidsvolume in de zaal kunnen wij nooit wat doen. Relatief staan wij erg zacht, en de man achter de knoppen bepaald de zaal mix, en eht zaal volume. Veel oncerten zijn veel, en veel te hard. Zo ook diverse concerten in de statenhal op het north sea jazz. Dat is gewoon onverantwoord. Ik heb daar zelf geen last van, want draag i.d.d gehoord bescherming, altijd. Als ikz elf speel, is het niet altijd nodig, maar met blazers achter je, dan wel. even reageren op Paul Jenner. De standaard AES/EBU norm kan tot 96 Khz. AES/EBU 2 wat nu alleen nog maar in de studio's wordt gebruikt kan wel tot 192 Khz. AES/EBU-2 is hetzelfde als de standaard, alleen nu gescheidt de digitale transmissie met twee gelijke AES/EBU kabels. Een voor links, en een voo rechts, om toch de hoge samplerate aan informatie aan te kunnen. Groeten, Bas Geplaatst door Kermit:Bas Ik meen me te herinneren dat jij verteld hebt gehoorbescherming te dragen als je een concert geeft. Als het dan in de zaal nog zoveel erger is.... Wellicht zouden jullie aangeklaagd moeten worden voor het toebrengen van lichamelijk letsel. . Even zonder dollen: ik heb al van verschillende mensen te horen gekregen dat ze dagen met fluitende oren gelopen hebben nadat ze bij een live-concert geweest zijn. Bij de laatste Doelenshow heb ik een deel van een concert bijgewoond, verzorgd door een kwartet (Sax, bas, drums en piano). Die bassist stond geweldig zijn best te doen op zijn versterkte contrabas, maar veel meer dan een ongedefinieerde laagbrei kwam er niet uit. Ach, en Jimmy Haslip een paar jaar geleden... Geweldige bassist maar zo vet en luid. Ik moet er niet aan denken dat zo in de huiskamer te horen (en mijn buren ook niet), afgezien van het gegeven dat ik het gewoon ook niet mooi vind. Popmuziek is natuurlijk ook (soms verrekt goede) muziek, maar voor de beoordeling van de natuurgetrouwheid van een set vind ik het minder geschikt, met name door de introductie van allelei extra variabelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Zou goed kunnen dat die 192k alleen werkt met die I2s interface. De overige, wat oudere, interfaces ondersteunen volgens mij geen hogere samplerates dan 96k. Zelfs AES/AEBu niet, als ik me goed herinner. SPDIF en optisch in ieder geval niet. Zou het zo zijn dat de configuratie van de JK ongeveer dezelfde is als van de cd99 van John ? Heb jij nog klankmatige verschillen kunnen vaststellen wanneer je die NS op 96k laat ratelen i.vgl.m. 192k ? Paul. Ik heb geen goede 96K bron, dus dat kan ik niet testen. Wat wel kan is dac en loopwerk met aes/ebu verbinden, zodat je de upsampler kunt uitschakelen. Het verschil is een minder exacte ruimtelijke plaatsing en een directer karakter. Dit geluid zou Erik heel mooi vinden denk ik De Quad heb ik nooit direct met de Northstar kunnen vergelijken, ik acht een zeer goed loopwerk erg belangrijk en ik weet verder niet hoe de Quad er van binnen uit ziet en of hij wordt gere-clocked. Enkele chips hebben beide spelers gemeen. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Bas, tnx for the clarification. Kermit, kan zijn dat die speler van jou tot 192 k oversampled, maar Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts