jopie Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Ach Paul, het is best een leuke thread. Het zegt mij inderdaad helemaal niets over CD spelers maar over hun eigenaren en hun mening des te meer. oke;;; maar het was een soort blinde test om te horen hoe of wat. dan komen deze meningen naar voren, ikzelf zie daar ook het nut niet van in, maar dat is persoonlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Kermit: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Overigens komt de NS al jaren lang heel slecht uit de consumenttevredenheidsonderzoeken ... Je had 't kunnen weten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Relativeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Pjotr:Was Jopie er wel bij dan? Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Overigens zegt Kermit in essentie niet veel anders dan Jopie. Maar wat ik wel interessant vind aan deze thread is dat iedereen zijn eigen speler het hoogst waardeert. Dat vind ik eigenlijk heel positief: Je hebt juist die speler die je het best bevalt niet voor niets uitgekozen en daarbij geeft persoonlijke voorkeur gelukkig de doorslag. Tja en die voorkeuren zijn nou eenmaal voor iedereen verschillend. Jopie speelt niet zo erg op de persoon, die ventileert gewoon zijn mening en dat is prima, daar kan ik goed mee leven. Kermit gaat inhoudelijk op getallen in zonder de achtergrond te kennen, waarom begrijp ik niet, maar steeds gaat het over mij en mijn interpretatie van de cijfers. In het begin van dit topic staat precies uitgelegd hoe het allemaal tot stand is gekomen en toch kiest Kermit 'zijn' versie. De enige juiste waardering heb ik in de eerste tabel gegeven en ik heb aangegeven dat ik bewust een afstand tussen de NS + JK en de rest heb willen laten zien. Ik hou er verder over op, want dit is ontzettend zinloos en vermoeiend Dat iedereen (behalve Nando) zijn eigen speler het mooist vond is een compliment voor de set van Picoso, omdat deze elke cdspeler goed tot zijn recht laat komen. De smaak wint altijd, basta Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Kermit: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 ik heb nu een plaat op staan en het klinkt helemaal nergens naar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 dat komt omdat ik zo,n hopeloos goedkoop voortrapje ertussen heb zitten, zo,n ding van 30 euro. irri alom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 heb jij niet een mooie voortrap voor weeeeeeeeeeinig voor mij henk????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 NS sucks en nu slotje? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Kermit: Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Stelletje kinderen Wat ik wel het leuke moraal van dit hele verhaal vind, is dat men er al klakkeloos vanuit gaan als ze de naam HK horen, van dat is toch shit!. En juist als je je openstelt voor dit soort betaalbare producten, kun je onverwacht ineens iets heel goeds tegenkomen. Daarom had ik echt geen enkele mening over de HK. Maar ik geloof er wel in dat hij erg goed is. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Als je het mij vraagt waren degenen die 'er' niet bij waren de wijzeren onder ons. Er was toch reden genoeg voor twijfel bij de hele opzet van deze test onder het motto 'En de winnaar is...'. Er is helemaal geen winnaar, dus heeft het ook geen zin te strijden over welke van de tabelletjes het enige juiste is. Ze zeggen geen van allen veel. Het zijn allemaal optelsommetjes van willekeurige cijfers. De vijf aanwezigen waren tamelijk willekeurige mensen met tamelijk willekeurige achtergronden. Er werden muziekstukken beluisterd die sommigen niet kenden, anderen niet konden beoordelen en die in ieder geval voor iedereen een andere betekenis hadden, en die bovendien niet gelijk te stellen zijn, zoals in de optellinkjes is gedaan. Als de ene speler een 8 krijgt voor de weergave van Bach en een 4 voor die van Kenny Loggins en bij de andere is het omgekeerd 4-8, zijn ze dan gelijkwaardig? Ik zou zeggen van niet. En hoe zet je smaak om in cijfertjes van 1 tot 10??? Over de beoordelingmethode met korte fragmentjes is al genoeg gezegd. De discussie die nu niet zo leuk meer is, berust op drijfzand. Treurig dat het twee weken geleden niettemin gezellig was in Groningen (heb ik gehoord) en er nu alsnog met rotte vis gegooid wordt. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Als je de puntentelling bekijkt, zie je ook dat iedereen op een andere manier punten heeft gegeven. Als je de test met dezelfde mensen in dezelfde omstandigheden over zou doen, zou je gegarandeerd een andere score hebben. Het gaat om een puntje meer of minder op een score van ca 200. Als ik dit had geweten had ik de Nordstar 5 punten meer gegeven en was alles opgelost. Anderen hebben n.l maar een heel klein verschil in hun punten telling. Omdat ik weet dat dan de score vrijwel gelijk word heb ik deze punten iets verder uit elkaar getrokken. Ik ben in m'n pnten telling van 4 t/m 9 gegaan. Anderen niet verder dan tussen 6 en 8. Als je dit weet klopt er van de score dus helemaal niks. Alle profesionele onderzoeken worden altijd met een telling tussen 0 en 5 gedaan. Dit om meer spreiding te krijgen. Bovendien lijkt het dan niet meer op een schoolproefwerk. Mierenneuken..... dat is het dus. Streep b.v. mijn score eens weg, of die van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Als ik dit had geweten had ik de Nordstar 5 punten meer gegeven en was alles opgelost. ... Om hierop te beslissen dat de HK het beste IS ??? Of de NorthStar?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Goh, hadden we dat niet 15 pagina's terug kunnen vaststellen? Erik heeft verschil gehoord en dat was het belangrijkste. Zolang de orgels maar lekker uit de HK rollen heeft Erik niets te klagen Over de cd/dac test bij Haudio hoor ik ook maar niets, dat zou wel eens op hetzelfde gekibbel kunnen uitdraaien als hier.... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Als ik dit had geweten had ik de Nordstar 5 punten meer gegeven en was alles opgelost. Wist jij welke de NorthStar was? Ik heb uit het verhaal geconcludeerd dat alleen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Of de HK nou het beste was, of de North Star, wat maakt het uit. Ik heb wel de indruk dat de bezitter van de NorthStar het meest kinderachtig is van alle deelnemers. Dat zal zijn reactie zometeen ook wel weer uitwijzen. Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Beste, Wat ik overigens nog wil benadrukken, is dat de speler met de beste details, en het grootste en loste klnakbeeld zeker niet de beste hoeft te zijn. Mij gaat het om harmonisce zuiverheid, tonale echtheid etc. De speler die dat het beste doet, is voor mij de winnaar (voor mij persoonlijk althans) Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Sebastiaan:Beste, Wat ik overigens nog wil benadrukken, is dat de speler met de beste details, en het grootste en loste klnakbeeld zeker niet de beste hoeft te zijn. Mij gaat het om harmonisce zuiverheid, tonale echtheid etc. De speler die dat het beste doet, is voor mij de winnaar (voor mij persoonlijk althans) Groeten, Bas En is nog setafhankelijk ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door jopie:dat komt omdat ik zo,n hopeloos goedkoop voortrapje ertussen heb zitten, zo,n ding van 30 euro. irri alom. Gek ik dacht dat Jopie een Sphinx pre had Mvg, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 20 april 2003 Report Share Posted 20 april 2003 Geplaatst door Ome Henk: Direct doorverkopen dat ding! Daar krijg je minstens 60 euro voor. Heb je 30 euro winst = toch wel 100% winst IK geef hem het dubbele direct cash in de handen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts