Jump to content

CD-speler test 12 april 2003; resultaten & verslagen

John Picoso
 Share

Recommended Posts

Evenals cd spelers vind ik in kabels maar verrekte weinig verschil in geluid zitten... scheelt weer kosten. Mijn Marantz pm80 versterker gaf ook niet zoveel verschil met de MF versterkers. Wat kan ik nog meer over een kam scheren... hmmm even denken...

oh ja natuurlijk cd-r en orginelen, geen verschil gehoord.

Blijft zo'n beetje over: luidsprekers, daar zit wel groot verschil in en daar wil ik dan ook wel wat energie in steken...

nando

Geplaatst door Hans van Liempd:

Nando,

de eerste copien gedraaid op de fostex waren wel degelijk veeeeeel minder dan de andere CD's op de andere spelers.

Er zat n.l. zeer veel digitale vervorming in.

Ik had het gevoel dat er echt wat mis was met die opnamen.

:)

Ik heb iemand ooit horen zeggen:

Voor alle duidelijkheid: kopie

Ik vond het eigenlijk geen pretje om juist met de Fostex aan de set en de muziek te wennen, maar met het oog op de test begrijp ik dat wel.

Een knisperend plaatje draaien had natuurlijk ook gekund :)

Andr

Geplaatst door nando:

Zijn "we" er al uit?

netsnoeren ( al geloof ik er niet in)

nando

Maar wel goed dat je het wilt proberen. Ik geloofde er eerst ook absoluut niet in. Hoe kan het in vredesnaam mogelijk zijn dat netsnoeren verschil maken. Als ik zie wat er verder achter het afdekschildje van het stopkontakt gebeurt... En toch maakt het verschil.

Mn broer is zo kritisch als het maar kan. Laatst heeft ie toch maar eens een Transparent netsnoer van mij uitgeprobeerd op zijn electrocompaniet versterker. En ja, dat gaat hem dus geld kosten ;)

Het zijn ook geen wereldgrote verschillen, dat is waar. Het meest opvallende bij netsnoeren is, vind ik, de rust als gevolg van een beter snoer.

Maar het kan heel goed zo zijn dat er een boel mensen zijn die het verschil niet horen. En dat maakt eigenlijk ook niet uit nietwaar? :)

Ik meende bij de fostex ook wel wat verschil te horen maar daar doelde ik niet op. Ik bedoel dat ik mijn eigen gekopieerde cd's geen verschil kan ontdekken met het orgineel (pc, clone cd, imation of philips cd's (lekker goedkoop))...

Met die netsnoeren hoor je, zoals je zegt, geen wereld grote verschillen. Wat heb je ervoor betaald? Ik vermoed dat de prijs kwaliteit verhouding niet echt gunstig is. Bij die cd spelers al niet anders. De dure cd spelers waren iets anders / mooier maar zijn zoveel duurder dat het me dat ook weer niet waard is.

nando

Geplaatst door nando:

Met die netsnoeren hoor je, zoals je zegt, geen wereld grote verschillen. Wat heb je ervoor betaald? Ik vermoed dat de prijs kwaliteit verhouding niet echt gunstig is. Bij die cd spelers al niet anders. De dure cd spelers waren iets anders / mooier maar zijn zoveel duurder dat het me dat ook weer niet waard is.

nando

De transparent powerlink super die aan mijn versterker hangt koste nieuw toentertijd 1000 gulden. Ik heb de versterker destijds tweedehands gekocht en heb de link erbij gekregen.

Aan mn CD speler hangt een powerlink plus. Die heb ik nieuw gekocht voor 260 Euro. Tsja, prijs/kwaliteit. Das moeilijk te zeggen. Hoe kun je een verdere verbetering van je set in geld uitdrukken. Tis wat je ervoor over hebt en hoe nuttig je de verbetering vindt.

Verder hangt het sterk van je kijk op geld af denk ik. Toen ik student was had ik iemand die iets dergelijks had aangeschaft voor gek versleten. Nu werkt dat anders in mijn geval. Geld moet rollen denk ik nu en als ik er iets voor kan kopen waar ik van geniet dan doe ik dat graag...

Geplaatst door nando:

Bij die cd spelers al niet anders. De dure cd spelers waren iets anders / mooier maar zijn zoveel duurder dat het me dat ook weer niet waard is.

nando

Tsja, net zo'n soort verhaal. Maar ik moet wel zeggen dat toen ik mijn Myryad verving door de Electrocompaniet EMC1 ik wel degelijk een groot verschil bemerkte. Maar het zijn allemaal niet de verschillen die je krijgt als je bij wijze van spreken een paar pioneer speakers vervangt door laat ik zeggen B&W's. Dat zijn veel meer veranderingen die aan de basis liggen.

De meer genuanceerde wijzigingen worden nu echter net zo belangrijk voor me als de basisveranderingen een tijd geleden.

Groeten,

Edwin

Geplaatst door @:

De meer genuanceerde wijzigingen worden nu echter net zo belangrijk voor me als de basisveranderingen een tijd geleden.

Groeten,

Edwin

Heel herkenbaar. En dat maakt tegelijk dat discussies over die verschillen zo heftig kunnen verlopen. Het is maar hoe belangrijk de verschillen in finesses worden geduid door de muziekliefhebber. Wat voor Erik en Nando 'kleine' verschillen zijn, daar geldt dat het voor mij (en Andr

>Geld moet rollen denk ik nu

Moet het alleen nog even mijn kant op rollen...

Ik ben het wel met je eens, als je alles oppot heb je er ook geen plezier van denk ik.

Ik kan er ook niets aan doen dat ik me bij een aankoop afvraag of ik er spijt van ga krijgen en als ik een apparaat als een furutech demagnetiseer ding zie moet ik er toch niet aan denken daar 300+ euro voor neer te leggen.

nando

Geplaatst door Ome Henk:

Alleen begrijpt bijna geen hond er wat van    :rolleyes: Hou je nu alleen maar bij de standaard uitdrukkingen van het klinkt op dat-en-dat gebied ruimtelijker en dan hou je het wollig genoeg voor iedere sterveling   :D

Ik spreek de hondentaal niet zo goed, zou het daar aan liggen confused.gif:P:rolleyes:

Met die Jopie-taal kan ik niet uit de voeten, hoe kun je nu alles wat je ervaart in