WanFie Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Denkt de "Klaas Familie" zo nou echt meer luidsprekers te verkopen....?????? Klanten worden m.i. zo verschrikkelijk afgeschrikt. Ik ben waarschijnlijk te simpel om deze benadering te begrijpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Ach, als je niet beter weet, dan zijn al die rare verhalen NEP Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Denkt de "Klaas Familie" zo nou echt meer luidsprekers te verkopen....?????? (...) Ach Hans, De forummers hear behoren ab-so-luut niet tot de doelgroep van KF! Deze forummers bezitten allemaal t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door spido: De doelgroep van KF bestaat uit mensen die echt van muziek houden, en voor wie de apparatuur geen doel-op-zich is. Mensen die, net als KF, vinden dat behoorlijke luidsprekers in de hifi-winkels Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Denkt de "Klaas Familie" zo nou echt meer luidsprekers te verkopen....?????? Klanten worden m.i. zo verschrikkelijk afgeschrikt. Ik ben waarschijnlijk te simpel om deze benadering te begrijpen. Ha die Klaas, hoeveel heb je er al verkocht? Voor een man met een missie moet het allemaal slecht te verteren zijn. Je hele leven staat in het teken van het bouwen van luidsprekers. En juist op het moment dat je denkt door te breken met de Pied Piper gaat die vermaledijde Gerbrand van Veen ermee aan de haal! Ik snap het allemaal wel... Jongen, je pakt de zaken verkeerd aan. Hier op dit forum, maar ook in het land: PP komt naar je toe deze zomer. Laat me niet lachen, in Bunnik zeker! Je bereikt zo zeker je doelgroep, mensen die geven om muziek en verder niet stilstaan bij de installatie. Ze willen echter geen 1200 euro uitgeven voor een luidspreker van het formaat tafelmodel koelkast zonder bijbehorende functies. Ze staan verder ook niet stil bij de prijs van een plaat van "het allerbeste berken multiplex" van de Gamma. Gamma! Gamma, dat zeg ik. Nee, verzuurde ouwe Klaas, je schiet je doelgroep voorbij. En dat is jammer voor een bedrijf met zo'n lange historie. Marketing tip 1: probeer niet zo nichterig te schrijven als je spreekt: "j Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Blij dat je het zelf leuk vind..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Klaas is dus slecht voor het milieu Nee, Klaas is kenmerkend voor zijn milieu! Mestoverschot, als je begrijpt wat ik bedoel. Komt wel vaker voor in de contreien van Appelscha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Tsja.. dat krijg je nu eenmaal van die avondjes bonken en ketsen in het achterhuis Mvgr Je begrijpt wat ik bedoel. Niet dat ik daar twijfel over had Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Jullie voelen mekaar goed aan, jongens! Ja, dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 7 oktober 2003 Report Share Posted 7 oktober 2003 Geplaatst door spido:Jullie voelen mekaar goed aan, jongens! Ja, dat w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Beste Spido, Ik tracht hier maar even serieus te reageren. . Ik Moet Ron L wel gelijk geven in bovenstaande posting. Als Klaas zich op die doelgroep wilt richten, dan heeft hij het uiterlijk van de weergevers niet mee. Nu wil ik de kwaiteiten van de PP absoluut niet met Bose vergelijken, maar dit merk is een goed voorbeeld van goede marketing. De doelgroep zijn muziekliefhebbers die gewoon willen luisteren, de set een keer neerzetten en nooit meer priegelen met kabeltjes etc. Als jij je ook op die doelgroep wilt richten, dan moet het uiterlijk van de PP echt anders. Ik snap de trots van Klaas wel. Het maakt niet uit hoe het eruit ziet, als het maar klinkt. Dat vinden veel audiofielen ook. Sterker nog, er zijn ook audiofielen die zo'n kollos mooi vinden. Hier wordt muziek geluisterd, en dat mag gezien worden ook. Maar je gaf zelf aan, dat is niet de doelgroep!. Dus als Bose met flut speakers marktleider kan worden, dan kan de PP ook goed verkopen, maar dan moet het uiterlijk voor die doelgroep wel veel aantrekkelijker worden. Ik denk dat dat ook mede het succes is van de oorspronkelijke PP. Fraaie slanke zuil, in allerlei kleuren en zelfs metaaltinten. En een creatieve speaker ontwerper moet een weergever ook in een aantrekkelijk jasje kunnen ontwerpen. Er zijn zat voorbeelde van fraaie zuilen met 30 cm woofer in de zijkant, die ook nog eens goed klinken. Ik denk als Klaas nu eens een fraaie slanke zuil ontwerpt, desnoods met actief laag, zodat je electronisch het e.a. aan fase kunt aanpassen, dat er veel meer succes geboekt zou worden. Hetzelfde werkt met interlinks. Als ik op de zaak een niet indrukkwekkend uitziende kabel laat zien (die dus wel heel erg goed is) heeft niemand er echt belangstelling naar. Kom ik met dezelfde kabel aanzetten in fraaie gevlochten mantel, en mooie strakke krimpkousafwerking, dan ineens lopen ze er warm voor. Dat is Marketing Klaas. Zeker geen shit verkopen, zou ik nooit doen, maar het uiterlijk mag er al veel belovend uitzien. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door spido: Ach Hans, De forummers hear behoren ab-so-luut niet tot de doelgroep van KF! Deze forummers bezitten allemaal t Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door :Je snelle reactie verbaast me Spido. In gedachten zag ik je zwaar hyper-ventilerend in bed bij het lezen van de naam Gerbrand van Veen Beste Ron, O, maar ik heb ook nooit problemen gehad met de heer Van Veen, hoor. Zoals wel vaker gezegd: Je verwart me kennelijk met iemand anders! (Ik weet bijvoorbeeld wel dat hij KF ongelooflijk slecht heeft behandeld, maar daar sta ik buiten...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste Spido, A. Ik Moet Ron L wel gelijk geven in bovenstaande posting. B. Als jij je ook op die doelgroep wilt richten, dan moet het uiterlijk van de PP echt anders. C. Dus als Bose met flut speakers marktleider kan worden, dan kan de PP ook goed verkopen, (...) Ik denk dat dat ook mede het succes is van de oorspronkelijke PP. Fraaie slanke zuil, in allerlei kleuren en zelfs metaaltinten. D. Er zijn zat voorbeelde van fraaie zuilen met 30 cm woofer in de zijkant, die ook nog eens goed klinken. E. Ik denk als Klaas nu eens een fraaie slanke zuil ontwerpt, desnoods met actief laag, zodat je electronisch het e.a. aan fase kunt aanpassen, dat er veel meer succes geboekt zou worden. F. Dat is Marketing Klaas. Zeker geen shit verkopen, zou ik nooit doen, maar het uiterlijk mag er al veel belovend uitzien. Groeten, Bas Beste Bas, Dank je voor je bericht. Ik weet dat jij het positief bedoelt: heel anders dan die gifzeikerds die al vanaf het begin - al voordat ze de PPs ooit hoorden - niets anders deden dan afbreken, schofferen, beledigen en zwartmaken. Mag ik puntsgewijs reageren? A. Ron is de Grootste Aller Gifzeikerds (zie boven). Klaas zal zich nooit, maar dan ook n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door spido:Zoals wel vaker gezegd: Je verwart me kennelijk met iemand anders! (Ik weet bijvoorbeeld wel dat hij KF ongelooflijk slecht heeft behandeld, maar daar sta ik buiten...) Hoe was het ook al weer? Scroll scroll ... O ja ... Geplaatst door spido:Ze hebben hun gelijk zo vaak aan anderen uitgelegd, dat ze er zelf in gingen geloven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door spido:Als hij niet zijn brood kan verdienen met het maken van goede luidsprekers en het verkopen tegen een eerlijke prijs ... nou, dan maar ni Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Beste PeterB, In jouw wereld was het ontwerp dus van Gerbrand, en is KF ermee aan de haal gegaan? (Ga toch Pied Pipers verkopen! D'r zijn vast weer klanten in de winkel...) Beste Puur, Nee, dat is geen marketing. Je bent t Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Topic reply uitgezet. Heeft er nu werkelijk niemand iets leuks te melden op dit forum ? Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door spido:Beste PeterB, In jouw wereld was het ontwerp dus van Gerbrand, en is KF ermee aan de haal gegaan? (Ga toch Pied Pipers verkopen! D'r zijn vast weer klanten in de winkel...) Wat weet ik daar nou van Het ging mij meer om het herhalen en herhalen van de virtuele persoonlijkheid spido dat hij/zij/het? wordt verward met iemand anders. Maar dat begreep je vast wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Topic reply uitgezet. Heeft er nu werkelijk niemand iets leuks te melden op dit forum ? Paul. Paul, ik ben het hier sterk mee eens.... Eerst verwensen ze elkaar allelei vunzigheden, maak ik een opmerking, gaat het plotseling eindeloos over marketing en wat de Klaas familie allemaal heeft meegemaakt. Ik dacht dat dit topic over hardware, en wel in dit speciale geval de PePe. Maar wat er allemaal niet bij wordt gehaald. Ik wil het niet weten.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Ach, ging het maar over Array, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 wieeeeeeeeeeee de eerste forum liefde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door JSA:wieeeeeeeeeeee de eerste forum liefde Ja, en als jij nou nog effe bij Speedy op schoot kruipt is alles weer koek en ei op het forum! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door spido:Ach, ging het maar over Array, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Audiopaul: Ja, en als jij nou nog effe bij Speedy op schoot kruipt is alles weer koek en ei op het forum! Nou laat maar , wat heb ik aan zo'n keffertje op schoot Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts