Jump to content

mag ik effe.

jopie
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Sherwin:

Zo de KING hebben we gehad, laten we het eens een jaartje of anderhalf over de PRINCE hebben!!

Goed idee!

De Prince heeft nl meer indruk op mij gemaakt dan de King. eek.gif

Ik ben vanmiddag naar de demo in 't Mercure bij Arnhem geweest. In de kleine vergaderkamer kwam ik als eerste binnen en werd hartelijk ontvangen door Klaas.

Uiteraard had ik zelf ook wat materiaal meegenomen en kon dus meteen kennismaken met de King. Tijdens een gesprek met Klaas viel me meteen de "vette" laagweergave al op. Maarja, dat kan allerlei oorzaken hebben: akoustiek, luisterpositie, etc. Ik heb er op dat moment niet zo op gelet.

De electronica was eenvoudig: Bryston voor/eind, Marantz CD-80(!), dropveters en ls-kabel van 3 euro/m

Kort hierna kwamen verschillende belangstellenden binnen en werd er gestart met de demo van de Prince.

Aangezien deze voor mid/hoog dezelfde bezetting heeft als de King was ik erg benieuwd.

Om maar met de deur in huis te vallen: vooral het midden en hoog hebben grote indruk op me gemaakt. Lang geleden dat ik 't zo mooi gehoord heb! Ik heb echt m'n best gedaan om iets te vinden wat me niet beviel, maar helaas... :)

Eenmaal had ik het idee dat de stem van Elly Ameling wat omfloerst klonk. Dat bleek aan de opname te liggen.

Het leukste vond ik de "foute" orgel opname waar de mics zowat in de pijpen stonden.

Toen Klaas het woord "orgelkast" liet vallen had ik al een vermoeden wie hij bedoelde. :D

En idd: deze opname bleek dus ook bij Erik thuis te zijn gedraaid.

Ook stond ik versteld van de laagproductie van de Prince: echt, dit is mijn speaker!

Eenmaal overgeschakeld op de King viel me weer het zuivere, schone, natuurlijke mid/hoog op.

Alleen...weer dat laag. Met compliment aan de Bryston: het laag werd strak, gecontroleerd en met veel druk neergezet: maar ik vond het te opdringerig. :(

Ik blijf het zoeken in de kale, ongemeubileerde kamer.

Samengevat: het luisteren naar de twee PP's is absoluut niet vermoeiend. Er is een aantal uren met behoorlijk niveau gedraaid, maar ik heb geen moment de behoefte gehad om dit te verlagen. Hoewel...sommige muziek is niet mijn smaak, maar ik heb er toch met plezier naar geluisterd.

Klaas, hulde. De Prince is voor mij numero uno!

Geplaatst door Sherwin:

Een dikke vatzige speaker

Mvgr Sherwin :D

Nou je het zegt: ik vroeg Klaas voorzichtig waarom hij gekozen heeft voor deze "vormgeving" van de King. Ik geloof niet dat 'ie blij was met deze vraag, maar ik bedoelde het niet negatief ofzo...

Je zou 'm ook smaller en dieper/hoger kunnen maken. Optisch wat meer verantwoord vind ik. "N

Geplaatst door Sherwin:

(...) dan hebben we ook nog een versie de KONINGING, of de QUEEN;

Een dikke vatzige speaker, met 2 flinke woofers met uitgezakte conussen, en een holle uitgelubberde dometweeter,

Mvgr Sherwin :D

Beste Hans,

Bedankt voor de uitnodiging! Ik ga er graag op in!

Beste Sherwin,

Je bent Het Hoedje vergeten!

Geplaatst door Sherwin:

Eigen schuld dikke bobbel in je broek.. jij begon (spido) met een flauwe opmerking, nu heb je de hel weer los laten breken :D

Mvgr

Het regent in Helmondistan zeker ook al de hele dag

;);););)

Met groet,

Geplaatst door Geerdie:

Goed idee!

Ik ben vanmiddag naar de demo in 't Mercure bij Arnhem geweest. In de kleine vergaderkamer kwam ik als eerste binnen en werd hartelijk ontvangen door Klaas.

Uiteraard had ik zelf ook wat materiaal meegenomen en kon dus meteen kennismaken met de King. Tijdens een gesprek met Klaas viel me meteen de "vette" laagweergave al op. Maarja, dat kan allerlei oorzaken hebben: akoustiek, luisterpositie, etc. Ik heb er op dat moment niet zo op gelet.

De electronica was eenvoudig: Bryston voor/eind, Marantz CD-80(!), dropveters en ls-kabel van 3 euro/m

Kort hierna kwamen verschillende belangstellenden binnen en werd er gestart met de demo van de Prince.

Aangezien deze voor mid/hoog dezelfde bezetting heeft als de King was ik erg benieuwd.

Om maar met de deur in huis te vallen: vooral het midden en hoog hebben grote indruk op me gemaakt. Lang geleden dat ik 't zo mooi gehoord heb! Ik heb echt m'n best gedaan om iets te vinden wat me niet beviel, maar helaas... :)

Eenmaal had ik het idee dat de stem van Elly Ameling wat omfloerst klonk. Dat bleek aan de opname te liggen.

Het leukste vond ik de "foute" orgel opname waar de mics zowat in de pijpen stonden.

Toen Klaas het woord "orgelkast" liet vallen had ik al een vermoeden wie hij bedoelde. :D

En idd: deze opname bleek dus ook bij Erik thuis te zijn gedraaid.

Ook stond ik versteld van de laagproductie van de Prince: echt, dit is mijn speaker!

Eenmaal overgeschakeld op de King viel me weer het zuivere, schone, natuurlijke mid/hoog op.

Alleen...weer dat laag. Met compliment aan de Bryston: het laag werd strak, gecontroleerd en met veel druk neergezet: maar ik vond het te opdringerig. :(

Samengevat: het luisteren naar de twee PP's is absoluut niet vermoeiend. Er is een aantal uren met behoorlijk niveau gedraaid, maar ik heb geen moment de behoefte gehad om dit te verlagen. Hoewel...sommige muziek is niet mijn smaak, maar ik heb er toch met plezier naar geluisterd.

Hallo Geerdie!

Leuk om te lezen, dat stuk.

We zijn het grotendeels eens over de PPs.

De akoestiek zal vast een belangrijke rol hebben gespeeld bij de laagweergave.

Vooral waar het de King betreft.

We hebben echt tegenstrijdige waarderingen verzameld:

Andr

Geplaatst door erik klijnsmit:

ps , ik word nieuwsgierig naar de prince

Wat let je?

Bunnik (bij Utrecht) 11 oktober 13.30 tot 17.30 uur

Mijn nieuwsgierigheid is ook opgewekt, ga dus zeker a.s. zaterdag luisteren ;)

Geplaatst door Geerdie:

Goed idee!

Beste Geert,

Een mooie speaker die Prince, ben ik volledig met je eens.....een zware concurrent van iedere in die prijsklasse(en hogere) verkerende speaker, mooi midden/hoog en een prima doortekend en strak laag.

De door jou aangehaalde vrouwenstemmen kwamen er zuiver uit, zonder een spoortje scherpte.

Wel vind ik de speaker iets naar de heldere kant(harde ruimte??) neigen, overigens zonder storend te zijn.

Ook de ruimtelijke afbeelding vind ik prima, instrumenten goed plaatsbaar...lekker breed beeld, alleen iets minder naar de diepte toe.....een beetje een ellipsvormig beeld.

Wat wel tegenviel is de afwerking eek.gifeek.gif die mag wel ietsje :rolleyes: beter ;)

Geplaatst door Hans van Liempd:

Bij het doorlezen van de wat er de laatste dagen is geschreven mis ik de Klaas Familie.

Heb ik wat gemist, of heb ik eroverheen gelezen, ik ben n.l. een paar dagen op vakantie geweest.

confused.gif

Hee, dat is verdacht..

Jij bent er niet, en al die anoniemen zijn er niet. :D