Audiopaul Posted 9 juli 2001 Author Report Share Posted 9 juli 2001 Beste allemaal, Wat gebeurt hier nou, wordt ineens m'n topic geteisterd door lelijke draaitafels? Gelukkig trek ik me dat niet aan! Wie laat er nu weer eens een mooie draaitafel zien? Of zullen we hier een aparte topic over starten? Ik ben nl. nog steeds errug benieuwd wat jullie van mijn recensie vinden. En uiteraard zijn aanvullingen welkom van toekomstige?? Leonardo bezitters! Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Nou, Sodejuu. Die vind ik nou helemaal niet zo lelijk eigenlijk. Mooi minimalistisch! Wat vind je van deze: De Mitchell Gyro met Rega rb300 arm. (+/- 4000,-,excl. element) Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 juli 2001 Author Report Share Posted 9 juli 2001 Kijk, Alco, dat is nou een hele mooie, die Spider! Enne, Sodejuu... werp eens een technische blik op het chassis! Da's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 ....of deze Jaaa,ik weet 't...'t gaat om de kwaliteit en niet om 't uiterlijk. ('t kon wel over vrouwen gaan hier,hihi) 't oog wil ook wat toch.. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 juli 2001 Author Report Share Posted 9 juli 2001 Geplaatst door Alco:....of deze Jaaa,ik weet 't...'t gaat om de kwaliteit en niet om 't uiterlijk. ('t kon wel over vrouwen gaan hier,hihi) 't oog wil ook wat toch.. Groeten, Alco Aha, de Amazon, mooi! Staat deze maand trouwens getest in de HVT!! Het plateau lijkt trouwens verdraaid veel om die van m'n Leonardo! Groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Sorry, Ome Henk & AudioPaul Ik geloof dat we dan toch 'n andere smaak hebben qua apparatuur. Vooral de duurdere Transrotors vind ik niet mooi meer. Ik hou meer van pure and simple. Zoiets als dit: De Rega P9 in licht houten uitvoering. Misschien als ik de transrotors in 't echt zie,da'k er dan anders over ga denken hoor.. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 juli 2001 Author Report Share Posted 9 juli 2001 Yoh, Alco! Draai het haakje even om, dan zet ik alvast m'n zonnebril op!! Groet, Audiopaul Oh, laat maar, potver.. je bent sneller dan het licht!! Is die arm trouwens niet een beetje te lang, hij steekt helemaal over de kast heen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Hallo Allemaal, Wie met z'n ogen luistert hoort niets. Toch ? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Geplaatst door Alco:Nou, Sodejuu. Die vind ik nou helemaal niet zo lelijk eigenlijk. Mooi minimalistisch! Wat vind je van deze: De Mitchell Gyro met Rega rb300 arm. (+/- 4000,-,excl. element) Greetings, Alco. Ja Alco, die is wel mooi, die blinkt niet zo. Wat ik aan die Scheu zooooo lelijk vind zijn die gebogen poten. Als die hoekig waaren was 't goed, nou is 't net zo'n "hippie jaren '70 ding" die je alleen in een woonkamerinrichting kan zetten samen met die foute zitmeubels van die tijd of die opblaasmeubels (Yakkus). Ik houd zeker van dat minimalistische (die amazon is echt mooi en simpel), maar dat degelijke doet mij ook wat. Ik heb (buiten de geluidskwaliteiten) niet voor niks gekozen voor een Bryston 4BST en een AVM CD1+ cd-loopwerk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 ...Zit wat in ! Maarja,... juist bij draaitafels vind ik 'n fraaie afwerking/uiterlijk toch wel meespelen. Het neemt toch 'n vrij prominente plaats in, in de woonkamer. (althans, in de meeste gevallen wel,denk ik) maar,inderdaad Haudio. Ook al zou een draaitafel er nog zo fantastisch uitzien,als ie niet klinkt dan heeft 't geen zin! Wat dat betreft lijkt 't me een gat in de markt als Rega de P2 en P3 helemaal in houtfineer zouden leveren. (dan heb je een draaitafel die fraai oogt en ook met 'n prima prijs/kwaliteitsverhouding) Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 9 juli 2001 Report Share Posted 9 juli 2001 Wie kan mij vertellen ! Als ik testen lees in div. bladen dan valt het mij altijd op dat ze hele goede draaitafels soms uitrusten met goedkope elementen. Maar ook dat ze simpele draaitafels uitrusten met hele dure elementen. En dit alles wordt gewoon doorelkaar heen getest en wordt een waarde aan verbonden. Dat begrijp ik niet , dan kun je nog beter overal goedkope inzetten of overal dure dan heb je teminste vergelijk. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Klopt, Haudio! Dat was mij ook al 'n keer opgevallen, in zowel de HVT als Musichome. ...vreemd. Groeten, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Geplaatst door Audiopaul: En uiteraard zijn aanvullingen welkom van toekomstige?? Leonardo bezitters! Hoi AudioPaul, Nog FF geduld en dan komt mijn recensie op dit Forum. Trouwens, als je wilt, als Haudio in Assen komt met Leonardo ben je ook van harte welkom Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Na het review van Paul en de steunbetuigingen van Ome Henk en Ruud zit ik nu wel met smart te wachten op de eerste echte babyfoto's van de nieuwe Leonardo met extra onderplaat. Wie gaat er een spannende foto maken van deze machine? gr, Maarten Nog steeds ben ik weg van m'n Champion met RB300 arm. Jammer dat Alco meer valt op hout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Hoi Ome Henk, Je kunt van Leonardo een Doppia maken door een extra acryl plaat te bestellen. Misschien dat Haudio hierover wat meer kan vertellen. Ik vraag me trouwens wel af of een tweede acryl plaat alleen daar is voor om het optisch wat mooier te maken of om de platenspeler nog meer akoustisch dood te maken. Haudio, any idea Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Geplaatst door Haudio:Wie kan mij vertellen ! Als ik testen lees in div. bladen dan valt het mij altijd op dat ze hele goede draaitafels soms uitrusten met goedkope elementen. Maar ook dat ze simpele draaitafels uitrusten met hele dure elementen. En dit alles wordt gewoon doorelkaar heen getest en wordt een waarde aan verbonden. Dat begrijp ik niet , dan kun je nog beter overal goedkope inzetten of overal dure dan heb je teminste vergelijk. MvG, Haudio Hoi Haudio, Ook ik kan er niet om heen om je verhaal te bevestigen. Dat er dan uiteindelijk een waarde oordeel wordt gegeven staat totaal niet in verhouding met datgene wat getest is. Persoonlijk vindt ik dat als je wilt weten hoe iets klinkt, je gewoon naar de dealer moet om z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 10 juli 2001 Author Report Share Posted 10 juli 2001 Geplaatst door Ruud Flohr:Hoi Ome Henk, Je kunt van Leonardo een Doppia maken door een extra acryl plaat te bestellen. Misschien dat Haudio hierover wat meer kan vertellen. Ik vraag me trouwens wel af of een tweede acryl plaat alleen daar is voor om het optisch wat mooier te maken of om de platenspeler nog meer akoustisch dood te maken. Haudio, any idea Beste Ruud, Onder mijn Leonardo is een op maat gemaakte granieten onderplaat geplaatst.(zie ook recensie) Deze plaat is 3cm. dik en aan de onderzijde voorzien van brede bitumen stroken, zodat deze plaat akoestisch echt perfect dempt . Onder deze plaat staan vier verstelbare kegels op onderplaatjes. Zowel op de kegels als de onderplaatjes zit ook nog een foamlaagje. Omdat de rest van de draaitafel reeds zwaarder is uitgevoerd (o.a. lager en motor) kun je die van mij als een Doppia beschouwen, met waarschijnlijk gelijke demping of nog iets beter. Maar wellicht kan Haudio het verhaal nog even aanvullen t.a.v. de Doppia. Overigens zal ik graag van je uitnodiging gebruik maken om bij je langs te komen! Hou jij mij per e-mail op de hoogte? Vriendelijke groet, Audiopaul Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Alco, die Gothfather van jou, is dat de Linn LP12 ? Kijk eens naar een Ariston RD 11 en vraag je af waarom de Linn LP 12 heet, ook is er nog een Amerikaan welke voor Linn al een dergelijke speler maakte. Daarnaast is er ondanks enorme prijsverhogingen van het Linn front geen sprake van enige innovatie................ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Hallo Jitze, Yep, 't is de LP12. Ik noemde 't de godfather omdat 't al 27 jaar DE bekendste (en erg geliefde) draaitafel is. Tuurlijk,er zijn ongetwijfeld beteren. Ik ben 't absoluut met je eens dat LINN de prijs voor de LP12 door de jaren heen wel asociaal heeft opgeschroeft. ('t loopwerk alleen al van ongeveer 1400,- in den beginne tot iets van 3600,- nu,als ik me niet vergis) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud_F Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Geplaatst door Audiopaul: Overigens zal ik graag van je uitnodiging gebruik maken om bij je langs te komen! Hou jij mij per e-mail op de hoogte? Vriendelijke groet, Audiopaul Komt in orde AudioPaul. Hey, wordt wel erg gezellig dan, huisje vol Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Tja Alco, wat zal ik er van zeggen, Bose is ook DE bekendste en meest geliefde luidspreker fabrikant. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Hallo Jitze, Ik schreef niet dat de Linn-LP12 DE MEEST geliefde was,alleen dat ie erg geliefd is. Bose is inderdaad waarschijnlijk 't bekendst maar vast niet onder 't meest geliefd. Maar ik begrijp je standpunt wel. Misschien is Godfather dan ietsie te veel eer,maar 't is toch knap als 1 draaitafel al meer dan 27 jaar vrijwel ongewijzigd op de markt is en nog steeds (na demonstratie) nieuwe eigenaren weet te vinden. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 O, by the way, Ruud Heeelemaal vergeten om nog naar die HVT te kijken bij Jongmans. Ik heb de test van de Champion uit de Musichome wel al. Greetings, Alco. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Ha die Analoog (muziek) Liefhebbers, Zoals jullie weten is het belangrijk dat een platenspeler op een stabiele ondergrond staat. Natuurlijk is het belangrijk voor alle Audiobronnen. Bovendien moet de ondergrond beslist niet resoneren en het liefst veel massa hebben. Zodoende is het belangrijk om graniet te nemen ivm z'n hoge dichtheid en daardoor gewicht, en z'n eigen resonantie daarbij te onderdrukken dmv loodbitumen. Gewoon marmer is te zacht en gewoon graniet is te hard dus heb ik proefondervindelijk een tussenvorm laten maken. Waar ik verder uiteraard niet over uitwijd. Dus ook indien de Doppia wordt geplaatst is het belangrijk om toch een stabiele ondergrond te hebben. Een Doppia geeft dus inderdaad een nog mooier ,nauwkeuriger en rustiger geluid . Dus het is echt niet alleen omdat het zo mooi staat. In de eerste plaats het geluid en dan het uiterlijk. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 10 juli 2001 Report Share Posted 10 juli 2001 Heeee, Haudio. (the master himself) Project is ook 'n fabrikant die zweert bij 't gebruik van granieten platen onder de draaitafel. Ze zijn zelfs opgenomen in de catalogus,op maat gemaakt. (43x36 cm) En toch... ik zie en ken ook 'n paar draaitafelplateaus die weliswaar zeer stabiel maar ook juist heel licht zijn. (Sound-Factory, Mana) Ik heb de SF geprobeert en was 'n wezenlijk verschil. ps. al snuffelend op 't internet zag ik vanavond 2 advertenties van 'n (2e hands) Micro-Seiki BL51 bij 2 verschillende winkels. Bij de ene 400,- en bij de andere maar liefst 995,-. Hoe zou dat kunnen ? Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts