Jump to content

RECENSIE; TRANSROTOR LEONARDO

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Ha die Alco,

Het is altijd belangrijk hoe is ermee omgegaan en hoe ziet het eruit !

Wat is de konditie , wat eis jezelf.

Een keer had ik belang bij een Nikon FT 3 hp deze werden 2e hands aangeboden 1 koste 2800,00 en een ander 1200,00 ik dacht die van 1200,00 koop ik erheen gereist en niet gekocht het ding zag eruit als een beest.

De ander zag er erg mooi uit en koste 2800,00 en dat vond ik teveel.

Dus ik heb nog steeds niet 1.

Tja afwachten maar.

MvG,

Haudio

Geplaatst door Alco:

Sorry, Ome Henk & AudioPaul

Ik geloof dat we dan toch 'n andere smaak hebben qua apparatuur.

Vooral de duurdere Transrotors vind ik niet mooi meer. Ik hou meer van pure and simple.

De Rega P9 in licht houten uitvoering.

Misschien als ik de transrotors in 't echt zie,da'k er dan anders over ga denken hoor..

Groeten,

Alco

Hoi Alco,

Nog even en dan kun je een Leonardo in het echt zien

:D:D

Ha,die Ruud

En.....Hoelang moet je/ik nog ??

m'n nieuwsgierigheid wordt weer erg op de proef gesteld,hihi

ps. bovenop 't bedrag van de TL komt dus ook nog 'n MC-voorversterkertje ??

(althans, in 't geval van jouw NAD en mijn Naim)

Is 't ook mogelijk om voor 't zelfde bedrag een goede MM-element te kiezen ?

(of is 'n MC eigenlijk beter ?)

Groeten,

Alco.

hoi Alco,

Dat een MC beter is, staat ook on de topic "hoe staat het geluid op een plaat". Simpel uitgedrukt is het een kwestie van gewicht. De magneet van een MM, die in trilling moet worden gebracht, is zwaarder dan de spoel van een MC (derde wet van Newton, de zgn traagheidswet). Hoe zwaarder iets is hoe trager het reageert en hoe moeilijker het af te remmen (dempen) is.

Het grote nadeel van een MC is de kleine spanningsviveau's waar je mee te maken hebt. Dit stelt veel meer eisen aan je pre-pre. Omdat het uitgangsniveau bij een MC een factor 10 lager ligt, zul je dus met een factor 10 meer moeten versterken. Iedere onnauwkeurigheid wordt dan ook 10x versterkt.

Ha die Sodejuu

Aha,thanx voor de uitleg.

Maar er bestaan toch ook zogenaamde High-output MC elementen ?

Zoals geloof ik de Sumiko Blue point.

Deze kan toch wel worden gebruikt in combinatie met 'n MM-ingang ?

Groeten,

Alco

Ja Alco,

Dat is zeker waar, maar waar denk je dat die z'n Hi-Output vandaan haalt? Juist ja, een dikkere spoel, dus toch weer trager dan een standaard Moving Coil. :rolleyes:

Benz heeft zijn elementen in alle uitvoeringen, zie de M2, H2 en L2. De M2 is een MM, de H2 een Hi-output MC en de L2 een Low-output MC. Ze zijn allen even duur (DM2000) maar de L2 klinkt toch het beste, meeste detailering, soepeler, gewoon mooier. Die elementen staan met elkaar vergeleken in de Stereo van mei of juni.

Hoi, Alco

De Goldring Eroica is er ook in een high outputversie! Als 'ie net zo mooi klinkt als de low-outputversie (Erioca LX) dan heb je het snoepje van de week! Trouwens, Denon maakt ook nog high-output elementen, bijv. de DL160. Heb ik zelf ook gehad, wel h

Ikzelf heb op dit moment een low output MM (Technics EP100CMK4) aan m'n Dual hangen. Da's pas lekker. mad.gif Die heeft de helft van een normale MM als outputsignaal. Moet je elke keer an je volumeregeling zitten te melken om aan de zelfde geluidsdruk te komen als bij de CD-speler. Als je het een keer vergeet, vliegen zelfs bij de buren de pannen van het dak. eek.gif

Beste Sodejuu,

Ik draai altijd de volumeknop dicht voordat ik van plaat wissel of naar cd overschakel!

maar dat komt omdat je op mijn volumeknop van mijn voorversterker absoluut niet kunt zien in welke stand 'ie staat. En het is zo'n rotgeluid als de naald met een knal in de groef zakt!

Maar joh, als de pannen bij de buren er af vliegen, dan is dat gunstig voor jouw akoestiek, toch? :D:D

Vriendelijke groet,

Audiopaul cool.gif

Geplaatst door Alco:

Ha,die Ruud

En.....Hoelang moet je/ik nog ??

m'n nieuwsgierigheid wordt weer erg op de proef gesteld,hihi.

Hoi Alco, ik weet het niet. Misschien dat de Maestro himself hierop een antwoord kan geven ?? :D;)

Keep it cool, Ome Henk & Ruud

nog effe volhouden jongens, kom op, je kunt 't.

Tsja, had je maar 'n Project Debutje ofzo, moeten kopen,dan hoefde je nu niet te wachten.

(ahum,just kidding ofcourse)

Groeten,

Alco.

Beste allemaal,

Ik heb weer moeie oortjes van het vele plaatjes luisteren op de Leonardo en een paar enorme spierballen van het optillen van die loeizware platenpuck! :(

Wel zielig dat jullie allemaal zitten te wachten!!(gniffel gniffel) :D:D:P

Vriendelijke groet,

Audiopaul cool.gif

Beste Alco,

Je begrijpt het niet, maar je kunt het ook niet begrijpen !

Want je hebt het niet gehoord , Ome Henk en Ruud wel .

Ik ook en Paul en nog een paar begrijpen het ook.

Dus het is je niet kwalijk te nemen , vandaag is de Importeur langs geweest , redelijk wanhopig want maandag as hebben ze een show maar er is nog geen enkele Leonardo binnen.

Ik had gehoopt dat er vandaag wat binnen zou komen of anders morgen , want ik moet er ook nog zelf mee bezig anders is het zo kort dag.

De recentie van Paul is ook doorgedrongen tot de recencenten van HVT en Home Studio en verlangen ook door Paul om kennis te maken met de Leonardo heb ik begrepen .

Dat begrijp ik maar al te goed want ze weten niet wat ze missen !

En ook dat is maar goed denk ik want anders willen ze hem niet meer missen !

Maar ik laat het echt zo snel mogelijk weten als er iets bekend is.

MvG,

Haudio

Ps Sodejuu wanneer begin je met de bouw van jou "Project"

Geplaatst door Haudio:

Ps Sodejuu wanneer begon je met de bouw van jou "Project"

Hoi Haudio,

Moet je zo meteen ff bij de topic "platenspeler zelf bouwen???" kijken. Ik ga daar NU mijn bevindingen posten.

Geplaatst door Ome Henk:

Beste Alco,

Ik hoop dat Ruud wat ruim behuisd is. Anders moeten we lootjes trekken...

Groetnis, Henk :D

Hoi Hoi Ome Henk en anderen die wachten,

Ik ben ruim behuisd, dus maak je maar geen zorgen. Ik maak me alleen zorgen als er dalijk 5 mensen om een audiorack staan te dringen als de Leonardo geplaatst wordt :D:D

Geplaatst door Ruud Flohr:

Hoi Hoi Ome Henk en anderen die wachten,

Ik ben ruim behuisd, dus maak je maar geen zorgen. Ik maak me alleen zorgen als er dalijk 5 mensen om een audiorack staan te dringen als de Leonardo geplaatst wordt :D:D

Ja,ja, dat wordt poetsen geblazen met al die vingertjes en zweetspetters op jouw mooie nieuwe draaitafel!! :D:D:P:P

Slaap lekker vannacht!!!!

Vriendelijke groet, Audiopaul cool.gif

Nee hoor AudioPaul,

Iedereen krijgt mondkapjes, katoenen handschoenen en een haarnetje uitgereikt bij binnenkomst. Ja ook jij :rolleyes::P:D

Slapen, wat is dat ?? Ome Henk en ik durven al haast het huis niet meer uit omdat de telefoon evt. zou kunnen gaan of een e -mailtje binnen kan komen met het verlossende bericht.

enne....vergeet niet 't emmertje water en 'n dweil voor 't geval we beginnen te kwijlen bij 't aanzien/horen van de TL25,Ruud.

Goh,wat zal je balen wanneer de telefoon gaat en 't is steeds iemand anders i.p.v.

Haudio.

Wat vind je vrouw/vriendin van je (analoge) passie ? (ik wordt zelf compleet voor gek verklaart op m'n werk bijvoorbeeld)

Well, See ya'

groeten,

Alco.

Geplaatst door Alco:

Wat vind je vrouw/vriendin van je (analoge) passie ? (ik wordt zelf compleet voor gek verklaart op m'n werk bijvoorbeeld)

Hoi Alco, je eerste vraag is inmiddels al beantwoord op algemene onderwerpen ( en je hebt het ook al gelezen). Tsja, op mijn werk wordt ik ook voor gek verklaard, wie geeft er nou bakken geld uit aan Audio. Zeker toen ik laatst vol trots vertelde dat er een Transrotor in huis kwam. Eerste reactie was: een wat ???. Nadat ik het vertelde was het : Ohhh draai je nog platen joh ?? Da's toch niet meer van deze tijd !!. Toen de hamvraag: ennehhhh wat maggut kosten ?? En toen ik dat vertelde werd ik echt voor een complete idioot verklaard.

Dus Alco, je bent niet de enige :) Maar de rest weet niet wat ze missen :D

Zo is dat!

achja, men vindt 't de gewoonste zaak van de wereld dat je een paar duizend gulden uitgeeft aan 2 weekjes vakantie, of 'n halve ton voor 'n auto, maar 3400,- (TL25) voor 'n HiFi-component,dat vinden ze absurd.

Wie kent ze niet,de bekende kreten:

"Ach, dat verschil hoor je/ik toch niet!"

"Zonde,daar had je ook ... of ... voor kunnen kopen."

of

"Wat heb je nou aan dat dure spul als je toch maar op 'n flatje woont?"

(duh,..alsof je met 'n dure set alleen maar harder draait)

Diezelfde mensen gaan er ook vanuit dat wij audiofielen op de zelfe manier muziek beluisteren als hun. Sky-radio op de achtergrond tijdens 't lezen o.i.d.

Tja, als DAT 't geval was, DAN zou 't zonde van al dat geld zijn.

maar goed, 'n ieder zijn/haar hobby/passie.

Leven en laten leven.

Zo, en nu ga ik effe de afwas doen,

C U all

Alco

Geplaatst door Alco:

Zo is dat!

achja, men vindt 't de gewoonste zaak van de wereld dat je een paar duizend gulden uitgeeft aan 2 weekjes vakantie, of 'n halve ton voor 'n auto, maar 3400,- (TL25) voor 'n HiFi-component,dat vinden ze absurd.

Wie kent ze niet,de bekende kreten:

"Ach, dat verschil hoor je/ik toch niet!"

"Zonde,daar had je ook ... of ... voor kunnen kopen."

of

"Wat heb je nou aan dat dure spul als je toch maar op 'n flatje woont?"

(duh,..alsof je met 'n dure set alleen maar harder draait)

Diezelfde mensen gaan er ook vanuit dat wij audiofielen op de zelfe manier muziek beluisteren als hun. Sky-radio op de achtergrond tijdens 't lezen o.i.d.

Tja, als DAT 't geval was, DAN zou 't zonde van al dat geld zijn.

maar goed, 'n ieder zijn/haar hobby/passie.

Leven en laten leven.

Zo, en nu ga ik effe de afwas doen,

C U all Alco

Beste Alco,

Je verhaal is zeer herkenbaar voor mij! Niet in het geval van m'n partner (da's trouwens een andere topic), maar wel naar anderen toe!

Daarom is het dus te leuker dat ik we ervaringen met deze prachtige hobby, of moet ik zeggen verslaving, met anderen op het forum kunnen delen, toch? ;)

En niet te vergeten de leuke contacten die er uit voortkomen!

Vriendelijke groet,

Audiopaul cool.gif

Hou vol,Ruud Hou vol!

Je reactie komt me erg bekend voor.

Ik heb om deze reden zelfs wel 'ns afgezien van 'n aankoop, puur omdat de levertijd mij te lang was. (stom achteraf,maar goed)

Geduld is 'n schone zaak Ruud,maar ik geloof vast en zeker dat 't 100% beloont wordt.

Mail je me effe, zodra ik op 'kraamvisite' mag komen ?

Groeten,

Alco.