Jump to content

RECENSIE; TRANSROTOR LEONARDO

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Beste Haudio,

Bedankt voor je tips! Ik ga er vanuit dat in mijn geval de upgrade naar een "Doppia" overbodig is, vanwege de granieten onderplaat en de verstelbare kegels! Ik denk dat het resultaat zelfs hierdoor beter is als met een 2e acryl-onderplaat!

Maar over de andere tips ga ik zeker eens nadenken! ;)

Geplaatst door Audiopaul:

Ik had van de week trouwens contact met iemand uit Amstelveen, die zelf schitterende audio-racks bouwt en andere accesoires (o.a. houten clamps). Hij zette dikke schroefdraadassen met aan weerszijden een moer klem tussen het rack en de muur voor een betere koppeling van de massa van het rack! Interessant idee wellicht voor je rack? Je hoeft niks te boren!      ;)

Volgende stap bij hem was om het rack met het plafond te koppelen met "bouwstempels"      ;)

rackspg7.jpg

Mischien toch niet helemaal nieuw.

Michael Green bouwt deze constructie al jaren. http://www.tunevilla.com en kijk eens onder racks .

Hoi Paul,

Het is wat slecht zichtbaar op de foto's maar hier worden de onderlinge planken verbonden met een draadstang/bout constructie die dmv vaster/losser getuned kunnen worden. Vandaar mijn opm. dat het gebruik van draadstangen in audio reacks niets nieuws is.

Over het koppelen van het rack aan de muur heb ik zo m'n bedenkingen,alsof een muur geen trillingen transporteerd.

Maar wie weet is het ut ei van what's his name.

Dat meer racks met draadstangen worden geconstrueerd is me bekend, maar mijn suggestie betrof dan ook het toepassen van draadeinden met moeren als spanners tussen het audio-rack en de muur! ;)

Je koppelt op deze manier een gigantische massa aan je audio-rack en dat werkt volgens Ron zeer effectief! ;)

Kost bijna niks en altijd leuk om uit te proberen! ;);)

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Ruud_F,

Dus die Sphinx (Myth 9) en die Arcam (9SE) konden je ook niet bekoren?    confused.gif  Tja, je bent nu wel ook behoorlijk verwend door je "Leo"    ;)  Ik begin me wel af te vragen welke CD's je mee neemt om te luisteren???    confused.gif     :rolleyes:

Geen van beide, Ik wordt er ook helemaal kriegel van om cd spelers te beluisteren.

Wel heb ik gemerkt dat ik niet helemaal weg ben van een ZoNie loopwerk. Ontzettend gevoelig voor trillingen van buitenaf en het rare is, die dingen piepen en zoemen als een cd gelezen moet worden eek.gif

Laatst bij de Rega Planet een cd opgezet, volume wat open draaien en spontaan springen wat ie deed eek.gif . Bij de NAD geen last van (wat voor een loopwerk zit er eigenlijk in een NAD ??)

Wat voor cd's ik meeneem ?? Hier komen ze,

Liquid Tension Experiment I en II

Oleta Adams

Ayreon, the Universal Migrator

Enigma (een van de vier, hoe mijn pet staat)

Andreas Vollenweider, The essential .....

Dream Theater (ook hoe mijn pet staat)

Marus Miller, M2

Larry Carlton & Steve Lukather, Live in Osaka

Zat lijkt me :D:D

Geplaatst door siep:

Hoi Paul,

Mocht je het gaan proberen laat dan es weten wat de bevindingen zijn.

(let vooral op wat er met het laag gebeurt daar ben ik het meest benieuwd naar)

Hoi, Siep,

Ik heb geen audiorack, om eerder genoemde reden van de vaak optredende zijwaartse instabiliteit

Geplaatst door Ruud_F:

Geen van beide, Ik wordt er ook helemaal kriegel van om cd spelers te beluisteren.

Wel heb ik gemerkt dat ik niet helemaal weg ben van een ZoNie loopwerk. Ontzettend gevoelig voor trillingen van buitenaf en het rare is, die dingen piepen en zoemen als een cd gelezen moet worden      eek.gif

Laatst bij de Rega Planet een cd opgezet, volume wat open draaien en spontaan springen wat ie deed      eek.gif . Bij de NAD geen last van (wat voor een loopwerk zit er eigenlijk in een NAD ??)

Wat voor cd's ik meeneem ?? Hier komen ze,

Liquid Tension Experiment I en II

Oleta Adams

Ayreon, the Universal Migrator

Enigma (een van de vier, hoe mijn pet staat)

Andreas Vollenweider, The essential  .....

Dream Theater (ook hoe mijn pet staat)

Marus Miller, M2

Larry Carlton & Steve Lukather, Live in Osaka

Zat lijkt me      :D      :D

Hoi Ruud,

Is wel niet de topic hiervoor maar alla ;)

NAD maakt normaal gesproken gebruik van Philips loopwerkjes. Deze worden door alle fabrikanten van goeie cd-spelers gebruikt (Sphinx, Naim, CEC, Marantz, T+A, Burmester etc.) Een enkeling maakt maar gebruik van Sony (meestal japanners). Dan zijn er ook nog die de TEAC loopwerken gebruiken (Wadia) en ook de Pioneer (AVM). Mijn ervaring met de goedkopere loopwerken van Sony is dat er vaak na 5 jaar problemen (overslaan, leesfouten) ontstaan, soms ook eerder.

Dat een cd-speler niet klinkt als een Leo is duidelijk. Je moet je Leonardo/Lehmann/Goldring ook vergelijken met een cd-speler van rond de €3500. Het grote nadeel is ook nog eens dat de techniek hier bezopen snel gaat. Als je een 2de handsje vind, is ie niet uptodate en een nieuwe is weer veel te duur. Zo blijf je dus aan de gang. Ik heb ooit mijn voordeel gedaan dat in de platenspeler een tijd aan de kant heb gezet (geen goeie phonotrap) en dus op zoek moest naar een goeie cd-speler. Dat is dus de AVM-loopwerk/DAC geworden (kost dus ook ƒ6000 eek.gif ). Het voordeel van een losse DAC is dat je wel makkelijker kan upgraden. Het nadeel is weer een extra overgang met kans op klokfouten (jitter).

De CD's die je meeneemt zijn zeker niet slecht. Misschien wel te goed van opnamekwaliteit :P. Daar kun je i.i.d. een goeie indruk mee krijgen.

P.S.: Ik ben nu wel zeer in mijn nopjes met de Michell Sycro/Transrotor/Goldring (de Syncro is eigenlijk ook een Transrotor). Nu die is ingespeelt draai ik toch meer platen dan CD's (ondanks die goeie cd-speler) ;)

Geplaatst door Ruud_F:

Of het ei van Columbus     :D     :D     :D

In het jaar 1418 werd een wedstrijd uitgeschreven voor het ontwerp voor de koepel op de Dom van Florence. Deze was met een overspanning van 43 meter een voor die tijd en ook nog lang daarna uitzonderlijke bouwkundige uitdaging.

Er waren vele inzendingen met oplossingen voor de praktische problemen die dit project met zich mee zou brengen.

Het verhaal gaat dat de definitieve keuze werd gemaakt met het ei; diegene die hem op zijn punt kon laten balanceren zou de opdracht krijgen. De heer Brunelleschi heeft dit met de bekende tik geregeld en verkreeg zo de opdracht. De bouw van de koepel heeft ongeveer 25 jaar geduurd.

Pas jaren later is het spreekwoord overgegaan op Columbus.

Richard

• 3 months later...