Jump to content

RECENSIE; TRANSROTOR LEONARDO

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Ruud:

De mijne is al acht weken weg voor de upgrade's, geduld is een schone zaak     mad.gif      mad.gif

Misschien is degene die dat uitvoert, hetzelfde mannetje, die ook die stroboscooplampen maakt! ;) Kan me best voorstellen dat je ziek wordt als je voortdurend in die stroboscooplampen zit te turen! ;) Moet je nagaan, hij zag al sterretjes van die lampen, moet 'ie ook nog een Sirius onder handen nemen! eek.gif:D:D

• 2 weeks later...
Geplaatst door Ruud:

De mijne is al acht weken weg voor de upgrade's, geduld is een schone zaak   mad.gif    mad.gif    mad.gif

En wat is de huidige status Ruud, Kun je ondertussen al genieten of .....

confused.gif

Geplaatst door Ome Henk:

Nooit geweten dat Sphinx ook platenspeles heeft gemaakt     eek.gif

Toch is het zo, Henk! ;) Sphinx heeft ooit een draaitafel in het assortiment gehad! ;)Ik zal kijken of ik een foto kan regelen! ;) Maar ik denk dat Ruud het verschil van de Thorens met z'n Project 32 bedoelt! ;) Of zit ik er naast, Ruud? :rolleyes::D

• 2 weeks later...
Geplaatst door Audiopaul:

Mein Fein auch noch nicht!   :(  Da's echt Fein   :rolleyes: .... (NOT!)   cool.gif

Dat betekent dat ik dus nu al een Super Seven kan bestellen en tegen de tijd dat ik 'm krijg, kan betalen met m'n pensioen :P

En dan te bedenken dat het volgens Theo allemaal in een week tijd geregeld zou zijn eek.gif

Geplaatst door sodejuu:

Dat betekent dat ik dus nu al een Super Seven kan bestellen en tegen de tijd dat ik 'm krijg, kan betalen met m'n pensioen   :P

En dan te bedenken dat het volgens Theo allemaal in een week tijd geregeld zou zijn   eek.gif

Volgens mij zit Theo meer achter de vrouwtjes dan achter mijn "Fein" aan! ;):D Ik zal 'm weer eens bellen! ;)

Trouwens, de Super Seven in de oervorm en met vele upgrade-mogelijkheden wordt niet meer geleverd/gemaakt. :(

Het is nu de Super Seven High end 40/60 met SME 3500 geworden! ;) De waarde 40/60 staat voor 40 mm. chassis en 60 mm. plateau.

Staat deze maand getest in de Stereoplay! ;):D

Geplaatst door Audiopaul:

Trouwens, de Super Seven in de oervorm en met vele upgrade-mogelijkheden wordt niet meer geleverd/gemaakt.   :(

Het is nu de Super Seven High end 40/60 met SME 3500 geworden!   ;) De waarde 40/60 staat voor 40 mm. chassis en 60 mm. plateau.

Staat deze maand getest in de Stereoplay!   ;)   :D

Die had ik al gezien en gelezen. Het is wel een prachtige draaitafel. De Fein zit er standaard bij meen ik. Het valt me wel op dat in de duitse bladen de laatste tijd erg veel analoogspul wordt beschreven. :):):)

P.S.: Ik ben nog steeds heel tevreden met de Syncro. Die speelt ook de sterren van de hemel :D

Geplaatst door sodejuu:

Die had ik al gezien en gelezen. Het is wel een prachtige draaitafel. De Fein zit er standaard bij meen ik.

Dat de Fein standaard meegeleverd wordt, heb ik ook gelezen! Zou ik er daarom zolang op moeten wachten? confused.gif Die Super Seven vliegt natuurlijk de deur uit! ;)

Ik hoorde trouwens laatst bij Monitor Audio dat de Orpheo in Nederland ook zeer goed verkoopt! Da's echt een schitterende draaitafel! ;):D

Geplaatst door Ruud:

Zoals eerder gemeld is mijn element naar God toe, word op het ogenblik hersteld door Aalt Jouk v.d.Hull en hoop hem komend weekend op te halen.

Speel op het ogenblik met een Thorens TD147 Jubilee met een MC9 van Yamaha.

Ach, da's ook niet echt "behelpen", toch? :rolleyes:;):D

Hallo, lieve kijkbuiskinderen! :D

Vandaag, meteen na m'n laatste werkdag (heb 3 weken vakantie :P:P:P ) even naar Blaricum gescheurd, want na lang wachten was ze d'r eindelijk......

fein.jpg

Transrotor Netzteil Fein

......compleet met SME stroboscoop en stroboscooplamp, die op het Netzteil aangesloten kan worden.

Vanavond eerst de originele voeding van de Leonardo gemeten met de stroboscoop en lamp en het bleek dat de draaitafel iets te langzaam en licht onregelmatig draaide.

Vervolgens de Fein-voeding eraan, stroboscoop en puck erop en inregelen maar.

Dit gaat echt zeer eenvoudig, achterop zit drie knopjes: "langzamer", "sneller" en "opslaan". Je regelt 'm nauwkeurig af, slaat de waarde op en de microprocessor houdt de waarde keurig vast,

Hey, zo'n kastje heb ik ook eek.gif alleen zitten er geen knoppen aan de achterzijde :P . Eigenlijk zitten er helemaal geen knoppen op bij mij. Ik denk dat ze die van mij daarom Phono Entzerrer noemen :D

Wel Paul, heb je 'm eindelijk gekregen na 8 weken wachten. Ik hoop dat het de moeite waard is, maar ik denk dat ik dat wel zeker weet. Nou moet ik maar weer eens komen luisteren hoe het nou klinkt.

BTW: Ik heb nog een uitnodiging van Jitze liggen om bij hem naar een stel hoorntjes te gaan luisteren. Interesse?

P.S.: De uitnodiging om eens bij mij te komen luisteren staat nog steeds ;)

Fijne vakantie