Jump to content

van den Hul the third en MC silver

Jitze
 Share

Recommended Posts

Weer eens aan het spelen geweest met een aantal kabels uit het topsegment.

Deze maal een set van den Hul the Third luidsprekerkabel en een Interlink MC Silver.

Een avond luisteren met erg veel plezier, gestart is met de MC Silver welke werd vergeleken met de Sigma Retro Gold van Monster in een lijn met als bron een Philips CD speler een Musical Fidelity voorversterker en een Dynaco ST70 - met KT88 -, via de Sigma retro Gold luidsprekerkabel, op de Klipsch Heresy.

In de vergelijking viel direct de enorme toename van de detaillering op, veel meer informatie, waardoor de beleving van ruimte en plaatsing enorm verbeterde.

Wat hier echter enigszins achterbleef was de weergave van de onderste octaven, nu valt hierop nog wel iets af te dingen, door te stellen dat deze interlink in elk geval niet is getuned op deze luidspreker.

In het algemeen is het een gegeven, dat de meeste luidsprekers, in vergelijking met de Heresy, een nadrukkelijker laag bewerkstelligen.

De winst welke deze interlink levert, geeft aanleiding tot verdere vergelijking.

Over de luidsprekerkabel echter niets dan lof, ook hier bleek de toename in informatie, echter zonder - of in elk geval met minder - verlies in de lagere regionen.

Terugdenkend aan eerdere vergelijkingen durf ik hier te stellen dat deze kabel vele anderen ver achter zich laat.

Laat ik in dit verband zo stellen, dat het veruit de beste luidsprekerkabel is, welke ik ooit heb mogen beluisteren.

Voorlopig heeft deze vergelijking mij met een probleem opgezadeld, mijn luidsprekerkabels blijken behoorlijk te kunnen worden verbeterd, echter het prijskaartje aan deze The Third, is van een dusdanig niveau, dat er eerst eens behoorlijk gespaard zal moeten worden.

Voor degenen welke bereid zijn een behoorlijk bedrag te investeren in verbetering van de geluidskwaliteit, is deze kabel absoluut een luistersessie waard.

Groet, van een met droefheid geslagen Jitze :(:(

• 1 month later...

Inmiddels ook de bijbehorende interlink aan de tand kunnen voelen, een groot verschil met de veel duurdere silverversie, dezelfde neutraliteit als de speakerkabel voor een zeer acceptabele prijs