Stefan Posted 1 augustus 2002 Report Share Posted 1 augustus 2002 Ik ben gisterenavond gastvrij ontvangen bij Ruud, zijn vrouw en knuffelige "dierentuin" We hebben een gezellige avond doorgebracht met ouwehoeren over audio en muziek, tussendoor gelardeerd met een plaatje of CD. Ruuds audio-opstelling beslaat ongeveer een wand van de huiskamer en ziet er erg indrukwekkend uit! Er staan legio glaskolfjes te gloeien ( en het was al zo warm......) en zo zie ik het graag De set bestaat grofweg uit: Aitos 302 buizenvoorversterker, Aitos 800 OTL buizenmonoblokken v.h. mid/hoog, Audiolabor Schnell voor het laag, Aitos buizen prepre MC, Moscode SuperIt Phonostage op MM, Transrotor Sirius platenspeler, Rega RB 250 gemodificeerde arm, EMT v.d.Hull MC element, Sphinx Project 32 cd-speler, IMF RSPM mk4 Improved luidsprekers. De muziek klong erg aangenaam, gedetailleerd en rustig, in het begin van de avond had ik de voorkeur voor de Transrotor; die was een stuk opener, ruimtelijker en wat dynamischer dan de Sfinks CD-speler. Maar toen we de Silver-Bullet op de CD-speler aansloten veranderde het geluid behoorlijk! ! hij was ineens niet meer de mindere maar speelde op een vergelijkbaar nivo als de Transrotor. Ik vermoed dat Ruud zijn set binnenkort gaat completeren met een (of meer?) setje Silver-Bullets Aangezien de Audiolabor versterkers nog niet in gebruik zijn en de AITOS OTL's, full-range op de zware belasting van een transmissielijn speaker zijn aangesloten; had ik verwacht dat het laag minder controle zou hebben en wat wollig zou klinken. Maar niets van dit alles! Er is geen wolligheid te bespeuren; integendeel; er is eerder te weinig laag dan te veel!! Ik verwacht dat Bi-ampen met de audiolabor een verbetering zal opbrengen voor de controle en dynamiek in het laag; en omdat de AITOS alleen maar midden en hoog hoeft te versterken zal hij ook veel beter zijn werk kunnen doen; dit zal het middengebied (waar ik toch al van gecharmeerd was ) nog mooier maken. Ruud, bedankt voor de gezellige avond! Volgende week zal ik voor de drank en muziek zorgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Hoi Stefan, Ruud Leuke review! Wat voor interlink gebruik je normaal met de PJ32, Ruud? En heb je de PJ32 ook wel eens gebalanceerd beluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Pelt Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Geplaatst door Stefan:Ik ben gisterenavond gastvrij ontvangen bij Ruud, zijn vrouw en knuffelige "dierentuin" We hebben een gezellige avond doorgebracht met ouwehoeren over audio en muziek, tussendoor gelardeerd met een plaatje of CD. Ruuds audio-opstelling beslaat ongeveer een wand van de huiskamer en ziet er erg indrukwekkend uit! Er staan legio glaskolfjes te gloeien ( en het was al zo warm......) en zo zie ik het graag De set bestaat grofweg uit: Aitos 302 buizenvoorversterker, Aitos 800 OTL buizenmonoblokken v.h. mid/hoog, Audiolabor Schnell voor het laag, Aitos buizen prepre MC, Moscode SuperIt Phonostage op MM, Transrotor Sirius platenspeler, Rega RB 250 gemodificeerde arm, EMT v.d.Hull MC element, Sphinx Project 32 cd-speler, IMF RSPM mk4 Improved luidsprekers. De muziek klonk erg aangenaam, gedetailleerd en rustig, in het begin van de avond had ik de voorkeur voor de Transrotor; die was een stuk opener, ruimtelijker en wat dynamischer dan de Sfinks CD-speler. Maar toen we de Silver-Bullet op de CD-speler aansloten veranderde het geluid behoorlijk! ! hij was ineens niet meer de mindere maar speelde op een vergelijkbaar nivo als de Transrotor. Ik vermoed dat Ruud zijn set binnenkort gaat completeren met een (of meer?) setje Silver-Bullets Aangezien de Audiolabor versterkers nog niet in gebruik zijn en de AITOS OTL's, full-range op de zware belasting van een transmissielijn speaker zijn aangesloten; had ik verwacht dat het laag minder controle zou hebben en wat wollig zou klinken. Maar niets van dit alles! Er is geen wolligheid te bespeuren; integendeel; er is eerder te weinig laag dan te veel!! Ik verwacht dat Bi-ampen met de audiolabor een verbetering zal opbrengen voor de controle en dynamiek in het laag; en omdat de AITOS alleen maar midden en hoog hoeft te versterken zal hij ook veel beter zijn werk kunnen doen; dit zal het middengebied (waar ik toch al van gecharmeerd was ) nog mooier maken. Ruud, bedankt voor de gezellige avond! Volgende week zal ik voor de drank en muziek zorgen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Pelt Posted 2 augustus 2002 Report Share Posted 2 augustus 2002 Ik heb al heel wat uurtjes bij Ruud geluisterd en ik ben steeds weer verbaasd wat die IMF's kunnen. Nu met het EMT v.d Hull element is het helemaal fantastish. Ik ben benieuwd hoe het gaat klinken met de Audiolabors, zet ze er maar Schnell tussen Ruud Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 3 augustus 2002 Report Share Posted 3 augustus 2002 Je valt toch niet van je geloof af, MR IMF Holland. Eigenlijk kan ik het bovenstaande wel beamen. Alleen hadden we toen de pech dat de sirius in revisie was. En ik ben nou niet echt een digitaal liefhebber, al hoe goed die silver kabeltjes ook zijn het zal denk ik nooit het niveau van de draaitafel combo halen, Of zit ik hier fout ,Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 3 augustus 2002 Report Share Posted 3 augustus 2002 Geplaatst door Ruud: Geduld is een schone zaak , het zijn gelukkig geen Dynaudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 3 augustus 2002 Report Share Posted 3 augustus 2002 Weet ik sorry hoor. Maar ik vind ze wel mooi hoor die blafertjes,vooral in een transmisionline. GretZzzzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Subwoofah Posted 3 augustus 2002 Report Share Posted 3 augustus 2002 Laat ik zeggen,net wakker,bril niet op.hond blaft.telefoon gaat.deurbel gaat.en eehhh GretZzzzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 3 augustus 2002 Report Share Posted 3 augustus 2002 Geplaatst door Ruud: Toevallig ja, ......me hoela Een stel ingeruilde B&W DM 1 uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Pelt Posted 3 augustus 2002 Report Share Posted 3 augustus 2002 Geplaatst door Subwoofa: Geplaatst door Ruud:[qb] Geduld is een schone zaak , het zijn gelukkig geen Dynaudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ron Pelt Posted 3 augustus 2002 Report Share Posted 3 augustus 2002 Geplaatst door Ome Henk: Verbazingwekkend dat zo'n speakertje-op-leeftijd nog gewoon z'n werk doet... Ik heb het zelf gezien van iemand die ze gehoord heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 4 augustus 2002 Report Share Posted 4 augustus 2002 Geplaatst door Ron de Graaff:Wat zijn KEF blafers? De nieuwe modellen met uniBlaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 4 augustus 2002 Author Report Share Posted 4 augustus 2002 Geplaatst door Ruud: Loop ik er zo met te koop dan. Ik ben slechts een tevreden luisteraar , overigens kan ik wel enkele spekers opnoemen die mij ook bekoren. Dus zeg nooit, nooit Na woensdag kan hij er nog een op zijn lijstje toevoegen: Manger En dan gaat hij zich misschien wel Manger-Ruud noemen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TannoJ Posted 4 augustus 2002 Report Share Posted 4 augustus 2002 Geplaatst door Ruud:Heren, heren, Lijkt wel een chatbox , dus even bij het onderwerp blijven Ik vroeg me af of ik mijn naam moest wijzigen in IMF-Ruud, uiteindelijk maar (nog) niet gedaan i.v.m. nooit meer kunnen aanschaffen van ander speakers dan IMF, terwijl er in de toekomst best betere zouden kunnen komen Wat vinden jullie nu van een eventuele naamswijziging Goed plan die nieuwe naam! Misschien moet ik mezelf maar TannoJGCK noemen of zo..... Ik denk toch niet dat ik ooit andere luidsprekers ga kopen. Als ik weer een volgende stap wil maken kost me dat veel te veel geld...... Ik heb helaas nog geen euroboom. Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 5 augustus 2002 Report Share Posted 5 augustus 2002 TMF-Ruud?? Dat is tegenwoordig toch MTV? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts