Guest muziekfreak Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Man daar passen toch geen colablikjes aan elcos in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 januari 2005 Report Share Posted 16 januari 2005 Man daar passen toch geen colablikjes aan elcos in Zoiets als deze dus? ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 21 januari 2005 Report Share Posted 21 januari 2005 Bedankt voor het luisterverslag. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 17 februari 2005 Report Share Posted 17 februari 2005 Net terug uit Helsinki en daar bij een lokale hifi dealer binnen gelopen. Zaken zien er daar wel erg mooi uit!! Ze hadden hun top set in een soort huiskamer gezet. De set die stond te spelen was van B&W en Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 september 2005 Author Report Share Posted 17 september 2005 Vandaag nog eens geluisterd bij "De Stemvork" in Uden. Ik heb nu 't gevoel dat deze zaak van de grond begint te komen. Het was er bovengemiddeld druk, en iedereen die er binnen liep kocht iets of had er wat besteld. Erg gezellige boel daar. Omdat ik voorzichtig aan het kijken ben naar een andere (SA)Cd-speler heeft de hele middag de Marantz SA-15 S 1 aangestaan. Eerst met de bijbehorende versterker op een paar Vincent luidsprekers. Dit was geen groot succes. Erg terughoudend in het midden. Bovendien erg traag. Op verzoek werd de CD speler aan een Vincent versterker met daarop via Kimber kabels Stemvork luidsprekers. Dit was duidelijk veel krachtiger en dynamischer. Het was werkelijk ongeloofelijk wat voor een geluid die Frans uit die speakertjes weet te krijgen (13 cm Vifa woofertje). Wanneer een klant die vier van die Vincent speakers niet binnen was gelopen, had ik die niet meer gehoord. Nu was dit de aanleiding om de Marantz via de Vincent en Kimber op de Vincent speakers te horen. Nu hoorde je dus het verschil van de versterker in combinatie met de kabels. Dit alles t.o.v. de eerste luisterervaring. De betreffende Vincent speakers hebben in mijn oren wel een deel van het trage en rustige geluid veroorzaakt. Maar de Marantz versterker toch zeker het grootste deel. Wat ik nu hoorde was welliswaar rustig, maar wel met een krachtig laag en mooi hoog. Alleszins de moeite zeg maar. Af en toe hoorde ik zelf een beetje mijn Omega's in de Vincents terug. Ik vermoed dat de Marantz versterker nog een lange inspeeltijd nodig hebben. Ook zou de VLS luidsprekerkabel (die aan de Marantz zat) wel eens de oorzaak kunnen zijn van de overdreven rust. Al met al was de middag voor mij zeker aanleiding om de Marantz SACD speler eens thuis te beluisteren. Wanneer er iemand al ervaring mee heeft hoor ik dat graag. En de type nummers van de Vincent spullen..... Ik zou 't niet weten. De speakers leken in elk geval op deze.... Maar het ging mij dus meer om deze.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 oktober 2005 Author Report Share Posted 21 oktober 2005 Vanavond nog even bij "de Stemvork" binnengelopen.... Ongeloofelijk de hoeveelheid bananenstekkers, cinchpluggen, vorken interlinks enz.... en dat in alle prijsklassen. Ik blijf 't een bijzonder winkeltje vinden... Overigens... Ik ga zeker effe kijken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 30 oktober 2005 Report Share Posted 30 oktober 2005 piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiingggg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 oktober 2005 Report Share Posted 31 oktober 2005 .....bloed, zweet en tranen.............bruislijm in m'n haar....... ...een doorgebrande boormachine... .....een hoop gevl k..... ....en drie kratten bier.... Kortom, het mooiste en leukste project wat ik ooit gedaan heb. respect. in het kader van bouwersleed. Bij het bevestigen van de zijkanten van mijn speakers (38 mm MDF van 60*85 cm met circa 50 deuvels per kant). Als je ze dan met houtlijm ingesmeerd hebt en de plaat moet nu echt aansluiten aan het "frame" (voor/achter/onder/bovenkant + matrix), gebruikt ik een rubberen moker van circa 3 kilo en dik tien 1 meter houtklemmen. Omdat het (ondanks het vele passen en meten) erg zwaar dicht drukken was scheurde de huid af van mijn handpalmen tijden het aandraaien (tot bloedens toe) en gutste het zweet van mijn rug af. Je hebt immers maar een minuut of 10 voordat de houtlijn definitief ho zegt. Maar ze zitten nu goed lucht dicht Ik ben natuurlijk een duffe ICT klerk zonder spierballen (lang geleden dat ik tijd had voor de sportschool). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 maart 2006 Author Report Share Posted 1 maart 2006 Gisterenavond heb ik de set van Peter uitgebreid mogen beluisteren. De laatste keer dat ik deze set hoorde was vrij kort en rommelig verlopen. Nu eindelijk dus in alle rust. Toen was het midden en hoog erg mooi, maar bleef het laag grotendeels in de speakers zitten (het kwam er niet uit, zeg maar). De opstelling van de speakers is enigszins veranderd (iets naar de muur geschoven). De opstelling: Deze set bestaat uit een paar Avalons, een Unison geintegreerde buizenversterker, een Rega platenspeler met Bleupoint en een Wadia CD speler. Alle is verbonden met Chord bekabeling. De set staat op een zolder opgesteld. Deze is vrij hoog en met een steil dak. De ruimte is schat ik zo'n 6 x 6 m en in het midden ruim drie meter hoog. De set is tegen een rechte muur opgesteld. Toen ik aankwam stond alleen de Wadia en phonopre aan. De buizenversterker moest dus nog opwarmen. En juist dat laatste is een recentie op zich waard. Eerst muziek erin die in niet ken, maar waarbij gelijk opviel dat er nu wel laag was.... en hoe.... een enorm strak en diep laag rolde de kamer in. Het hoog en midden was echter niet zoals ik het me herinnerde. Vrij dicht, en een slechte plaatsing. Dit zou later blijken kwam door de te koude versterker. Merkwaardig, want vanaf het begin is zo'n ding toch een aardig straalkacheltje. Toen wat bekendere muziek op de draaitafel. N.l. Janis Ian met Breaking silence. Dit ging al beter, maar toch bleef de dynamiek onder niveau voor zo'n set. De stem kwam ondertussen wel mooi geplaatst te staan. Na een hele riedel platen en CD's komt toch geleidelijk aan de set op klank. Ik vond het vreemd dat dit zolang duurde. Peter vond dit normaal. Hij zei dat dit toch wel twee uur duurde. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat dit met een buizenversterker veel sneller gaat... Als laatste mochten er wat van mijn meegebrachte CD's in het laadtje. Nu de set mooi op klank was hoorde ik dingen die bij mij thuis absoluut anders zijn. Het midden b.v. is krachtiger en er staat een prachtig breedte beeld. De diepte blijft enigszins achtewege. Dit komt denk ik doordat de dakvlakken naast de speakers vrij hard zijn. Door de reflecties wordt het beeld dan verstoord. Wat je in een andere set ook altijd hoort is dat de pieken en dalen in het laag op een andere plaats liggen. Een verwachte aanhaal in het laag is er dan niet, en een andere is er juist veel sterker. Dit heeft natuurlijk niks met de installatie maar alles met de kamervorm te maken. Een UC zou uitkomst kunnen brengen. Maar ik denk dat dit in zo'n set vloeken in de kerk is. Eigenlijk was dit weer van de (schaarse) extreem mooie sets. Zoiets hoor je weinig.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Medrah Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 Op basis van jouw luisterverslag krijg ik niet de indruk dat dit een van de schaarse extreem mooie sets is. Dat zou wel iets meer uit het verslag mogen blijken. Trouwens, twee uur opwarmen is mij echt teveel. Dat is toch zonde van de tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 maart 2006 Author Report Share Posted 1 maart 2006 Op basis van jouw luisterverslag krijg ik niet de indruk dat dit een van de schaarse extreem mooie sets is. Dat zou wel iets meer uit het verslag mogen blijken. Trouwens, twee uur opwarmen is mij echt teveel. Dat is toch zonde van de tijd. Ik ben verwent denk ik.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 Op basis van jouw luisterverslag krijg ik niet de indruk dat dit een van de schaarse extreem mooie sets is. Dat zou wel iets meer uit het verslag mogen blijken. Trouwens, twee uur opwarmen is mij echt teveel. Dat is toch zonde van de tijd. Ik ben verwent denk ik.... Verwend bedoel je? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 .... Een UC zou uitkomst kunnen brengen. Maar ik denk dat dit in zo'n set vloeken in de kerk is...... Dat dacht ik bij mijn set ook Hans, maar tot op heden is het de beste hifi investering die ik ooit heb gedaan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 Op basis van jouw luisterverslag krijg ik niet de indruk dat dit een van de schaarse extreem mooie sets is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 Op basis van jouw luisterverslag krijg ik niet de indruk dat dit een van de schaarse extreem mooie sets is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 1 maart 2006 Author Report Share Posted 1 maart 2006 Dit soort lofuitingen moedigen mij aan om nog eens wat proberen te schrijven. Wat een stel zeikers zijn jullie zeg.... Gaan jullie nou maar mooi het Nederlandsch dictee op TV volgen, dan houdt ik me wel met onze hobby bezig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 Dit soort lofuitingen moedigen mij aan om nog eens wat proberen te schrijven. Wat een stel zeikers zijn jullie zeg.... Gaan jullie nou maar mooi het Nederlandsch dictee op TV volgen, dan houdt ik me wel met onze hobby bezig... Hellemaal meej eenz Hans, wad een sijckerz Link to comment Share on other sites More sharing options...
pieters Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 dan houdt ik me wel ... komt jij misschien uit Rotturdam?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 dan houdt ik me wel ... komt jij misschien uit Rotturdam?? Heeft weinig met Rotterdammers te maken, of je moet havenwerkers bedoelen Hans komt uit het zuiden, hij woont ergens in de buurt van z'n achternaam Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
piet van soest Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 maart 2006 Report Share Posted 1 maart 2006 Wat een stel zeikers zijn jullie zeg.... Gaan jullie nou (beter: nu) maar mooi het Nederlandsch dictee op TV volgen, dan houdt ik me wel met onze hobby bezig... Zie de humor er nou (beter: nu) maar van in, Hans. Het Nederlansch dictee... "ben ik van Deutches bloed?" Haha. Gruss gott, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 maart 2006 Author Report Share Posted 3 maart 2006 Zullen we het nou weer over muziek en apparatuur hebben...??? Ik hoor dat Peter zijn recentie zoekt.... Op pagina 6 van deze discussie.... Voor dat gezeur over m'n Nederlands.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 3 maart 2006 Report Share Posted 3 maart 2006 Zullen we het nou weer over muziek en apparatuur hebben...??? Ik hoor dat Peter zijn recentie zoekt.... Op pagina 6 van deze discussie.... Voor dat gezeur over m'n Nederlands.... Saai is het in ieder geval niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 3 maart 2006 Report Share Posted 3 maart 2006 Zullen we het nou weer over muziek en apparatuur hebben...??? Ik hoor dat Peter zijn recentie zoekt.... Op pagina 6 van deze discussie.... Voor dat gezeur over m'n Nederlands.... recentie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 maart 2006 Report Share Posted 3 maart 2006 Zullen we het nou weer over muziek en apparatuur hebben...??? Ik hoor dat Peter zijn recentie zoekt.... Op pagina 6 van deze discussie.... Voor dat gezeur over m'n Nederlands.... recentie? Haha... Dit gaat weer lekker hear... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts