Jump to content

Geluisterd bij......

WanFie
 Share

Recommended Posts

Dit topic heb ik gestart omdat er veel luistersessie worden gehouden waar veel mensen het bestaan niet van weten.

Dit mede naar aanleiding van het Topic van Leo Hifi (ik mis een echt hifi forum met luistersessies).

Als IEDEREEN DIE WIL hear zijn ervaringen zou willen schrijven.

Dit natuurlijk wel met kans op het feit dat er wat dingen door elkaar gaan lopen. Maar daar hebben andere topics ook last van. :D

Doe je best....

:)

kheb laatst geluisterd bij mijn oom .

die is organist .

hij heeft geen high-end set ,maar een sony midi setje .

maar wel 600 cd,s

en ALLE werken van bach .

daarna ben ik nog met hem naar de kerk geweest .

een prive concert , zeg maar .

klonk mooi , errug mooi . :rolleyes:

as zaterdag ga ik bij ene hans van liempd luisteren .

die heeft een hele mooie cdspeler zeggen ze .

het merk ben ikeffe vergeten , maar het was iets met hd 760 .

ook heeft hij van die grote speakers ,

die je vroeger in de kroeg zag staan .

met twee subwoofers per kant erin .

dat zal best lekker dreunen . :P

en toverkabels heeft ie ook .

en volgende week ga ik bij kermit zijn nieuwe vloerbedekking luisteren . :rolleyes:

Even een kort verslag van een luisteravond bij een van m'n niet Forum-audiokennissen.

Deze man heeft een aparte luisterkamer van ca 7 x 4,5 m. Hierin staan twee Magnepans (ik dacht de 2.8), aangesloten op een Mark Levinson voor- eindtrap en CD speler (39).

Interlinks van Siltech, luidsprekerkabels van Array. Netkabels van verschillende leveranciers op een Netfilter van Audium.

Het bijzondere van deze set is dat deze staat in een ruimte die door een acoustiek expert is geoptimaliseerd.

Dit was ook wel nodig, omdat de eerste keer dat ik hier kwam op de luisterplaats totaal geen laag te beluisteren was. Ook klonk het allemaal tamelijk wazig (slechte focusering).

Er zijn door de acoustiekman gordijnen, acoustische schotten en een verlaagd plafond (gedeeltelijk) aangebracht.

Wat in deze set vooral opvalt is dat de Magnepans een prachtig stemgeluid produceren. Ook is de ruimte en plaatsing zeer goed. We hebben hier naar heel uiteenlopende muziek geluisterd, en telkens valt op hoe transparant nu alles klinkt. De wijziging in de acoustiek heeft hier zeker geholpen.

Een CD-speler zoals de Sphinx 32 en de bijbehorende voorversterkercombi die hier eerder stond presteerden toch wel duidelijk minder dan de ML's die er nu staan. De CD speler klonk met wat meer vervorming in het hoog, en de voorversterker maakte een toch wel erg matte indruk. De Siltech interlinks hebben later ook nog een enorme verbetering gebracht.

Ook hebben we de nodige apparatuur eens vervangen door onze spullen (o.a. de HK 760). Maar dit verslag zou zo uitgebreid zijn dat hier een appart topic op z'n plaats is.

:)

Ik vind het interessant om te lezen dat de Sphinx pre (was dat de PJ8 confused.gif ) en de PJ32 samen als mat en "met wat meer vervorming in het hoog" klonken.

(laat Paul het niet lezen! :D )

Bij Henk was mijn indruk wel even anders, de PJ32 was verantwoordelijk voor het matte (tamme) geluid en zeker niet de PJ8, want die zorgde juist voor een enorme drive cool.gif

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

Soms gaat het een niet zonder het ander...

Soms gaat het een wel zonder het ander...

Soms wordt je verrast uit onverwachte hoek...

Meestal zoek je een bevestiging van je verwachtingen...

Meestal weet je het dus niet, maar denk je het te weten...

Wel mee eens, weten...... klinkt zo...... :P .

Horen kun je verschillen wel, maar om nou precies aan te geven waar deze vandaan komen.... confused.gif

Om nog maar niet te spreken over "wat is nou beter".

"Wat is nou mooier" is al makkelijker, maar weer zo smaak gebonden.

Wat hebben we toch een prachtige hobby... :D

Geplaatst door Hans van Liempd:

En over die 32......... met een superclock vervormde die nog steeds, ook al was hij hiervan wel opener en dynamischer geworden.

De hd 760 klonk aanmerkelijk natuurlijker.

Wel had de 32 meer fijninformatie, waardoor de ruimte beter werd weergegeven.

Beste Hans,

Hier haal je een goed punt naarboven. Mijn reactie gaat niet over de PJ32, maar meer over het algemeen. Extra fijn informatie of detail zou me een worst wezen. Als een speler on-natuurlijk klinkt is hij dus de mindere. Wat heb je aan details, als een instrument niet natuurgetrouw wordt weergegeven. En dat is mijn bezwaar tegen zoveel highend dac's. cd spelers. Oh zo gedetaileerd, maar vaak ook onatuurlijk. Zo'n speler zou ik gratis niet hoeven hebben.

Dat de HK wederom goed scoord verbaast met niets. Zoals ooit een vermeld heb ik van een klant eens een HK 750 cd/hdcd speler ter modificatie gehad. Ik vond het een klasse speler op het gebied van natuurgetrouwheid! blijkt dus gewoon weer dat de jongens van Harman heel goed kunnen ontwerpen. Met een paar mod's maak je er zo een highend speler van.

Wie echt het onderste uit de kan wil moet beslist eens luisteren naar de Apogee studio dac's. Die maakt gehakt van het merendeel van de highend shit :D.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Wie echt het onderste uit de kan wil moet beslist eens luisteren naar de Apogee studio dac's. Die maakt gehakt van het merendeel van de highend shit :D.

Groeten,

Bas

Het wordt eentonig die pro-audio promotie :(

Deze keer de mini-dac die toch nog

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Omdat in proaudio alle apparten in een rack er hetzelfde uitzien, doelen ze daar helemaal niet op de look's. Daar gaat het puur om prestatie's. En deze prestatie's zijn bij veel highend-audio nog ver te zoeken!

Groeten,

Bas

ha ha , neem mijn MF bijv.

die kan ook in een rack .

en als ik een paar stripjes aan mijn HK las ,met gaatjes drin , kan hij ook zo het rack in .

;)

pro audio rulez :D

Geplaatst door erik klijnsmit:

ha ha , neem mijn MF bijv.

die kan ook in een rack .

en als ik een paar stripjes aan mijn HK las ,met gaatjes drin , kan hij ook zo het rack in .

;)

pro audio rulez :D

Beste Eric,

Oren erop lassen hoeft niet hoor. Ik heb hele mooie bracket's om huiskamer apparatuur heel fraai 19" te maken :D.

Groeten,

Bas