SpeedyAndr Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Zaterdag hebben we een mega-lange luistersessie bij mij gehouden, zeg maar Array vs Krell, dit met het doel om uit te vinden of de Krell inderdaad is zoals Frank hem beschreef. Om 15:00 arriveerde Hans met een Array A1, 2 S-1 amps en zijn gevlochten interlinks. Henno had inmiddels het xtc netsnoer nagezien en getest en hij kwam om 20:00 langs met nog meer xtc netsnoeren. We hebben werkelijk alle combinaties met versterkers, interlinks en netsnoeren uitgeprobeerd en de conclusie is dat blijkbaar met het (lange) xtc netsnoer iets aan de hand was. Henno heeft dit zelf ook geconstateerd (gehoord) en we hebben met een vergelijkbaar model xtc netsnoer veel betere resultaten behaald. Met diverse andere netsnoeren (o.a. de door mij eerder genoemde prototypes) blijkt de KSA300S namelijk wel heel goed mee te komen met bijv de Array versterkers en waren de verschillen veel minder groot dan bij de vorige sessie. Het woord 'traagheid' kwam niet meer in ons op, het gebooste laag is nu enorm strak, het middengebied is niet meer 'ingetogen' en het hoog schoon. De 'druk' die Maureen de vorige keer opmerkte is nu veranderd in strakheid en controle, al wint de Krell het nog steeds met zijn autoriteit in het laag. Opvallend is dat een zekere troebelheid in het (sub)laag is verdwenen en dat basloopjes heel goed te volgen zijn. Wat wel bleek, is dat de Array beter met snelle gitaarsnaar-aanslagen omgaat, de attack en informatie is zo goed, dat kan alleen met een minder zware versterker en het deed Henno denken aan Spectral Verder bleek dat de Array en de Krell zij aan zij liepen met het beeld, de tonale correctheid en het fasegedrag, voor zover hoorbaar met de gespeelde muziek. Met de korte netsnoeren van Hans bleek de Array in het laag gewicht tekort te komen, zowel met een enkele S1 als met bi-ampen was dit het geval. Nadat we met xtc netsnoeren op de Array gingen spelen werd het een ander verhaal, het laag wint behoorlijk gewicht en blijft toch mooi transparant, ik denk dat we nu een van de mooiste resultaten op de R90 hebben gehoord, ware het niet dat de Crescendo speakerkabel het feest compleet had gemaakt. Helaas heb ik maar 1 paar, want met bi-ampen had ik graag alles met Crescendo bekabeld, bij de vorige sessie bleek dit meer gewicht en details met 1 S1 op te leveren, echter toen nog met het netsnoer van Hans. Een grappig effekt was dat de zilveren interlink nu eens niet het mid-laag bevoordeelde toen hij tussen de Array a-1 en de NS zat, in de andere gevallen (tussen Array voor en eind) bleek hij dit weer wel te doen. Het kan liggen aan het feit dat we met een ij-splitter 2 Array S-1's aanstuurden, waardoor de impedantieaanpassing anders is. Een van Hans' interlinks bleek niet echt schoon in hoog en midden, dit was Hans al bekend en soms gaat het goed, deze keer dus niet en we hebben deze interlink verder niet gebruikt. We hebben een paar cd's van Paul Simon gedraaid, live en Secret story van Pat Metheny, een Telarc veramelcd met filmmuziek die Erik eerder gebruikte, The Hunter van Jennifer Warnes, een nummer van Janis Ian (Welcome To Acousticville - (live)), Menue/finale van Charly Antolini, Escape van Earth&fire Orchestra en nog veel meer, de titels weet ik zo niet meer. Hans en Henno bedankt voor de lange en gezellige dag/nacht, dit is hobbyen op zijn best Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 We hebben werkelijk alle combinaties met versterkers, interlinks en netsnoeren uitgeprobeerd en de conclusie is dat blijkbaar met het (lange) xtc netsnoer iets aan de hand was.Henno heeft dit zelf ook geconstateerd (gehoord) en we hebben met een vergelijkbaar model xtc netsnoer veel betere resultaten behaald. Dit vraagt waarschijnlijk om een toelichting, bij deze. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Ik zou voor mijn Krell's ook wel graag toe willen naar een paar XTC snoeren, maar op die monoblokken kunnen weer geen euro-stekker. *bleh*.... Andre, toen jij hier was hadden we het daar nog over, jij wist evt daar een oplossing voor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 het hele verhaal kun je in 1 regel opstellen, alles lijkt op elkaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 wat een provocerend item,KRELL SLAAT TERUG????????????????????????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door jopie: waarom word ik altijd zo MOE van jouw recensie,s. Omdat jij moeite hebt met posts die langer zijn dan 1 regel??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Krell en Array zij aan zij, dan heeft Array mijn voorkeur gezien ik hiervoor minder hoef te lijden op financieel vlak. Van terug slaan is derhalve geen sprake. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Omdat jij moeite hebt met posts die langer zijn dan 1 regel??? normaliter niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door jopie: normaliter niet. Maar dan moeten er na de eerste regel wel alleen maar smileys volgen, of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 mei 2003 Author Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door Arjen de Goeij:Ik zou voor mijn Krell's ook wel graag toe willen naar een paar XTC snoeren, maar op die monoblokken kunnen weer geen euro-stekker. *bleh*.... Andre, toen jij hier was hadden we het daar nog over, jij wist evt daar een oplossing voor? Zeker, er zitten iec320 stekkers op, ik heb ze voor Zee (heeft ook fpb250M's) aangeschaft voor zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 mei 2003 Author Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door Jitze:Krell en Array zij aan zij, dan heeft Array mijn voorkeur gezien ik hiervoor minder hoef te lijden op financieel vlak. Van terug slaan is derhalve geen sprake. Groet Jitze Die term sloeg op de prestaties Jitze Je kunt inderdaad ook Array overwegen met xtc netsnoeren eraan, want dat is een heel mooie combinatie. Overigens heb je wat mij betreft meer dan voldoende dynamiek in huis hoor, maar daar oordeel je natuurlijk zelf het beste over Als je graag fel aanzettende snaren hoort, dan moet je bij Array zijn. Ik zou hier bij jou eens speciaal op moeten letten, want ik weet zo niet of dit nog verbetering behoeft. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 mei 2003 Author Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door jopie:wat een provocerend item,KRELL SLAAT TERUG????????????????????????????? Hij is minstens zo provocerend als "Krell verslagen", maar dat begreep je hopelijk wel Zit je trouwens weer op je zeur-stoel Jopie? Hoe kan een mens zo elke dag weer met zichzelf leven, ik begrijp er niets van Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Ik zou voor mijn Krell's ook wel graag toe willen naar een paar XTC snoeren, maar op die monoblokken kunnen weer geen euro-stekker. *bleh*....Andre, toen jij hier was hadden we het daar nog over, jij wist evt daar een oplossing voor? -------------------------------------------------------------------------------- Zeker, er zitten iec320 stekkers op, ik heb ze voor Zee (heeft ook fpb250M's) aangeschaft voor zo'n Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Jopie laat ik maar links liggen, daar komt toch niks zinnigs uit. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 4 mei 2003 Report Share Posted 4 mei 2003 Ja, een uur of 4 werd het geloof ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 mei 2003 Author Report Share Posted 4 mei 2003 Geplaatst door Henno Appel:Ja, een uur of 4 werd het geloof ik. Haha, we vergaten de tijd een beetje heel erg Ik kijk met grote tevredenheid terug op de sessie, vooral ook omdat ook de Array S1 profiteert van een goed netsnoer. Tevens is gebleken dat netsnoeren a la Lapp kennelijk weinig voorstellen. Wie was die dame ook alweer op die cd met dat lekkere laag (hifishow cd'tje) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 5 mei 2003 Report Share Posted 5 mei 2003 Geplaatst door Henno Appel: De meeste en veelgebruikte 3 polige euroconnector's vallen onder de IEC-320 norm, maar de FPB's van Arjen zijn van ingangen voorzien van een in de huiskameraudio weinig toegepaste C19/20 variant, een 16Ampere stekker. De pooltjes liggen hierbij horizontaal i.p.v. vertikaal. In de Black Ultimate gebruik ik in totaliteit per fase 8mm2, ik ken helaas maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 5 mei 2003 Report Share Posted 5 mei 2003 Wie was die dame ook alweer op die cd met dat lekkere laag (hifishow cd'tje) Vanaf de tijd dat ik er was (20.00u) heb ik 2 dames gehoord, Janis Ian en Holly Cole. Oh ja, en wat achtergrond-zangeressen van ondermeer Paul Simon, maar die bedoel je denk ik niet. Als je Holly Cole niet bedoeld kan alleen Hans je een antwoord geven. Er is vast niemand in de geschiedenis van onze planeet die hiervoor een verloopstukkie heeft bedacht Hoi Arjen, Is makkelijk te maken, maar je cre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 5 mei 2003 Report Share Posted 5 mei 2003 Ik en solderen aan mijn Krell's? Aaargh, ik ben wel gek, maar niet goed. Ik heb niet voor niks geen vak geleerd, ben ook niet zo in voor het persoonlijk openschroeven van iets wat mij erg heilig is . Ook gezien het feit dat ik niet helemaal kan inzien wat de verbetering gaat zijn. Misschien dat Zee me over het denkbeeldige streepje kan trekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 5 mei 2003 Report Share Posted 5 mei 2003 Arjen, Ik wil wel een keer met mijn netsnoeren bij je langs komen. Kan ik gelijk je set eens beluisteren, want dat lijkt me zowiezo leuk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 mei 2003 Author Report Share Posted 5 mei 2003 Geplaatst door Zee:Arjen, Ik wil wel een keer met mijn netsnoeren bij je langs komen. Kan ik gelijk je set eens beluisteren, want dat lijkt me zowiezo leuk. Hier groeit een mooie Krellatie :) Hoe ziet dat netsnoer eruit Zee, passen de stekkers goed? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 5 mei 2003 Report Share Posted 5 mei 2003 Dat zou je wel willen weten he Andre? Geheim recept! :-) Ik heb er heel wat studie aan gewijd. Ik kan je verklappen dat ze niet zijn gevlochten, maar wel.... De stekkers passen (met wat moeite) prima. Ik heb er ook een gemaakt met een normale iec stekker, dus we kunnen die ook wel eens op jouw Krelleke proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 mei 2003 Report Share Posted 5 mei 2003 Beste, Voor wie intresse heeft, Ik kan aan heavy duty 20 ampere stekkers komen, die op de Krells gaan. Extremer dan deze exemplaren worden niet gemaakt. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts