Jump to content

Krell toch weer verslagen, maar nu definitief !

Recommended Posts

Geplaatst door Ome Henk:

Tot er ... :rolleyes:;)

.... heel erg veel geld beschikbaar is, zodat ik me daar niet meer door hoef te laten beperken in mijn keuze :D

Andr

Wat zou er dan beter zijn...???

Ik heb veel versterkers gehoord, maar elke versterker heeft voor en nadelen.

De duurste versterkers klinken vaak beroerd. (Dynaudio arbiter of hoe heet dat ding ook al weer).

Terwijl een klein buizenbakje heel goede prestatie kan leveren.

Heel goede versterkers worden gemaakt door Burmester (eigenlijk audio in het algemeen). Dit is absoluut het best wat ik ooit gehoord heb.

Duurder is lang niet altijd beter....

:)

Iedereen die op zoek is naar iets nieuws zou eigenlijk ook de Arrays erbij moeten betrekken Hans.

Jij stelt dat de meeste hele grote eindbakken niet klinken. Ik was juist in de veronderstellling dat, indien het waar is dat grote bakken niet klinken, dat dit voornamelijk zou komen door het grote aantal eindtorren. Wat ik dan wel vreemd vind is dat die Array van jou heel veel torren in de eindtrap heeft.

Zie je een andere logische verklaring voor het feit dat grote bakken niet klinken ? Met welke grote bakken heb je die ervaring overigens ?

Met een Koda heb je al die ellende niet ...

PAul.

Dit heeft juist te maken met het ontbreken aan veel eindtorren.

Vaak worden enorme vermogens en stromen uit enkele 2,4, max 8 eindtorren gehaald.

Die torren moeten dan heel dik en groot zijn om dit allemaal door te kunnen laten. Door dit verschijnsel worden de versterkers traag.

Ook is het met een dergelijke oplossing vrijwel onmogelijk een hoge dempingsfactor te krijgen. Moet je eens kijken wat voor stromen er dan gaan lopen....!!

Ik heb overigens de Array's in dit verband niet genoemd. maar als jij het wil:

- In een Arra

Geplaatst door Stefan de Boer:

AL die reclame makers hier! Misschien moeten Array, PP en XTC fuseren.

Array versterking en PP luidprekers met interne XTC bekabeling (is de beste plaats voor deze kabels want dan zie je die lelijke dingen niet).

Stefan

Ach, een spuuglelijke VW Golf rijdt ook lekker (zeggen ze eek.gif ) en hij wordt nog verkocht ook.

Als alleen het uiterlijk doorslaggevend zou zijn, dan had iedereen hier B&O :rolleyes::D

Andr

Precies wat je zegt, Jasper !

Ik was ook enigzins onthutst toen bleek dat zelfs mijn Mark Levinson het af moest leggen tegen de ultieme sound van de Koda. Maarja, dan ga je toch voor de bijl he ...

Kortom, de ML de deur uit, de Koda erin. Er moest wel worden bijgepast, dat spreekt.

Paul.

Trouwens, Jas, dat vergeet ik nog te zeggen ...

Die Krells 300 (twee stuks) waren toen al lang de deur uit bij mij. Tjeezus wat hadden die dingen een trage bas zeg ! Sommige albums duurde op de KSa300 wel een minuut langer, zo sloom waren die bakken. Heb je wel lekker lang plezier van je muziek, maar toch ...

En een partij WOLLIG joh, die sound. Tis dat ik niet kan breien, anders had ik er nog een aardige wintercollectie aan over gehouden, aan die 300's.

Nee, dan zo'n Koda. Sommige noten hoor je gewoon niet eens, als je even niet oplet. Zo snel flitsen ze voorbij !

Paul.

Haha, gekkie :)

Ik heb zelf ook Mark Levinson gehad, en wel de nr 23.5 als eind. En die hebben het ook moeten afleggen tegen Vincent (highend Koda :rolleyes: ) Ik heb eindelijk snelheid, diepte en hoog oplossend vermogen ;)

En optisch maakt het geen zak uit, want ze zien er toch hetzelfde uit :D

Geplaatst door JSA:

Jaa, waarom 2x het wiel uitvinden? :D

Nou 1 Kodawiel voor links en 1 Kodawiel voor rechts voor je speaker aanhangertje. Neem wel een goede trekhaak achter je CD speler anders gaat het fout. Dus niet zo'n goedkoop dingetje van de Halfords.

eek.gif

Dat Vincent een soort Hi-End Koda is, sta ik op zich niet afwijzend tegenover, maar dit zal zich nog moeten bewijzen in een directe blindgangertest.

Wisten jullie trouwens dat Koda DUBBELE eindtransistoren heeft ?

Ja ja, u leest het goed !

DUBBELE !!

Paul.