Jump to content

Korte impressie buizenset Stefan

Audiopaul
 Share

Recommended Posts

Hi guys,

Geen uitgebreide review, maar wel een interessante ervaring die ik even kwijt wil!

Vrijdagavond 5 oktober hebbben Sodejuu en ik een bezoek gebracht aan medeforummer Stefan.

Stefan is een sympathieke zelfbouwer met een enorme passie voor buizenversterkers en daar is natuurlijk helemaal niks mis mee!

Zijn set is opgebouwd uit twee gemodificeerde Heart buizen-monoversterkers, een Bow ZZ-eight cd-speler en vrij forse vloerstaande zelfbouwluidsprekers met 2 parallel geschakelde woofers en Manger breedband-speakers!

Na een uitgebreide toelichting van Stefan betreffende de modificaties aan de Hearts en z'n nieuwe project, ook buizen mono-blokken, gaan we uiteraard luisteren!

Ik moet wel even wennen aan het geluid van de Mangers, maar na enige tijd ga je de gedetailleerheid en definitie van deze speakers erg waarderen. Het midden-hoog deed mij erg aan electrostaten denken, dezelfde "directheid", maar ook het ontbreken van kleuring! Het laag ging vrij diep en was ook vrij van "kastklanken" Ik constateerde wel soms enige "onrust" in het totaalplaatje en de plaatsing van stemmen, die ietwat laag gepositioneerd waren.

Toch werd absoluut een prachtig "audiofiel" geluidsbeeld neergezet en, zeker met het nieuwe buizen-ontwerp van Stefan, is het veel belovend!

Het werd weer een latertje en het was erg gezellig!

Binnenkort komen foto's en meer informatie op m'n homepage HOMEPAGE AUDIOPAUL

Stefan, bedankt voor je gastvrijheid en m'n complimenten voor je mooie set!

Sorry maar mijn verhaaltje over het bezoek aan Stefan haalt vandaag het einde nog niet. Jullie zullen minimaal tot morgen moeten wachten alvorens het "reisverslag" anex "review" anex "keuvelavond" geplaatst wordt :o:rolleyes:

Geplaatst door Ome Henk:

...het lijkt BB The Battle wel ;)

Groetnis, Henk :D

confused.gif BB?? confused.gif

Brigitte Bardot?

Blote Billen?

BoerenBank?

Black Beauty?

Bruine Bonen?

Werkelijk Ome Henk,

In deze tijd van afkortingen raak ik totaal het spoor bijster!

Groet,

Michel cool.gif , die liever mooie muziek luistert dan naar Puke Brother kijkt

Hallo forummers,

Ik moet bij voorbaad zeggen het was een prima avondje. Het geheel startte een aantal weken geleden via dit forum. Naar aanleiding van mijn op zolder gevonden Bocama en een topic over wat de beste buis is, werd er per e-mail contact gelegd met Stefan. Hij vond het jammer dat hij er niet in Sneek bij kon zijn vanwege zijn hernia en dat hij ons graag had willen ontmoeten. Ik vertelde hem dat dat wel geregeld kon worden tijdens de tweede trip naar Sneek, maar Stefan bleek toen geen tijd te hebben, zich ergerend dat hij geen vlaai kon krijgen. Nou, ik dacht wel dat dat het kleinste probleem zou zijn.

Nadat er een paar dagen overheen gegaan waren werd ook Audiopaul nieuwsgierig naar al dat buizengeweld. Er werd een datum geprikt om bij Stefan op bezoek te gaan. Zoals jullie nou weten werd dat dus 5 oktober 2001.

Ik had de beloofde vlaai al op woensdag besteld en ging deze vrijdag na mij werk afhalen bij onze plaatstelijke bakker (hij was zeker vers, want hij was pas vrijdag gebakken). Na weer een rit naar Ede om Audiopaul op te pikken, was het tijd om aldaar even wat uit te rusten en aan te sterken. Ik mocht kennis maken met Netty, de vriendin van Audiopaul, en na wat gekeuvel hebben we heerlijk gegeten. Netty kan zeer goed koken. :D, alleen daarvoor had ze al een stuk vlaai verdiend. Ze had nog even de routeplanner ingeschakeld om ons zonder rare dingen naar Stefan te gidsen. Uiteindelijk werd de rit richting Utrecht voortgezet.

Er op vertrouwende dat Audiopaul de weg wist, hij heeft tenslotte in Utrecht gewoond, reden we vol goede moed over de A12. En je raad het al, na ons weer eens verreden te hebben (tot twee keer toe, maar de tweede keer kwam door de aanwijzing van Stefan) arriveerden we toch in een hele mooie rustige wijk aan de rand van Utrecht, de wijk waar Stefan woont. De auto geparkeerd en de vlaai (alw

Is het zo beter? Natuurlijk zitten er copyrights op mijn literaire werkjes, alleen wordt deze gedeeld met jou :D;) , dus, ben vrij en maak er gebruik van als je wil.

P.S.: Wil je de tekst nog toegemaild krijgen?

Geplaatst door sodejuu:

Is het zo beter? Natuurlijk zitten er copyrights op mijn literaire werkjes, alleen wordt deze gedeeld met jou :D;) , dus, ben vrij en maak er gebruik van als je wil.

P.S.: Wil je de tekst nog toegemaild krijgen?

Da's perfect, Sodejuu. Ik denk dat ik het verhaal wel kan gebruiken! Stuur maar op als platte tekst en wat mij betreft mag je dan nog wat dieper op je luisterervaringen ingaan en wellicht weet jij nog wat we allemaal beluisterd hebben! :rolleyes:

Ik kan me in ieder geval Pink Floyd, Blof, Ella Fitzgerald, St. Germain en iets met modern jazz nog herinneren.

Ik heb inmiddels z

Geplaatst door Audiopaul:

Da's perfect, Sodejuu. Ik denk dat ik het verhaal wel kan gebruiken! Stuur maar op als platte tekst en wat mij betreft mag je dan nog wat dieper op je luisterervaringen ingaan en wellicht weet jij nog wat we allemaal beluisterd hebben! :rolleyes:

Ik kan me in ieder geval Pink Floyd, Blof, Ella Fitzgerald, St. Germain en iets met modern jazz nog herinneren.

Ik heb inmiddels z

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Audiopaul,

Hoe ver ben je met de review van Stefan's set op je site?

@ Ome Henk

Wat moeten een paar buizenleken nou nog voor tips geven aan een buizenexpert?

Helaas, Sodejuu

Afgelopen week was het erg druk in the office; dit weekend had ik m'n jongste dochter over de vloer; t/m woensdag heb ik (al weer) cursus, nu in Utrecht; woensdavond krijg ik een Sphinx-fan op bezoek voor een luistershowtje; zaterdag a.s. VAD-show, kortom...druk druk druk!

Ik heb het Stefan reeds per mail uitgelegd, maar ik begin er z.s.m. aan!

Even geduld dus nog!

Hallo Audiopaul,

Ik heb zojuist een dankwoordje op je topic "Internetsite voor Audiopaul" geplaatst. ;)

En Henk,

De "grootgewichten" (sorry Paul, Roger, het zijn de woorden van Ome Henk!) zijn de hele avond bezig geweest met luisteren, luisteren en luisteren; naar mijn geleuter over de techniek (wat een geduld hebben die jongens zeg!)en veel muziek natuurlijk!

Toch had Paul nog een opmerking: Hoe zit 't met een analoge bron?

Tja, wat zal ik zeggen! Ik ben erg tevreden met mijn CD-speler, heb (bijna) geen platen, en heb nog bouwplannen in 't vat om twee jaar vooruit te kunnen.

Een platenspeler is wel leuk, maar een goede phonotrap ontwikkelen kost veel hoofdbrekens, dure componenten en kostbare tijd!

En zie dan maar eens een mooie platenspeler-arm-element combo op te zetten! Ik ben bang dat dit nog een hele tijd gaat duren........... :(

Ik zal op 't zelfbouwforum een beschrijving plaatsen van mijn interlinks.

Groeten,

Geplaatst door Stefan:

Je kan beter wachten tot de nieuwe eindbakken klaar zijn, de huidige opzet is nog verre van perfect!

:rolleyes:

Inderdaad, Ruud, ik had behalve de lovende woorden ook best wel wat kritische opmerkingen op Stefan's proto's, maar dit wordt echt iets heel bijzonders waarop wachten beslist de moeite waard is! ;)

Geplaatst door Audiopaul:

Inderdaad, Ruud, ik had behalve de lovende woorden ook best wel wat kritische opmerkingen op Stefan's proto's

Daar komtie nou mee mad.gif

Toen je bij mij was kreeg ik een andere indruk :D:P:D