Audiopaul Posted 19 oktober 2001 Author Report Share Posted 19 oktober 2001 Geplaatst door Stefan: Daar komtie nou mee Toen je bij mij was kreeg ik een andere indruk Ha, ha, die Stefan! Deze kritische opmerkingen, zoals ook beschreven in de review, dienen uiteraard als stimulans om extra je best te doen op de nieuwe versterkers!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 20 oktober 2001 Report Share Posted 20 oktober 2001 Ha Ha, Was ik toch al van plan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 30 oktober 2001 Report Share Posted 30 oktober 2001 Stefan, hier is een link naar nog een liefhebber van Mangers: Accupulse. De manier van bouwen ziet er erg professioneel uit en de luidsprekers mogen er ook zijn: Groeten, Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 31 oktober 2001 Report Share Posted 31 oktober 2001 Leuk! Volgens mij hebben ze ook naar dit ontwerp gekeken: Zal ongetwijfeld goed klinken, wel een beetje over de top naar mijn mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 november 2001 Author Report Share Posted 14 november 2001 Geplaatst door Stefan:Ha Ha, Was ik toch al van plan! En inmiddels kun je Stefan's vorderingen met z'n buizenproject op WWW.AUDIOPAUL.NL bewonderen! Ga naar de Reviews, review Buizenset Stefan en klik op de link op pagina 3! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 november 2001 Author Report Share Posted 14 november 2001 Geplaatst door Ome Henk:[/url] H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 14 november 2001 Author Report Share Posted 14 november 2001 Geplaatst door Ome Henk: Ach, volgens mij is jou page bij (nagenoeg) iedereen bekend... Meestal controleer ik daarom verwijzingen in m'n eigen berichtjes, want zo goed kan ik ook niet typen. Groetnis, Henk Doe ik ook altijd, Henk, maar kennelijk begint deze "Forumkoning" ietwat nonchalant te worden! Bedankt voor de attendering! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 november 2001 Author Report Share Posted 17 november 2001 Hi, guys, Inmiddels is de "korte review" uitgegroeid tot een indrukwekkende verhaal met vele foto's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 17 november 2001 Report Share Posted 17 november 2001 De fotogalerij ziet er mooi uit Paul! Ik krijg er alleen allerlei reclame bij te zien, is dat de bedoeling? Heeft Ruud soms een platenspelermuseum? Of handelt hij er in? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 17 november 2001 Author Report Share Posted 17 november 2001 Geplaatst door Stefan:De fotogalerij ziet er mooi uit Paul! Ik krijg er alleen allerlei reclame bij te zien, is dat de bedoeling? Heeft Ruud soms een platenspelermuseum? Of handelt hij er in? Hoi, Stefan De foto's in de galerij zijn van vrij hoge kwaliteit en flink formaat! Als ik die op m'n website zet, raak ik snel door m'n ruimte heen! Vandaar dat ik links en rechts wat gratis ruimte inpik op het WWW. Bijv. op Freeservers.com heb je 25 MB! Helaas moet je dan de reclame voor lief nemen! Een provider als Subdimensions springt daar wat subtieler mee om, maar dan krijg je maar 10 Mb! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 22 november 2001 Report Share Posted 22 november 2001 Beste Medeforummers, Ook ik heb het genoegen mogen smaken Stefan's set te horen. Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 23 november 2001 Report Share Posted 23 november 2001 Geplaatst door Michel: Michel , who learnt that he still has a long way to go (but he's getting there ) Hallo Michel, Het is wel een leuke ontdekkingstocht, die weg die je bewandeld Je leert er erg veel van, en elke keer dat je weer iets hebt verbeterd (en dat je denkt dat het niet meer beter kan!)kan je weer voldaan al je muziekopnamen opnieuw ontdekken. Als je toch meteen het beste systeem in huis zou halen wat er bestaat; dan is er ook niet veel aan? Ik heb zelf het meeste plezier in het ontdekken, je bent nooit te oud om te leren! Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 23 november 2001 Report Share Posted 23 november 2001 Beste Stefan, Dan hierbij een vraag over mijn voorgenomen eerstvolgende stap: Als ik het goed heb, kom ik met mijn versterker met 2 x 2A3 ipv 2 x EL34(triodegeschakeld) uit op zo'n 8 Watt per kanaal. Mooi, want dat is zat. De hamvraag: trekken mijn trafo's dat? En kan dat in balans, of moet dat in een andere schakeling? Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 23 november 2001 Report Share Posted 23 november 2001 Geplaatst door Michel:Beste Stefan, Dan hierbij een vraag over mijn voorgenomen eerstvolgende stap: Als ik het goed heb, kom ik met mijn versterker met 2 x 2A3 ipv 2 x EL34(triodegeschakeld) uit op zo'n 8 Watt per kanaal. Mooi, want dat is zat. De hamvraag: trekken mijn trafo's dat? En kan dat in balans, of moet dat in een andere schakeling? Groet, Michel Ik weet niet wat voor primaire imp. jou trafo's hebben, maar men schrijft voor dat de Rl (=belastingsimpedanie) van een EL34 2Kohm is terwijl een 2A3 liever 2,5Kohm ziet. Wat betreft anode spanning en stroom zal je trafo het wel trekken. Wanneer de primaire imp. inderdaad 2Kohm is krijg je een hogere vervorming uit je buis, lijkt me niet prettig (Ik heb mijn buizen een twee keer zo hoge belastingsimp. gegeven dan nominaal, hierdoor lever ik wat vermogen in maar dit verlaagt de harmonische vervorming behoorlijk!) Je trafo is waarschijnlijk alleen geschikt voor balans, voor SE heb je een luchtspleet nodig in je trafo. Groeten, Wie zei daar laatst dat de weg naar perfectie makkelijk was? ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 23 november 2001 Report Share Posted 23 november 2001 Ga ik gelijk uitzoeken... Bedankt/Groet, Michel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 1 december 2001 Report Share Posted 1 december 2001 Sorry Henk, Dit is alleen voor ingewijden!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 8 januari 2002 Report Share Posted 8 januari 2002 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 12 januari 2002 Report Share Posted 12 januari 2002 Nee helaas, Ik ben nog steeds bezig, elk weekend een paar uurtjes. Tijdens het bouwen krijg ik steeds nieuwe ideeen die weer meer geexperimenteer opleveren, en dat vertraagd de boel natuurlijk Maar het zorgt er wel voor dat het eindresultaat nog beter wordt. Ik heb nu ook in de hoogspanningsvoeding van de eindtrap (bij de proto's) Black Gates ingezet, een rib uit m'n lijf maar absoluut de moeite waard!! Het beeld wordt dynamischer, preciezer, de bassen zijn puntiger en sneller; er is een soort wolligheid in het midden-laag verdwenen. Groeten, Stefan, die wou dat hij meer vrije tijd had............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 januari 2002 Report Share Posted 12 januari 2002 Geplaatst door Stefan: Groeten, Stefan, die wou dat hij meer vrije tijd had............. Als je nog een jaartje of 2000 wacht, heb je weer een uur meer tijd (Geschat wordt dat de dag dan een uur of 25 telt) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 15 januari 2002 Report Share Posted 15 januari 2002 Geplaatst door sodejuu: Als je nog een jaartje of 2000 wacht, heb je weer een uur meer tijd (Geschat wordt dat de dag dan een uur of 25 telt) wachten kost ook tijd, die kan ik dan beter besteden................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 22 februari 2002 Report Share Posted 22 februari 2002 Geplaatst door Ruud:Stefan zegt; Is dit niet gebeurd tijdens deze luisteravond , het had op zijn minst vragen, over hoe of wat, opgeleverd Hallo Ruud, Nee, dit is niet gebeurt, er is alleen geluisterd naar de installatie, zonder iets te wijzigen in opstelling of aansluiting. De meeste mensen die naar mijn set komen luisteren hebben eerst tijd nodig om aan de klank te wennen, deze is namelijk erg open, direct en daardoor confronterend. Daarom moet je niet meteen allerlei vergelijkende testen gaan doen. Volgens mij kan je het verschil in absolute fase het best beluisteren in je eigen set, daarvan ken je de klank natuurlijk het beste. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 2 maart 2002 Report Share Posted 2 maart 2002 Vorige week is er een ramp gebeurt in huize Stefan. Na het schoonmaken (buitenkant chassis, maar vooral de buisvoeten en pennen) van de eindversterkers is er een doorgebrand Een buisvoet zat wat los en heeft kortsluiting veroorzaakt met het chassis; dit resulteerde in het doorbranden van een van de secundaire wikkelingen van de voedingstrafo. Een rookwolk was het gevolg; de huiskamer stinkt na een week nog naar de rook, en de hele versterker zit onder de impregneerdamp; zowel van binnen als van buiten. Dit heeft me genoodzaakt om de nieuwe versterkers snel af te bouwen, mono is in ieder geval niet mijn pakkie an. Ik heb nu een kanaal bijna gereed, alle onderdelen die ik van de proto nodig had, heb ik schoongemaakt en overgeplaatst. Wordt vervolgt........................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Zonde, maar gelukkig zijn er geen ernstige ongelukken gebeurd (dat kan toch met dergelijke hoge spanningen?). Veel succes met de afbouw van je nieuwe versterkers. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Een buisvoet zat wat los en heeft kortsluiting veroorzaakt met het chassis; dit resulteerde in het doorbranden van een van de secundaire wikkelingen van de voedingstrafo. Holy shit... had je 'm wel afgezekerd? Ik zou verwachten dat er dan ook primair wat veel stroom gaat lopen en je zekering poeft. Ik vertrouw mezelf voor geen meter, dus doe dat soort dingen altijd. Sterkte met het puinruimen! Remco, die hier weer lering uit trekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 4 maart 2002 Report Share Posted 4 maart 2002 Hallo Remco, Wanneer je 1 trafo hebt voor alle spanningen en je schakelt eerst de gloeidraden in om op te warmen, dan gebruik je maar een deel van de totale capaciteit van de trafo. Ik ben niet zover gekomen om de hoogspanning in te schakelen, binnen 5 seconden was het gebeurt...... Dit is dan ook hoogstwaarschijnlijk de rede dat de zekering heel bleef. Life goes on.... ik ben weer druk bezig, de eerste indrukken van de nieuwe versterker waren Super! Ik moet hem nu nog netjes opbouwen (intern is het een spaggetti van draden) en bromvrij maken, en dan het andere kanaal nog afbouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts