Jump to content

Monitor Cable

Lars
 Share

Recommended Posts

Hai,

Ik zag Conrad audio kabels verkoopt van Monitor Cable. Is dat van dezelfde fabrikant als van de luidsprekers?

Zijn dat ook goeie kabels, in vergelijking met andere goeie, van de Hul, Siltech of Monster?

Ik heb dan over de luidspreker kabels van Monitor Cable.

En onder de link Winkels staan ze er niet tussen. Wel onder Merken.

Hoi Lars,

Is Monitor Cable een luidspreker merk? Ik ken het in ieder geval niet, het kan zijn dat je Monitor Audio bedoelt, maar goed daar gaat het hier niet om.

Ik denk zelf dat die andere kabels ( Van Den Hul, Siltech, enz... ) van betere kwaliteit zijn dan de kabel die jij bedoelt. Ik weet verder niet wat voor opstelling je hebt, misschien zou je de specificaties daarvan ook nog even hier kunnen plaatsen. Er zit namelijk toch nog wel veel verschil in kabels. Ik zie het wel verschijnen.

Hoi Lars,

Monitor Cable was een paar jaar geleden nog Monitor PC. Het is geen slechte kabel en je kunt 'm vergelijken met de goedkope range van Oehlbach. Het niveau van Siltech, Oehlbach XXL, Monster of vd Hul haalt hij echter zeker niet. Een goeie ls-kabel van Monitor is de "Cobra" en kost ca. 8 piek voor een meter, maar ook deze is niet erg bijzonder.

Geplaatst door Medus@:

Ik denk zelf dat die andere kabels ( Van Den Hul, Siltech, enz... ) van betere kwaliteit zijn dan de kabel die jij bedoelt. Ik weet verder niet wat voor opstelling je hebt, misschien zou je de specificaties daarvan ook nog even hier kunnen plaatsen. Er zit namelijk toch nog wel veel verschil in kabels. Ik zie het wel verschijnen.

Je kan in mijn profiel kijken of door op www te klikken, daar staat meer informatie over mijn set.

Geplaatst door sodejuu:

Hoi Lars,

Monitor Cable was een paar jaar geleden nog Monitor PC. Het is geen slechte kabel en je kunt 'm vergelijken met de goedkope range van Oehlbach. Het niveau van Siltech, Oehlbach XXL, Monster of vd Hul haalt hij echter zeker niet.

Medus@ meldde dat ook al. In de Conrad stond de kabels van Monitor Cable verdekt opgesteld, maar op hun site kon ik wel duidelijker zien dat ze van Monitor Cable waren. De prijs was ook hoger dan de rest, dus dacht ik misschien waren ze wel goed.

Een goeie ls-kabel van Monitor is de "Cobra" en kost ca. 8 piek voor een meter, maar ook deze is niet erg bijzonder.

Niet deze?

007063.jpg

De Monitor(is eigenlijk zonder Cable) Cobra 2-Mix / 3- Mix.

(wordt verkocht door Conrad vanaf FL.15,75 per meter)

Volgens het boek van Vance Dickason of een boek van Elektuur, is kabel met verschillende soorten metalen het beste voor audio, omdat dat het muziek neutraler maakt.