Edwin Snoek Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Ruud:Jullie hebben allemaal gelijk , wat ik bedoelde is dat een apparaat koud uit de auto gehaald niet op zijn normale niveau zal presteren volgens mij wordt een cdspeler niet warm tenminste die van mij niet . dus klinkt hij koud het lekkerst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul: Inhakend op je tweede variant zijn van daaruit natuurlijk weer twee zijsporen mogelijk: 1. je w Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Edwin Snoek: Dat komt omdat je op het strand alleen maar naar zakradio's en ghettoblasters loopt te luisteren. Vind je het gek dat het thuis beter klinkt. Neehoor, ik heb het vooral na hifi-shows Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door JSA: Komt omdat alles wat hij goed vindt hijzelf heeft Je kunt toch moeilijk verwachten dat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Hans: Je kunt toch moeilijk verwachten dat Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: volgens mij wordt een cdspeler niet warm tenminste die van mij niet . dus klinkt hij koud het lekkerst Die van mij wordt wel warm. Komt doordat ie staat te bakken op m'n versterker. Wel met wat ruimte ertussen trouwens, anders ben ik bang dat m'n amp te heet wordt (al valt het nu wel mee trouwens)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Beste, Maar het leuke is, dat Andre en ik al afgesporeken hadden dat hij dit neer ging zetten, onverwacht hoe het klonk. Iets in de trand van "het klinkt goed, Groeten Andre" En de Aragon is ook een amp die na een uurjtje emteen al goed klinkt. De Aragon 4004 die ik op de zaak heb staan van een klant (voor mod's die andre ook krijgt klinkt ook na een uurtje te gek!. Het eerste wat opvalt is de drive, en de controle. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Maar het leuke is, dat Andre en ik al afgesporeken hadden dat hij dit neer ging zetten, onverwacht hoe het klonk. Iets in de trand van "het klinkt goed, Groeten Andre" En de Aragon is ook een amp die na een uurjtje emteen al goed klinkt. De Aragon 4004 die ik op de zaak heb staan van een klant (voor mod's die andre ook krijgt klinkt ook na een uurtje te gek!. Het eerste wat opvalt is de drive, en de controle. Groeten, Bas het leuke is ook dat ik andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Ok ik begrijp het al: Krell is uit en Aragon is in. De nieuwe voorjaarscollectie wordt gepresenteerd ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Aragon... is dat niet die 'strijder' uit Lord Of The Rings??? Oh nee, das Aragorn, z'n grote broer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 12 mei 2003 Report Share Posted 12 mei 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Het eerste wat opvalt is de drive, en de controle. Groeten, Bas Niet voor niets " the poor mans KRELL " je kunt deze benaming als een soort geuzennaam zien. Leuk dat dit merk op deze wijze enige aandacht krijgt. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Beste Jitze, Inmiddels is aragon bijna 2x zo duur geworden, en valt er niet meer te spreken van poor man. De nieuwe paladium mono's (met de blauwe design led's ) kosten 11000 eur per paar. Maar betreft Aragon, qua bouw is het zeker geen krell. De kast is slap zodra de bovenkap eraf is. Ze hebben geen gereguleerde voedingen als krell. Het zijn hele recht toe recht aan versterkers. Wel fraai is, de statisch klasse A instelling. De enorme voedingen met per kant 2 eigen brugcellen. Ze zijn i.i.g. rete snel,s strak, harmonisch rijk, en hebben een ongekende drive. En dit basser ik dus op mijn ervaringen met de 4004. overigens wel na de mod's Van de 4004 zitten er in de ingangstage goedkope taise rommel elco's om het signaal gebalanceerd te maken (ze inverteren het ongebalanceerde signaal ten opzichte van elkaar) en als dc ontkoppel. Deze vervangen voor blakckgates geeft een wereld van verschil. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Hier een paar foto's van de binnenkant. http://www.klipsch.com/photo_gal/Palladium1Kinside.jpg http://www.klipsch.com/photo_gal/Palladium1Kside.jpg http://www.klipsch.com/photo_gal/Palladium1Kside2.jpg Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Leuke pics. 4 * 35000 uF/80V per kanaal zo te zien (BCC). Thermistor in de voedingskabels. Zijn de 4 grijze blokjes op de elcos (pic 1) 4 brugcellen of gewoon 4 diodes? Of zitten de brugcellen onderop in de hoeken? (edit. oeps Bas schreef dat al, wat zijn dus die 4 grijze blokjes?) Lijkt me een 1000 VA trafo (mininmaal). Heeft trouwens de andere kant van de koelprofielen nog inhoud (zie wat bedrading, voor de lampjes wellicht?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Mooie pics, die grijze blokjes lijken mij idd 25A brugcellen. Maar 11.000 EU voor twee van die versterkers vind ik wel erg veel geld. T'is dan toch wel een erg dure Koda Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Ik mag toch hopen dat Andre er minder voor neergeteld heeft. Kwa onderdelen moet je zo'n amp toch makkelijk voor 1000 euro/kanaal in mekaar kunnen zetten. De kast wordt dan wel iets gewoners (of juist niet). 11000, ofwel dik 24000 ouderwetse floreinen. Tja tis te veel geld. Eigelijk geldt (!) dat voor veel "high end", zeker als het naamplaatje goed in de markt ligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Argh Lezen jullie de postings hier niet (zie m'n posting van 12 mei 2003 20:39) Ik denk dat de meesten niet op het plaatje hebben geklikt €2300 is zeker niet teveel voor deze beauties Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dat zijn dus foto's van de nieuwe veel duurdere Palladiums "De Aragon Palladiums spelen heel mooi" Tja Andre vermeldt niet welke hij zo mooi vindt. Is er ook een instapmodelletje dan? Of heeft ie een tweedehandsje van een oud vrouwtje over kunnen nemen Vertel Henk, Andre heeft het zelf nog te druk met het ontdekken van zijn nieuwe liefde lijkt het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Handig is dat. je start een recencie topic en de rest doet het werk.... Wanneer mag Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Oh, dat maakt het wel duidelijk Henk. Dus Andre heeft de voorloper gekocht van de 1K versie van Edwin's foto's. Maar dan is die van de fotos wel die van 11K euro de twee. M.i. toch een veel te hoog bedrag voor wat ik zo zie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Hoi Peter en Ome Henk Hier heb ik de link van alle Aragon modellen. inclusief foto's van opengewerkte modellen. Heb wel een beetje geduld, want de site kan soms wat traag zijn. http://www.klipsch.com/products/photogalle...MONDIAL-DESIGNS Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Beste, Die van Andre hebben per blok een 2000 V/A trafo. Helaas ook de goedkope taise elco's aan de ingang, maar zoals gezegd die ga ik vervangen . De nieuwe Paladium 1K's zijn toch wel iets anders. De print van de eindtrap is nu vertikaal tegen hoet koelichaam geplaatst i.p.v. horizontaal. Er zitten andere torren in, en de ingangstage is discreet opgebouwd. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 13 mei 2003 Author Report Share Posted 13 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Dan is less more verantwoordelijk voor 'n fikse prijsverhoging Dag dames Ik zat in even Groningen, incl. overnachting en excl. internet. Maar nu ik dit alles zo eens overlees hebben jullie helemaal geen review nodig, die blijft dus voorlopig uit Na de mod van Bas (of ik doe het zelf) zal ik eens kijken of ik een 'voor en na de mod' review schrijf Ik schreef trouwens na een uur spelen dat hij 'mooi' klinkt en dan is hij echt al behoorlijk warm Het gaat om een oudere Palladium, dus niet de 1K, maar volgens mij verschillen ze niet zoveel. Het (nieuw)prijsverschil is inderdaad gigantisch, dat maakt mij dubbel blij De foto met dat mooie kastje eronder is van de vorige eigenaar, zo zien ze er dus werkelijk uit. Ik ga nu weer verder lachen om dit topic, 5 pagina's en ik hoef er niets voor te doen Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 13 mei 2003 Report Share Posted 13 mei 2003 Hoi Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts