Jump to content

De Aragon Palladiums spelen heel mooi

Recommended Posts

Geplaatst door Audiopaul:

Inhakend op je tweede variant zijn van daaruit natuurlijk weer twee zijsporen mogelijk:

1. je w

Geplaatst door Edwin Snoek:

Dat komt omdat je op het strand alleen maar naar zakradio's en ghettoblasters loopt te luisteren. Vind je het gek dat het thuis beter klinkt. :D

Neehoor, ik heb het vooral na hifi-shows ;)

Geplaatst door erik klijnsmit:

volgens mij wordt een cdspeler niet warm

tenminste

die van mij niet .

dus klinkt hij koud het lekkerst :rolleyes:

Die van mij wordt wel warm. Komt doordat ie staat te bakken op m'n versterker. Wel met wat ruimte ertussen trouwens, anders ben ik bang dat m'n amp te heet wordt (al valt het nu wel mee trouwens)...

Beste,

Maar het leuke is, dat Andre en ik al afgesporeken hadden dat hij dit neer ging zetten, onverwacht hoe het klonk. Iets in de trand van "het klinkt goed, Groeten Andre" :)

En de Aragon is ook een amp die na een uurjtje emteen al goed klinkt. De Aragon 4004 die ik op de zaak heb staan van een klant (voor mod's die andre ook krijgt :) klinkt ook na een uurtje te gek!.

Het eerste wat opvalt is de drive, en de controle.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste,

Maar het leuke is, dat Andre en ik al afgesporeken hadden dat hij dit neer ging zetten, onverwacht hoe het klonk. Iets in de trand van "het klinkt goed, Groeten Andre" :)

En de Aragon is ook een amp die na een uurjtje emteen al goed klinkt. De Aragon 4004 die ik op de zaak heb staan van een klant (voor mod's die andre ook krijgt :) klinkt ook na een uurtje te gek!.

Groeten,

Bas

het leuke is ook dat ik andr

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Groeten,

Bas

Niet voor niets " the poor mans KRELL " je kunt deze benaming als een soort geuzennaam zien.

Leuk dat dit merk op deze wijze enige aandacht krijgt.

Groet Jitze

Beste Jitze,

Inmiddels is aragon bijna 2x zo duur geworden, en valt er niet meer te spreken van poor man. De nieuwe paladium mono's (met de blauwe design led's :)) kosten 11000 eur per paar.

Maar betreft Aragon, qua bouw is het zeker geen krell. De kast is slap zodra de bovenkap eraf is. Ze hebben geen gereguleerde voedingen als krell.

Het zijn hele recht toe recht aan versterkers.

Wel fraai is, de statisch klasse A instelling. De enorme voedingen met per kant 2 eigen brugcellen.

Ze zijn i.i.g. rete snel,s strak, harmonisch rijk, en hebben een ongekende drive. En dit basser ik dus op mijn ervaringen met de 4004.

overigens wel na de mod's :)

Van de 4004 zitten er in de ingangstage goedkope taise rommel elco's om het signaal gebalanceerd te maken (ze inverteren het ongebalanceerde signaal ten opzichte van elkaar) en als dc ontkoppel. Deze vervangen voor blakckgates geeft een wereld van verschil.

Groeten,

Bas

Leuke pics. 4 * 35000 uF/80V per kanaal zo te zien (BCC). Thermistor in de voedingskabels.

Zijn de 4 grijze blokjes op de elcos (pic 1) 4 brugcellen of gewoon 4 diodes? Of zitten de brugcellen onderop in de hoeken? (edit. oeps Bas schreef dat al, wat zijn dus die 4 grijze blokjes?)

Lijkt me een 1000 VA trafo (mininmaal).

Heeft trouwens de andere kant van de koelprofielen nog inhoud (zie wat bedrading, voor de lampjes wellicht?)

Ik mag toch hopen dat Andre er minder voor neergeteld heeft.

Kwa onderdelen moet je zo'n amp toch makkelijk voor 1000 euro/kanaal in mekaar kunnen zetten. De kast wordt dan wel iets gewoners (of juist niet).

11000, ofwel dik 24000 ouderwetse floreinen.

Tja tis te veel geld. Eigelijk geldt (!) dat voor veel "high end", zeker als het naamplaatje goed in de markt ligt.

Geplaatst door Ome Henk:

Argh mad.gif Lezen jullie de postings hier niet :rolleyes:

(zie m'n posting van 12 mei 2003 20:39)

Ik denk dat de meesten niet op het plaatje hebben geklikt ;) €2300 is zeker niet teveel voor deze beauties cool.gif

Geplaatst door Ome Henk:

Dat zijn dus foto's van de nieuwe veel duurdere Palladiums :rolleyes:

"De Aragon Palladiums spelen heel mooi"

Tja Andre vermeldt niet welke hij zo mooi vindt. Is er ook een instapmodelletje dan? Of heeft ie een tweedehandsje van een oud vrouwtje over kunnen nemen confused.gif Vertel Henk, Andre heeft het zelf nog te druk met het ontdekken van zijn nieuwe liefde lijkt het.

Oh, dat maakt het wel duidelijk Henk. Dus Andre heeft de voorloper gekocht van de 1K versie van Edwin's foto's.

Maar dan is die van de fotos wel die van 11K euro de twee. M.i. toch een veel te hoog bedrag voor wat ik zo zie.

Beste,

Die van Andre hebben per blok een 2000 V/A trafo. Helaas ook de goedkope taise elco's aan de ingang, maar zoals gezegd die ga ik vervangen :).

De nieuwe Paladium 1K's zijn toch wel iets anders. De print van de eindtrap is nu vertikaal tegen hoet koelichaam geplaatst i.p.v. horizontaal. Er zitten andere torren in, en de ingangstage is discreet opgebouwd.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Ome Henk:

Dan is less more verantwoordelijk voor 'n fikse prijsverhoging :rolleyes:

Dag dames :)

Ik zat in even Groningen, incl. overnachting en excl. internet.

Maar nu ik dit alles zo eens overlees hebben jullie helemaal geen review nodig, die blijft dus voorlopig uit :D

Na de mod van Bas (of ik doe het zelf) zal ik eens kijken of ik een 'voor en na de mod' review schrijf :)

Ik schreef trouwens na een uur spelen dat hij 'mooi' klinkt en dan is hij echt al behoorlijk warm eek.gif

Het gaat om een oudere Palladium, dus niet de 1K, maar volgens mij verschillen ze niet zoveel.

Het (nieuw)prijsverschil is inderdaad gigantisch, dat maakt mij dubbel blij :)

De foto met dat mooie kastje eronder is van de vorige eigenaar, zo zien ze er dus werkelijk uit.

Ik ga nu weer verder lachen om dit topic, 5 pagina's en ik hoef er niets voor te doen :D

Andr