Jump to content

De Aragon Palladiums spelen heel mooi

Recommended Posts

Geplaatst door erik klijnsmit:

zoals jij de revieuws schrijft wel ja ,

al die werelden van verschil .

het vorige produkt moet dan wel errug slecht geweest zijn

:)

Zo kun je het ook zien, mijn review gaat beschrijven hoe anders de Aragon is :)

Heel kort zou je kunnen zeggen dat de goede kanten van de 300S en de Array S-1 bij elkaar opgeteld in de Palladiums zitten :) :)

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

Zeg dat wel :( Jammer :(

Tja, met zo'n webcam heb je beperkingen he.

Een beetje tegenlicht en je ziet niks meer, daarom heb ik ze ook van voren belicht, wat de kleur weer niet ten goede komt.

Andere pics van de set werden door mensen met een mooie camera genomen.

Andr

Geplaatst door Hans van Liempd:

Ziet er mooi uit, maar hoe klinkt het nou......???

confused.gif

Hans blijft het proberen he :)

De Krell gaat denk ik komende week de deur uit en de Aragons worden gemodificeerd.

Tot dan hou ik mijn commentaar beperkt, want ik review een stel versterkers die straks toch weer anders klinken.

Samengevat kan ik alvast zeggen dat het middengebied een heel mooie presence heeft en heel transaprant is.

Het laag is super strak en puntig met daarbij de stevige slamm die ik zocht.

Zeg maar zo doortekend als de Array, maar dan met echte kracht.

Het hoog is fluweel zacht, slagwerk is een feest om te horen, zeer realistische cymbals, vrije plaatsing en veel 'zwart' tussen de instrumenten en stemmen.

De klank is heel natuurlijk, harmonisch rijk en doet denken aan het open en gedetailleerde buizengeluid zonder de nadelen ervan zoals neuzigheid en kleuring.

Nieuw voor mij is het sterke gevoel van aanwezigheid en het pakkende ritme, ik wist niet dat een versterker dit kan doen :)

En dan worden de Palladiums nog gemodificeerd ook, ik weet niet hoe ik dat straks moet omschrijven....

Andr

Geplaatst door Ome Henk:

En 't zal zeker de laatste wereld niet zijn :D

Wat ben je weer voorspelbaar Henk :)

Ik heb zoveel mogelijk de Aragon zelf beschreven en hem weining afgezet tegen iets anders.

Die 'wereld' kan kloppen, want het is totaal iets anders dan (mijn) Krell en ook bijv. de Array amps.

Gelukkig maar, want anders had ik nooit tot een keus kunnen komen.

Een eigenschap die ik niet noemde is dat de Aragons zeer confronterend weergeven, ik denk dat ik de R90's verder naar achteren laat leunen om alles meer laidback over te laten komen.

Andr

Geplaatst door jopie:

het IS gewoon voorspelbaar dat er met 2 maanden WEER iets anders komt.

en waarom moet er nu weer gemodificeerd worden dan.?????????????????

Nu weer gemodificeerd??????

Dit is de 1e keer dat ik iets wil (laten) modificeren, Bas vervangt een paar belangrijke onderdelen voor betere.

Hij heeft dit met een andere Aragon amp gedaan en dat was pure winst.

Als er WEER iets anders komt, dan roep ik wel Jopie :)

Wat ben je toch voorspelbaar ..... zucht :(

Andr

Geplaatst door Hans van Liempd:

volgens mij zijn ze alleen jaloers, dat jij wel verder komt en de anderen niet.

:)

Wat een nagativiteit weer Hans. Heeft niets met jaloezie te maken: Sommige zijn nog zoekend en anderen hebben het al gevonden.

Als je wat je net gekocht hebt al weer gelijk moet verbouwen? Zo blijf je zoekend.

Die Aragons zijn toch niet als bouwpakket bedoeld?

Het gaat niet om een 'verbouwing', een paar kritische c'tjes in de signaalweg en voeding worden ge-upgrade en het soldeerwerk wordt gecontroleerd, want dit zijn geen nieuwe versterkers.

Eigenlijk is het gewoon een 'kleine beurt' :)

Onwillekeurig vergelijk ik met Krell, maar eigenlijk alleen de druk in het laag komt overeen of is zelfs beter.

De informatie in het laag komt nu goed tot zijn recht.

De grote winst zit in de presence van eigenlijk alles en dat confronterende ervaar ik als realistisch, het vergroot de betrokkenheid en maakt het levensecht.

Rustige muziek (Camel ofzo) blijft ook lekker rustig :)

Andr

Geplaatst door Pjotr:

Wat een nagativiteit weer Hans. Heeft niets met jaloezie te maken: Sommige zijn nog zoekend en anderen hebben het al gevonden.

Als je wat je net gekocht hebt al weer gelijk moet verbouwen? Zo blijf je zoekend.

Die Aragons zijn toch niet als bouwpakket bedoeld?

Sorry, het is niet nagatief bedoeld.

Eerder om aan te geven dat je met deze hobby eigenlijk altijd blijft zoeken naar een verbetering. het bijzondere is dat je die ook vaak vindt.

Ik zou er niet aan moeten denken terug te moeten naar die Sony met de Oehlbach kabels. Of de Quad 405 met de DM2a's (al waren de laatste erg goed).

Als je zegt "zo is het goed", ben je gelijk ook klaar met je hobby.

Je hebt dan alleen nog een hobby om mensen die wel bezig zijn met deze hobby "dood" te schrijven.

Dat is volgens mij niet de bedoeling.

Andr