FrankD Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door FrankD: Behalve dan die ene keer dat je die 3.6 een keer hoorde op een paar echte eindtrappen. Frank Beste Frank, Je hebt een mooie set, ik sta nog steeds 100% achter de review die ik toen schreef, maar ik ben heel tevreden met de Levinson, hoor! Die monoblokken van jou nemen trouwens veel te veel ruimte in beslag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Heb nog wel een gainclone voor je, ruilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door FrankD: Zeg jij nou maar niks. Je bent drie keer langsgeweest en het was drie keer raak. Krell KSA100S weg. Speakers weg. Wadia weg. Frank Beste Frank, Vergeet niet dat de grote kick van zo'n scherm enorm meeteld. (ja ook ik ging helemaal uit mijn plaat met Marcus miller live!). en dat je een veel idealere lusiterruimte hebt dan veel van ons. En last but not least. De juiste knuffelbeesten. Maargoed, het wordt tijd dat je jou eindtrappen eens als DIY pakket aanbiedt. (met die zieke brugcellen . moest er vandaag nog aan denken ) Overigens, zouden naar mijn mening je weergevers wel wat dichter naar elkaar mogen. Ik vond het beeld toch iets te breed. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Audiopaul: Alleen vanwege een review die af moet, verder heb ik nergens last van hoor! Binnenkort gooi ik trouwens de hele zooi het huis uit en schaf een vette PA-set aan voor m'n basgitaar, da's pas slammen! Daar heb je geen PA set voor nodig hoor. Ik speelde vroeger ook gewoon direct over de Infinity's en later over de 800's. Zodra de set weer actief is zal dat wel weer gebeuren . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 oktober 2003 Author Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door FrankD: Zeg jij nou maar niks. Je bent drie keer langsgeweest en het was drie keer raak. Krell KSA100S weg. Speakers weg. Wadia weg. Frank Haha, ik heb wel 3 keer zelf een keuze gemaakt, dus geen Denon dvdspeler, receiver of Thiel CS3.6 Maar het blijft een mooie set, in jouw huiskamer past dat allemaal, bij mij niet .... en de prijs van dat alles (nieuw) past mij ook (nog) niet Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Geerdie: Proef ik hier wat irritatie? Nee, alleen maar intense tevredenheid! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Prachtig dat breedbeeld. Overigens zat je in de punt van de ideale gelijkzijdige driehoek. Dus is het de opname. PS. Die sm kelder van jou is veel te smal. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door FrankD: PS. Die sm kelder van jou is veel te smal. Frank En nog gevaarlijk ook, laatst werd ik daar aangevallen door een gevaarlijk beest! Het leek wel een Spaanse vlieg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door FrankD:Prachtig dat breedbeeld. Overigens zat je in de punt van de ideale gelijkzijdige driehoek. Dus is het de opname. PS. Die sm kelder van jou is veel te smal. Frank Beste Frank, SM kelder? en ik maar denken dat je die twee haken aan het plafond niet had gezien . Ik vind vind de breedte afbeelding bij mij exact in balans. Dezelfde ervaring als in het concertgebouw. De bassen rechts, precies in juiste verhouding het gangpad, en dan de strijkers links. Opname of niet, ik vond de klassieke stukken die je draaide echt iets te breed bij jou. Verder klonk het voortreffelijk! Met name de mono Sinatra opname is me nog altijd bijgebleden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Frank, Verder klonk het voortreffelijk! Met name de mono Sinatra opname is me nog altijd bijgebleden. Groeten, Bas Yep, Thiel rules! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Toen moest ik je nog vertellen dat het mono was ook. Dus dat breedte inschatten van jou vertrouw ik niet helemaal. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door FrankD:Toen moest ik je nog vertellen dat het mono was ook. Dus dat breedte inschatten van jou vertrouw ik niet helemaal. Frank Jaja. Ik zeg je eerlijk lijk ik had het niet door. Maar ikz eg je ook eerlijk, dat ik op dat moment veel meer gefocussed was op het arrangement van de blazers wat ik erg stoer vond. Jij begon meteen over de opname te miepen. . Maargoed. bassen zover van rechts, en en de 1e violene helemaal links, met een groot gangpad in het midden, kan ik nog wel inschatten . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 oktober 2003 Author Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door FrankD: Tja, als je het niet kan betalen moet je genoegen nemen met minder. Frank Dat zie ik als een (zeer) tijdelijke situatie Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Audiopaul: ..en dan, Thiel? Mark Levinson? Usher? Frank's mono's? ....... ....Lees binnenkort het spannende vervolg van Speedy's high-end escapades "live" en exclusief op HEAR! Beste Paul, Dat denk ik toch niet. Hoe mooi de Thiel's en de Usher's ook zijn. Ik denk dat Andre dan voor het echte ultieme gaat (fullrange) Wishdom rush. Niet dat ik (helaas) dat systeem ooit gehoord heb, maar afgaand op wat ik ervan zie, en erover lees, moet dat het helemaal zijn. En moet wel zo'n zieke sensatie geven . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 dat ik op dat moment veel meer gefocussed was op het arrangement van de blazers wat ik erg stoer vond. Bas, wat zeg je nou toch. In die tijd deden ze hun koffer open en begonnen ze gelijk te spelen. Dat gedoe met 'arrangementen' ed kwam pas toen de heren met de roze zakdoekjes de muziek academies afkwamen. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 8 oktober 2003 Author Report Share Posted 8 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Paul, Dat denk ik toch niet. Hoe mooi de Thiel's en de Usher's ook zijn. Ik denk dat Andre dan voor het echte ultieme gaat (fullrange) Wishdom rush. Niet dat ik (helaas) dat systeem ooit gehoord heb, maar afgaand op wat ik ervan zie, en erover lees, moet dat het helemaal zijn. En moet wel zo'n zieke sensatie geven . Groeten, Bas Vergeet het pand met in/aangebouwde studio niet Anders passen die Wisdoms natuurlijk niet. De Adrenaline Rush is alweer een maatje te klein denk ik, ik ga voor de Infinite Rush, deze past nog in een kamer met een "Nederlandse" hoogte van 260cm Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door FrankD: Bas, wat zeg je nou toch. In die tijd deden ze hun koffer open en begonnen ze gelijk te spelen. Dat gedoe met 'arrangementen' ed kwam pas toen de heren met de roze zakdoekjes de muziek academies afkwamen. Frank Beste Frank, Nou dat lijkt me erg sterk. Als jij 20 blazers bij elkaar zet, en ze beginnen meteen te spelen, dan pakken de 2 trombnisten spontaan een D, de hoornisten F# de de tropetisten een A en de sopraan saxen een C# en zetten ze strak op de 2e tel een Dmaj7 akkoord neer. Ik dacht het niet! Als je een pianist (die zulke akkoorden onder zijn vingers heeft) kan dat natuurlijk, die improvisatie. Blazers moeten soms met zijn tienen een akkoord pakken, die een pianist in zijn eentje pakt. (een koper blaas instrument is monofoon, dus per man een toon van een akkoord) Dat betekend dus dat alle 10 blazers ter plekke weten welke toon, en welke rif op welk moment moeten spelen, zonder enige afsrpaak. I don't think so Frank . Dat bestaat gewoon niet met blazers, en er moet echt enige vorm van schema en afspraken zijn. En wat ik weet van Sinatra is dat juist al zijn stukken extreem uitgekouwd weren, en dat nummers wel in 4o takes werden opgenommen. Sinatra staat daar jusit om bekend om zijn extreme strengheid en drang naar perfectie. Dat van je muziekschool jongens met roze zakdoekje is gewoon gelul. In de middeleeuwen werd er al zoveel muziek geregristreerd. Die Sinatrastukken zijn allemaal tot het perfectionistische uitgedokterd en uit gearrangeerd. Ideen uiteraad tot stand gekomen door improvisatie, maar niet met een complete bigband. Een blazersgroep doen zelden aan improvisatie, omdat dat simpelweg niet mogelijk is. 3 van de 20 blazers kunnen elkar mischien toevallig perfect aanvoelen. Maar 20 niet. En dat zou dus uitdraaien op een grote tering herrie. En dan nog, al was het ter plekke verzonnen (wat dus echt niet zo is met blazers) arangement is arangement. Of dat nou ter plekke bedacht is of van te voren. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Audiopaul: Maar de mijne blijft mooi staan! Ach Paul.......als je niet beter weet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Ruud: Ach Paul.......als je niet beter weet Zou je denken, Ruud? M'n laatste review uit augustus bespreekt een set met de Northstar-combi, Thiel en Audio Analogue. Deze vind je o.a. op mijn website, bij de Reviews. Ik vind het een goede cd-speler, maar zoals ik al vaker heb aangegeven wacht ik liever de ontwikkelingen op digitaal vlak af. Tot die tijd geniet ik van de uitstekende weergave van m'n PJ32 en m'n draaitafel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Frank, Nou dat lijkt me erg sterk. Als jij 20 blazers bij elkaar zet, en ze beginnen meteen te spelen, dan pakken de 2 trombnisten spontaan een D, de hoornisten F# de de tropetisten een A en de sopraan saxen een C# en zetten ze strak op de 2e tel een Dmaj7 akkoord neer. Ik dacht het niet! Als je een pianist (die zulke akkoorden onder zijn vingers heeft) kan dat natuurlijk, die improvisatie. Blazers moeten soms met zijn tienen een akkoord pakken, die een pianist in zijn eentje pakt. (een koper blaas instrument is monofoon, dus per man een toon van een akkoord) Dat betekend dus dat alle 10 blazers ter plekke weten welke toon, en welke rif op welk moment moeten spelen, zonder enige afsrpaak. I don't think so Frank . Dat bestaat gewoon niet met blazers, en er moet echt enige vorm van schema en afspraken zijn. En wat ik weet van Sinatra is dat juist al zijn stukken extreem uitgekouwd weren, en dat nummers wel in 4o takes werden opgenommen. Sinatra staat daar jusit om bekend om zijn extreme strengheid en drang naar perfectie. Dat van je muziekschool jongens met roze zakdoekje is gewoon gelul. In de middeleeuwen werd er al zoveel muziek geregristreerd. Die Sinatrastukken zijn allemaal tot het perfectionistische uitgedokterd en uit gearrangeerd. Ideen uiteraad tot stand gekomen door improvisatie, maar niet met een complete bigband. Een blazersgroep doen zelden aan improvisatie, omdat dat simpelweg niet mogelijk is. 3 van de 20 blazers kunnen elkar mischien toevallig perfect aanvoelen. Maar 20 niet. En dat zou dus uitdraaien op een grote tering herrie. En dan nog, al was het ter plekke verzonnen (wat dus echt niet zo is met blazers) arangement is arangement. Of dat nou ter plekke bedacht is of van te voren. Groeten, Bas Hihi, Hap. PS. Deze is fantastisch mooi: Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Het lijkt wel mode die Northstar's en Aragon's! Maar gefeliciteerd met je aankoop Ome Henk. Het ziet er mooi uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts