Jump to content

De Aragon Palladiums spelen heel mooi

Recommended Posts

Tijdens het opkomen van de secundaire spanning worden de elco's al deels opgeladen.

Frank, ga maar eens meten aan je eigen eindtrappen. De eerste seconde (wanneer de trafo dus even een harde ronk geeft :D). geeft de secundaire kant nog geen spanning. Het is maar amper een seconde maar toch. Ik heb dit gemeten met de Fluke in log stand, en deze regristreerd alle pieken en dallen.

Maargoed waar gaat het over :D.

Groeten,

Bas

Geplaatst door JSA:

ben het helemaal zat om aragon af te kraken, misschien ga ik nu eens verder met aitos :D

Hoe kun je nou iets afkraken dat je nog nooit hebt gehoord?

Volgens mij zit het afkraken in je aard en moet ik mij daar helemaal niet druk om maken, het gaat echt nergens over :rolleyes:

Je zou ook eens een nuttige bijdrage aan het forum kun leveren ...... je weet tenslotte bijna alles :P

Andr

Geplaatst door JSA:

een versterker die bromt, ruist en een deuk in de kap heeft hoef ik sowieso niet. Of ik hem nou wel of niet gehoord heb.

maar ik kan het nog wel even op aragon houden :D

Ga je gang, komt bij jouw Vincent het geluid er ook eerst rechtsonder uit confused.gif

Een chinese cdspeler lijkt me helemaal kicken :D

Andr

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Frank, ga maar eens meten aan je eigen eindtrappen. De eerste seconde (wanneer de trafo dus even een harde ronk geeft :D). geeft de secundaire kant nog geen spanning. Het is maar amper een seconde maar toch. Ik heb dit gemeten met de Fluke in log stand, en deze regristreerd alle pieken en dallen.

Maargoed waar gaat het over :D.

Groeten,

Bas

Beste Bas,

Nou en? Dat is ook wat ik bedoel. Geen secundaire spanning betekend ook dat er tijdens het inschakelen van de trafo nog geen stroom de elco's ingaat.

Op het moment daarna dat de secundaire spanning opbouwd worden tegerlijkertijd de spanning over de elco's 'geleidelijk' opgebouwd.

Nu vliegt de zekeringsautomaat binnen fracties van een seconde er al uit bij het inschakelen van een zware trafo. Dat kan dus echt niet komen door de buffer elco's.

Frank

Geplaatst door FrankD:

Beste Bas,

Nou en? Dat is ook wat ik bedoel. Geen secundaire spanning betekend ook dat er tijdens het inschakelen van de trafo nog geen stroom de elco's ingaat.

Op het moment daarna dat de secundaire spanning opbouwd worden tegerlijkertijd de spanning over de elco's 'geleidelijk' opgebouwd.

Nu vliegt de zekeringsautomaat binnen fracties van een seconde er al uit bij het inschakelen van een zware trafo. Dat kan dus echt niet komen door de buffer elco's.

Frank

Dat zeg ik toch ook!. :D. Ik zeg alleen, dat een inschakelvertraging niet alleen is om de klap van de trafo te verminderen, maar ook om de elco's langzamer op te laden.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Dat zeg ik toch ook!. :D. Ik zeg alleen, dat een inschakelvertraging niet alleen is om de klap van de trafo te verminderen, maar ook om de elco's langzamer op te laden.

Groeten,

Bas

Ok, dat is natuurlijk mooi meegenomen.

Maar dat gaat prima met een (1) weerstands sectie en een relais. Daar heb je echt geen hele batterij met relais en weerstanden voor nodig.

Het geld kun je beter elders in het ontwerp benutten. Bijvoorbeeld nog wat meer elco's of een extra sectie eindtorren.

Frank

Beste Frank,

Heb je het nou over het algemeen, of over mijn ontwerp? Ik ontwerp namelijk geen eindversterkers :D. Wel ben ik veel aan het experimenteren om de eigen kennis in de epraktijk wat op te veizelen.

Maargoed, over die experimenten dan :D.

Het worden zeker weten veel kleine elcotjes parrallel. Puur op het gehoord waren de resultaten gewoon mooier dan met bijv. twee hele grote.

Mijn experimenten houden zich bezig met de LM3886's. Ik wil zelfs meerdere voedingen maken voor gedeeltes van de modules. Dan is het een mogelijkheid om de sepreate voedingen met een simpele en goede inschakelvertraging, en een delay tijd apart na elkaar in te schakelen.

De zo befaamde schotkey diodes waar iedereen zo lyrisch over is, was ik toch niet zo over te spreken. En het gekke was, dat de amp als totaal met plaatsing van de schotkey's slechter werd in het reproduceren van blokgolfen.

Ik ben dus (voor het experiment dus :D) nog opzoek naar ontzettend goede brugcellen.

Groeten,

Bas

• 1 month later...

Leuk als stereo wekkerradio :)

Dat ik deze niet eerder zag .....

5136681245_hk47d.jpg

HiFi luidsprekers

153,00 EUR

PALLADIUM 3-weg HiFi luidsprekers "SAEZMK". 2x 400 Watt muziekvermogen, 2x 200 Watt sinus. Frequentiebereik: 20-25.000 Hz. Impedantie: 4-8 Ohm. Afm.: ca. B22 x H84 x D22 cm.

:D

Andr