Pjotr Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit:OKeej . maar als ik mijn versterker uit zet , blijft hij nog plus-minus Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door cgm: en dat is normaal? ik denk het . dr zit geeb uitgangs relais in of iets van die aard . als ik de uit knop aan zet , dan schakel ik gewoon de 220 uit . en dan looptie op zijn elco,s verder totdat ie stopt , met veel piepen en knarsen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: Als ik de uit knop aan zet Wordt het dan de aan knop en als je die uit zet..........enz Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 ben het helemaal zat om aragon af te kraken, misschien ga ik nu eens verder met aitos Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door Ruud: Wordt het dan de aan knop en als je die uit zet..........enz dr zit maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Tijdens het opkomen van de secundaire spanning worden de elco's al deels opgeladen. Frank, ga maar eens meten aan je eigen eindtrappen. De eerste seconde (wanneer de trafo dus even een harde ronk geeft ). geeft de secundaire kant nog geen spanning. Het is maar amper een seconde maar toch. Ik heb dit gemeten met de Fluke in log stand, en deze regristreerd alle pieken en dallen. Maargoed waar gaat het over . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Over pieken en dalen. Die heb je volgens mij overal.. beter pieken en dalen dan saai recht, behalve m'n stroom Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 oktober 2003 Author Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door JSA:ben het helemaal zat om aragon af te kraken, misschien ga ik nu eens verder met aitos Hoe kun je nou iets afkraken dat je nog nooit hebt gehoord? Volgens mij zit het afkraken in je aard en moet ik mij daar helemaal niet druk om maken, het gaat echt nergens over Je zou ook eens een nuttige bijdrage aan het forum kun leveren ...... je weet tenslotte bijna alles Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 een versterker die bromt, ruist en een deuk in de kap heeft hoef ik sowieso niet. Of ik hem nou wel of niet gehoord heb. maar ik kan het nog wel even op aragon houden Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 16 oktober 2003 Author Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door JSA:een versterker die bromt, ruist en een deuk in de kap heeft hoef ik sowieso niet. Of ik hem nou wel of niet gehoord heb. maar ik kan het nog wel even op aragon houden Ga je gang, komt bij jouw Vincent het geluid er ook eerst rechtsonder uit Een chinese cdspeler lijkt me helemaal kicken Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Frank, ga maar eens meten aan je eigen eindtrappen. De eerste seconde (wanneer de trafo dus even een harde ronk geeft ). geeft de secundaire kant nog geen spanning. Het is maar amper een seconde maar toch. Ik heb dit gemeten met de Fluke in log stand, en deze regristreerd alle pieken en dallen. Maargoed waar gaat het over . Groeten, Bas Beste Bas, Nou en? Dat is ook wat ik bedoel. Geen secundaire spanning betekend ook dat er tijdens het inschakelen van de trafo nog geen stroom de elco's ingaat. Op het moment daarna dat de secundaire spanning opbouwd worden tegerlijkertijd de spanning over de elco's 'geleidelijk' opgebouwd. Nu vliegt de zekeringsautomaat binnen fracties van een seconde er al uit bij het inschakelen van een zware trafo. Dat kan dus echt niet komen door de buffer elco's. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door FrankD: Beste Bas, Nou en? Dat is ook wat ik bedoel. Geen secundaire spanning betekend ook dat er tijdens het inschakelen van de trafo nog geen stroom de elco's ingaat. Op het moment daarna dat de secundaire spanning opbouwd worden tegerlijkertijd de spanning over de elco's 'geleidelijk' opgebouwd. Nu vliegt de zekeringsautomaat binnen fracties van een seconde er al uit bij het inschakelen van een zware trafo. Dat kan dus echt niet komen door de buffer elco's. Frank Dat zeg ik toch ook!. . Ik zeg alleen, dat een inschakelvertraging niet alleen is om de klap van de trafo te verminderen, maar ook om de elco's langzamer op te laden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 16 oktober 2003 Report Share Posted 16 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Dat zeg ik toch ook!. . Ik zeg alleen, dat een inschakelvertraging niet alleen is om de klap van de trafo te verminderen, maar ook om de elco's langzamer op te laden. Groeten, Bas Ok, dat is natuurlijk mooi meegenomen. Maar dat gaat prima met een (1) weerstands sectie en een relais. Daar heb je echt geen hele batterij met relais en weerstanden voor nodig. Het geld kun je beter elders in het ontwerp benutten. Bijvoorbeeld nog wat meer elco's of een extra sectie eindtorren. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Beste Frank, Heb je het nou over het algemeen, of over mijn ontwerp? Ik ontwerp namelijk geen eindversterkers . Wel ben ik veel aan het experimenteren om de eigen kennis in de epraktijk wat op te veizelen. Maargoed, over die experimenten dan . Het worden zeker weten veel kleine elcotjes parrallel. Puur op het gehoord waren de resultaten gewoon mooier dan met bijv. twee hele grote. Mijn experimenten houden zich bezig met de LM3886's. Ik wil zelfs meerdere voedingen maken voor gedeeltes van de modules. Dan is het een mogelijkheid om de sepreate voedingen met een simpele en goede inschakelvertraging, en een delay tijd apart na elkaar in te schakelen. De zo befaamde schotkey diodes waar iedereen zo lyrisch over is, was ik toch niet zo over te spreken. En het gekke was, dat de amp als totaal met plaatsing van de schotkey's slechter werd in het reproduceren van blokgolfen. Ik ben dus (voor het experiment dus ) nog opzoek naar ontzettend goede brugcellen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Wat? Een Sabalbij Doet die niet van ZZZzzzzzz.......... Brommmm......... Brommmm...... ZZzzzzzzzz...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter B Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr:Wat? Een Sabalbij Doe die niet van ZZZzzzzzz.......... Brommmm......... Brommmm...... ZZzzzzzzzz...... Dat brommen krijg je alleen als de bij te zwaar heeft getafeld (teveel voeding ...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 17 oktober 2003 Report Share Posted 17 oktober 2003 burp en dan is het ook echt afgelopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 De nieuwe Palladium-lijn: Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 De nieuwe Palladium-lijn: Link Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 november 2003 Author Report Share Posted 26 november 2003 Leuk als stereo wekkerradio Dat ik deze niet eerder zag ..... HiFi luidsprekers 153,00 EUR PALLADIUM 3-weg HiFi luidsprekers "SAEZMK". 2x 400 Watt muziekvermogen, 2x 200 Watt sinus. Frequentiebereik: 20-25.000 Hz. Impedantie: 4-8 Ohm. Afm.: ca. B22 x H84 x D22 cm. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 ik wil ze hebben !!! 20 hz tot 25000hz , daar kan precies een orgel in Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 november 2003 Report Share Posted 26 november 2003 ik wil ze hebben !!!20 hz tot 25000hz , daar kan precies een orgel in En 2 lullen, en een pot bier ze klinken vast beter dan jouw creatie , ze hebben immers v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts