Jump to content

De Aragon Palladiums spelen heel mooi

Recommended Posts

Ik lees goed en ik heb ook de reviews even bekeken.

Dan blijkt dat ze er een fijne capacitieve belasting aan hangen en daarna een weerstand van 8 ohm parallel, dit geeft grote verschillen in de blokgolfreproductie.

De plaatjes kun je zo terugherleiden naar de versterkers, maar ook ik wil geen merken 'in het zonnetje zetten'.

Daar ging het mij dus om, hoe realistisch zijn deze plaatjes en zijn de belastingen vergelijkbaar met normaal gebruik van de versterkers?

Het is leuk dat de Aragon 8008 goed presteert en niet alleen met de blokgolf.

Toch vind ik dat je een vertekend beeld afschildert, je laat informatie weg en dan laat je ons aan de hand van plaatjes een conclusie trekken.

Veel van de versterkers die niet zo goed meten blijken toch heel acceptabel te klinken volgens de reviewers, en dat mag je ook wel even vermelden!

Andr

Het gaat mij meer om jouw 'hetze' tegen de highend merken ....

De praktijk is dat al deze merken bestaansrecht hebben vanwege een aantal zeer mooie versterkers die ze ooit gebouwd hebben.

Geen enkel merk maakt alleen maar goede versterkers, Rotel verkoopt ook minder spul, net als ieder ander merk.

Het is een koud kunstje om een paar (dure) misbaksels als voorbeeld te nemen, terwijl dezelfde merken ook echt goede versterkers hebben.

Omdat ik zelf geen instrument bespeel en geen conservatorium opleiding heb, kan ik jouw oortjes niet beoordelen, maar ik laat er ook niet mijn keuze van afhangen.

Veel mensen voelen zich om die reden ook niet bedonderd, omdat ze eventuele 'fouten' vanwege hun achtergrond en kennis niet herkennen.

Als de betreffende merken jouw verhalen zouden lezen en hun versterker erin herkennen, dan klagen ze jou aan wegens smaad.

Al heb je gelijk en kloppen de metingen, de intentie om ze te beschadigen is niet goed .... want dat doe je hier in feite ....

Andr

Volgens mij ben je Bassss :)

Ik merk bij klanten vaak dat de concurrent slechte of zelfs geen service levert, daardoor belanden ze bij de toko waar ik werk, die wel klaar staat voor die klant.

Toch maak ik die concurrent niet zwart, de klant uit zijn ongenoegen, ik hoor het aan en ik bied een passende oplossing, waarna die klant bij ons blijft.

Wat de highend merken momenteel doen, gebeurt in de gehele industrie, er is een malaise en elk bedrijf zoekt mogelijkheden om goedkoper te produceren.

Als ze dat niet zouden doen, dan overleven ze niet.

Er zijn maar weinig bedrijven die nog echt de kwaliteit kunnen leveren die ze zelf graag zouden zien, wat dat betreft is de huidige markteconomie niet de beste oplossing, de kwalitatieve bedrijven leggen op termijn het loodje en de el cheapo massa producenten kunnen doorgaan :(

Kijk maar naar de overnames, ML, Infinity, Aragon, allemaal komen ze onder de vlag van een paar grote jongens en verandert hun ooit zo populaire topproduct in ondermaats spul.....

Andr

Veel mensen voelen zich om die reden ook niet bedonderd, omdat ze eventuele 'fouten' vanwege hun achtergrond en kennis niet herkennen.

Daar hoef je helemaal geen conservatorium oid voor gehad te hebben, maar moet je wel weten hoe instrumenten in het echt klinken.

Wat ik ervan begrijp is toch wel dat die blokgolven om daar maar even bij te blijven , o.a verantwoordelijk zijn in hoeverre een amp in dit geval bij machte is een natuurgetrouwe klank weer te geven. Ik kan dit niet zomaar een "foutje" noemen , dit is in mijn ogen toch wel fundamenteel. Dat veel mensen (audiofielen?) zich daarbij niet bedonderd voelen heeft er meer mee te maken dat het gros van die mensen volgens mij het verschil tussen een marimba en een vibrafoon niet eens horen/weten , of een trompet en een flugelhorn.

Natuurgetrouwe weergave hoort toch het ultieme te zijn, of mis ik iets?

(...) Verschillen in slewrate zijn zeker te horen. Neem een blokgolf als voorbeeld. Dit zijn alleen oneven harmonische, Koper instrumenten en hout bestaan ook uit veel oneven harmonische.

(...)

Beste Bas,

Van harte ondersteun ik je pleidooi voor correcte verwerking van blokgolven door audioversterkers.

Maar waarom neem je als voorbeeld een blokgolf waarvan de laagste formant al bijna supersonisch is?

Alle oneven harmonischen ervan zijn alleen maar van belang voor muzikaal ge

(...) Verschillen in slewrate zijn zeker te horen. Neem een blokgolf als voorbeeld. Dit zijn alleen oneven harmonische, Koper instrumenten en hout bestaan ook uit veel oneven harmonische.

(...)

Beste Bas,

Van harte ondersteun ik je pleidooi voor correcte verwerking van blokgolven door audioversterkers.

Maar waarom neem je als voorbeeld een blokgolf waarvan de laagste formant al bijna supersonisch is?

Alle oneven harmonischen ervan zijn alleen maar van belang voor muzikaal ge

(...) En toch, de door jou zo gehaatte Quad ESL's leveren een zeer goede blokgolf reporuductie. Zouden ze daarom zo natuurgetrouw klinken in het midden-hoog?(...)

Beste Bas,

Dat geldt alleen voor model '57, en dan moet je ook alleen maar de output van

(...) Een geheimpje kan ik wel vertellen, dat ik ongekende meet resultaten bereikte waneer er een permantene hoge DC gelijkstroom tussen de die-electricum werd gezet. Ik noem het maar even "current wall" :D Echter is dat niet eenvoudig. Er moet een goede current source worden gebouwd, maar ook een goede powerweerstand die ervoor zorgt dat deze stroom kan lopen. (...)

Beste Bas,

Het moet toch mogelijk zijn om al die onzinkabels en flauwekulsnoertjes aan een realistische testprocedure te onderwerpen?

Gewoon de LCR meter d'r op zetten? Met een laagfrequent toontje uit de ingebouwde generator? Zou toch voldoende kunnen zijn?

En de belasting: dat zou toch een LCR substituut voor een bepaald luidsprekersysteem kunnen zijn?

Alles is natuurlijk verdomde interessant, z

Overigens vind ik het merkwaardig dat niemand van die buisfanaten heeft gereageerd op dat verhaal van jou met betrekking tot electronen die niet een rechte hoek zouden kunnen nemen...

Of zouden ze nu allemaal bezig zijn alle aansluitpennetjes van hun buizen krom te buigen?

Is dat niet gewoon standaard :rolleyes: