Audiopaul Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 [Heeft die ergens elco's verborgen dan Ik krijg hoofdpijn van je, Henk! Het wordt tijd voor het kerstmenu! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 december 2003 Author Report Share Posted 26 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 december 2003 Author Report Share Posted 26 december 2003 O , is ie van jouw niet snel genoeg dan Dat hoor je mij niet zeggen In vergelijking met bijv. een Krell KSA300S, die 10x zoveel capaciteit in 1 emmer heeft is de Palladium goed opgezet. Hij trekt de stroom zeer direct uit de voeding, terwijl in de KSA300S nog een extra stabilsatie (en biasregeling) zit. De directheid van de Palladium uit zich in snelheid, dus voor mij is hij prima zo Nog sneller, zoals de Array en Spectral geeft minder het gevoel van stabiliteit en autoriteit. De Palladium is ook harmonisch rijk, terwijl de zeer snelle versterkers al gauw onrustig en dun klinken. Bij Array valt het mee met de onrust, maar dunnetjes klinkt hij wel .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 ..en vergeet de Sphinx Project 18 niet, 30 elco's in de voeding per kant, 60 totaal! maakt 137.000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 Ik zie er anders maar 25 'T zijn toch die blauwen (van 5280 Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 26 december 2003 Report Share Posted 26 december 2003 bij mij zitten er tien van 22.000 uf per kant . deze zijn wel vrij groot en of ie snel is ??? meestal doet ie het gelijk als ik hem aanzet . Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 december 2003 Author Report Share Posted 27 december 2003 Zo, de eerste upgrade heb ik te pakken Bedankt voor de check Bas PS. Ik vraag me nu nog steeds af waarom Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 december 2003 Author Report Share Posted 27 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 december 2003 Author Report Share Posted 27 december 2003 Pff, op het web is ie nog slechter dan in PSP Ze zitten dus op de bovenste 2 pinnen, het onderste pinnetje is vrij Ik had dit plaatje speciaal niet in de gallery gezet .... De bovenste stand is 44k (zeer gevoelig) en de onderste is 600 ohm (had beter met mijn AR ls2b gewerkt denk ik ....). Weet je hoe nu bij jou staat Henk? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 december 2003 Author Report Share Posted 27 december 2003 Als je dat denkt, waarom... Bas heeft het brugje naar de hogere regionen geplaatst De AR gaf wat achtergrondruis door, dit had misschien door de belasting van 600 ohm minder goed hoorbaar geweest. Tegelijk had ik dan waarschijnlijk ook de kleinste details moeten missen Maar je hebt ze dus gehoord in de hoogohmige stand. Nu vraag ik me meteen af waarom (zei Bas dat?) ik ze versteld zou moeten hebben .... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 27 december 2003 Report Share Posted 27 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 december 2003 Author Report Share Posted 27 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 28 december 2003 Author Report Share Posted 28 december 2003 Ah, dan hebben we ze nu dus hetzelfde staan Enuhhh, 't is geen ruisonderdrukker Zo bedoel ik het ook niet, het zou kunnen dat de verbinding minder makkelijk rondzwervende storing opvangt, aangezien de ontvanger (de Aragon) kennelijk aardig ontvankelijk (want hoogohmig) hiervoor is. Met de PJ8 is het overigens helemaal stil als er geen muziek draait en dat maakt hem voor mij de aanschaf al waard, met natuurlijk de audifiele kwaliteiten zoals drive, resolutie, neutrale klank en precisie welke met de Sigma 2000 op de NS bijzonder goed tot hun recht komen De Virtuoso interlink tussen voor en eind geeft alles door zonder plussen en minnen, dus die staat ook niet meer ter discussie. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Beste Henk, Ten eerste bedankt voor de lovende woorden die ik her en der op dit forum tegenkom!. Dat wordt zeer gewaardeerd. Ik vond het zaterdag erg gezellig, mijn excusses dat ik door de drukte niet de perfecte gastheer was!. Maar ik ben wel benieuwd wat de verschillen waren toen je thuis kwam. Zou je dat met ons willen delen? Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Wat in ieder geval w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Wat in ieder geval w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Wat in ieder geval w Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Beste Henk en Michael, Nou bijdeze graag gedaan . Henk, wacht maar af totdat je de mod bij Ruud hebt gehoord Michael, Wacht maar af totdat je straks een goede SACD hebt gekocht. De SCD-1 doet daar dingen mee die je niet voor mogelijk zult halen. Wat een prachtige machine die SCD-1! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 Overigens wist ik niet dat een andere CD Speler zo veel uit kon maken, Erik heeft echt geen gelijk dat er geen verschil is tussen CD spelers. Het is wel zo veel beter denk aan het moeras, beste A90 heide en mooie bloemen , maar daaronder het stinkende water . voor je het weet , ben je net als vrouwtje piggelmee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A90 Posted 28 december 2003 Report Share Posted 28 december 2003 PS. 'T zal wel aan m'n gehoor liggen, maar was het niet Marco (en Rob) i.p.v. Micheal Het zal waarschijnlijk eerder liggen aan mijn articulatie Henk want aan je gehoor durf ik niet te twijfelen Groet, Michael Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Beste, Even weer grotendeels ontopic. Ik heb vandaag de nieuwe Aragon Palladium 1K mono's gehoord. Ze zijn een stuk duurder geworden, maar met name mechanisch sterk verbeterd. -Massievere koelblokken -Beter circuitboard, met betere componenten -Massievere kast -Dikkere bovenplaten. De zieke voeding met 4 brugcellen en elco sectie is nagenoeg ongewijzigd gebleven. Totale buffer capaciteit is 148000 uF! Fraai is de nieuwe led verlichting onder het "v" tje, die met een dipswitch dimbaar en uitschakelbaar is. Volgens mij staan de nieuwe palladium's lager in klasse A, en/of is de koeling gewoon beter, want ze worden minder heet. De klank mag er zijn!. Fluweel, rustig en natuurgetrouw met toch een feeling van groove en snelheid. De detailrijkdom is opvallend. Het laag is strak en voldoet gewoon erg goed. In vergelijking met de nieuwe Classe CA 301 zou het een moeilijke keus worden. (ook reeds gehoord). De Classe is zwarter en relaxter. Echter niet meer zo donkerbruin en oersaai als Classe vroeger was. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 6 januari 2004 Report Share Posted 6 januari 2004 Ik heb vandaag de nieuwe Aragon Palladium 1K mono's gehoord. Volgens mij staan de nieuwe palladium's lager in klasse A, en/of is de koeling gewoon beter, want ze worden minder heet. Zijn het nog wel klasse A bakken Bas Beste Henk, Ja dat moet haast wel, want ze worden in rust nog wel veel heter dan een gemiddelde A/B bak. Op de foto niet echt te zien, maar de koelblokken van de nieuwe Palladium's zijn groter, dikker en massiever, en bieden denk ik een veel betere koeling waardoor de hitte minder is. Wel denk ik dat de klasse A werking nu beperkt is tot de eerste 25 a 35 watt, gezien het Idle verbruik van 135 watt. Maar dat zie ik persoonlijk helemaal niet als nadeel. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts