carl Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Hai allemaal, Ik heb niet gezegd dat bijvoorbeeld de Siltech Signature zijn geld waard is maar dat die aardig klonk. Ik heb een dure set maar om er nu kabels van 3000 Euro per stuk tussen te leggen vind ik wat overdreven. Ik denk zelf dat je bijvoorbeeld beter een hele dure platenspeler kan kopen met dito arm en element. Overigens wil ik toch eens een keer die Select met koper proberen. Jitzes oren vertrouw ik wel. Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik geloof helemaal niet in kabels ik snap dan ook nog steeds niet dat er mensen zijn die zoveel geld uitgeven voor iets dat aan matriaal nog geen geeltje kost ,en waarvan het effect alleen maar tussen de oren zit . schroef je komponenten eens open en kijk wat er inwendig voor bedrading cq printgeleiders in zit . dan kan zo,n slang van 1,5k toch geen invloed hebben ? de mensen willen bedonderd worden lijkt het wel . ik kan wel zien dat je er helemaal geen verstand van hebt. heb de kabel thuis gehad en kan mij helemaal bij het verhaal van P D aansluiten deze kabel is het beste wat ik gehoord heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: ik geloof helemaal niet in kabels ik snap dan ook nog steeds niet dat er mensen zijn die zoveel geld uitgeven voor iets dat aan matriaal nog geen geeltje kost ,en waarvan het effect alleen maar tussen de oren zit . schroef je komponenten eens open en kijk wat er inwendig voor bedrading cq printgeleiders in zit . dan kan zo,n slang van 1,5k toch geen invloed hebben ? de mensen willen bedonderd worden lijkt het wel . toch kan het bij jou een nog grotere verbetering hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 16 mei 2003 Author Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door berend: ik kan wel zien dat je er helemaal geen verstand van hebt. heb de kabel thuis gehad en kan mij helemaal bij het verhaal van P D aansluiten deze kabel is het beste wat ik gehoord heb Het komt uit eindelijk toch op het luisteren neer! Deze kabel deed gewoon heel erg veel als ik hem moet vergelijken met vele andere kabels die ik ooit beluisterd heb (en geloof mij dat dat er nogal wat zijn). Natuurlijk is deze prijs voor maar een beperkte groep mensen weg gelegd. Maar er zijn mensen die met kabels bezig zijn in deze prijscategorie.. Vandaar dat zulke kabels ook serieus moeten worden genomen. De Kimber PJB heeft wel een beetje weg van de 1030 maar wat de 1030 doet is eigenlijk niet te vergelijken. Verschillen zijn er zeker. Bij de 1030 krijg je meer ruimtelijkheid, detailing en verfijning. Overigens heb ik de 1010 ook nog gehoord. Deze was minder spectaculair dan de 1030, de 1030 ging in alle dingen nog dat laatste stukje verder. Maar toch kwam de 1010 aardig in de buurt. Ook geen slechte kabel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: 1 ding is zeker... Je krijgt er behoorlijk pijn in je beurs van 2 * 3,5 meter * Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 16 mei 2003 Report Share Posted 16 mei 2003 Geplaatst door berend: ik kan wel zien dat je er helemaal geen verstand van hebt. heb de kabel thuis gehad en kan mij helemaal bij het verhaal van P D aansluiten deze kabel is het beste wat ik gehoord heb een kabel hoor je ook niet . het is de muziek die je hoort . en die is veel belangrijker dan een kabel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucky l Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: 1 ding is zeker... Je krijgt er behoorlijk pijn in je beurs van 2 * 3,5 meter * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: 1 ding is zeker... Je krijgt er behoorlijk pijn in je beurs van 2 * 3,5 meter * Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: een kabel hoor je ook niet . het is de muziek die je hoort . en die is veel belangrijker dan een kabel . Hetzelfde geldt voor een bron, versterker en weergever, heeft dus geen nut je er druk over te maken........................ Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 kunnen we met z,n allen aan een minisetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door jopie:kunnen we met z,n allen aan een minisetje. eindelijk, de verlossing...................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Hai allemaal, De knaap van wie ik de Siltechs leende zei me dat ze verslavend werkte. Gisteravond zat ik na een paar dagen weer eens echt naar mijn "set" te luisteren en miste toch echt wel iets. Bij het nummer Stimula zit er rechts zo'n tsstj geluid en dat stond toch wat minder op de voorgrond en ook de uithalen klinken bij de PBJ minder fel. laten we eens even wat alternatieven voor die iltech Signature bekijken van onder de 500 Euro (in tegenstelling tot ome henk kan ik het met 3 maal 50 cm doen). Suggesties: Deskadel? Select 1010? Groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Als ik de beschrijving van de KS1030 (en de Siltech) in de betreffende set zie, dan lijkt dat erg op 'mijn' geluid. Ik heb een zelfbouw zilveren interlink op de cd, Straightwire Virtuoso tussen voor/eind en de Crescendo op de speakers. Overigens denk ik niet dat elke set deze 'winst' op dezelfde manier hoorbaar maakt, bij mij bleek de eindversterker een heel grote rol te spelen en de genoemde verslaving treedt hier nu ook op, echter wel zonder de KS1030 interlink Ook zal niet elke bron even goed combineren met de (voor)versterker, een bepaalde interlink gebruiken is geen garantie voor succes op elke set, of hij moet wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Heb de kimber thuis gehad en vergeleken met de Silver Bullit, ik heb v Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door Ruud:Heb de kimber thuis gehad en vergeleken met de Silver Bullit, ik heb v Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 meer gegevens in het geluid ,kan ook op den duur tot meer irritatie leiden, een duurdere kabel kan ook dat soort meer informatie geven, het moet toch ergens vandaan komen. verkijk je daar niet op heren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Hai Jopie, Als er iemand een voorzichtige koper is dan ben ik het wel. Ik geloof wel in een zekere balans. Maar wie heeft antwoord op mijn vraag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door jopie:meer gegevens in het geluid ,kan ook op den duur tot meer irritatie leiden, een duurdere kabel kan ook dat soort meer informatie geven, het moet toch ergens vandaan komen. verkijk je daar niet op heren. Ik vertrouw erop dat wat ik hoor ook werkelijk van de cd komt en dat de interlink er geen signalen bij verzint Wel is het mogelijk dat hele zachte geluiden wat duidelijker door komen of dat een bepaald frequentiespectrum benadrukt wordt. Mijn zelfbouw interlink benadrukt het midlaag een beetje, althans, in vergelijking met Hans' vlechtwerkje. Hierdoor ontstond destijds de dicussie over het 'kastgeluid' en 'hout', dat in mijn set duidelijker dan elders hoorbaar is. Echter leidt meer informatie niet zondermeer tot een onrustig of zelfs irriterend geluid, ook hier kun je met de tijd aan wennen In mijn ervaring zijn het juist die kleine subtiele geluidjes die de instrumenten compleet maken, zonder dat klinkt het 'kaal' en misschien wel rustig en overzichtelijk, echter ook minder compleet. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door carl:Hai Jopie, Als er iemand een voorzichtige koper is dan ben ik het wel. Ik geloof wel in een zekere balans. Maar wie heeft antwoord op mijn vraag? Ruud zei het al, bouw zelf een interlink of vind iemand die dat voor je wil doen. Hij wordt dan zo betaalbaar (en goed) dat je je ook geen zorgen hoeft te maken over eventuele verkoop, want dat is het enige nadeel dat ik kan bedenken bij zelfbouw Henno's xtc interlink is ook erg mooi, maar er zit geen zilver in (so what!). Overigens telt de constructie van de interlink veel zwaarder dan het materiaal. Als Kimber (ofc) koper zou gebruiken i.p.v. zilver en de interlink verder precies hetzelfde bouwt, dan klinkt hij even mooi als de zilveren versie (naar mijn bescheiden mening). Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Bedankt voor het advies Speedy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door Haudio: Beste Andre, Ook een klein foutje ,want de Kimber Select 1010 is gemaakt van OFC (koper) en de Kimber Select 1030 (zilver) Beide vergeleken op dezelfde installatie met dezelfde muziek. De Kimber Select 1030 blinkt in alles een beetje meer uit ,het is niet zo dat ik 10 gaten in het plafond spring, vanwege het verschil, maar het is er wel degelijk. In vergelijk qua prijs wint de 1010 het met gemak. Overal, is de 1030 toch mooier. MvG, Haudio Nou ja, klein foutje... Zijn deze 2 interlinks echt 100% eender gebouwd m.u.v. het materiaal, dus zelfde diameter en aantal van de geleiders, isolatie, connectors en evt. afscherming? Zo ja, dan ben ik benieuwd waarom de zilveren versie zoveel meer moet kosten Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Zijn deze 2 interlinks echt 100% eender gebouwd m.u.v. het materiaal, dus zelfde diameter en aantal van de geleiders, isolatie, connectors en evt. afscherming? De 1010 heeft hoogstwaarschijnlijk een andere ader-isolator. PTFE teflon kan namelijk niet op koper toegepast worden. Ik vermoed dat ze bij de 1010 polyethyleen of FEP gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts