SpeedyAndr Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door berend: heb even voor je gekeken heb ze namelijk allebie thuis liggen de 1010 is dikker dan 1030 Bedankt voor de moeite Uiterlijk is er dus verschil, dat maakt de kans op een hoorbaar verschil wat groter Ervaar je de verschillen zoals eerder beschreven, of is dat bij jou anders? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 mei 2003 Report Share Posted 17 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Ruud, Je hebt de Kimber vergeken met de Silver Bullet. Wat was je impressie; even afgezien van de prijs? Overigens las ik een paar maal dat de Kimber goed afgeschremd was, maar ik dacht altijd dat Kimber de koning van het vlechten was en niet aan afscherming deed. In Stereoplay las ik dat de geleiders om een dempende kern heen gevlochten zijn. Kan iemand uitleggen waarom die demping belangrijk is? Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Kan iemand uitleggen waarom die demping belangrijk is? Geleiders in een kabeltje kunnen (theoretisch) microfonisch zijn voor omgevingsgeluiden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door leobus:Ruud, Je hebt de Kimber vergeken met de Silver Bullet. Wat was je impressie; even afgezien van de prijs? Groet, Leobus Op mij maakten beide kabels muzikaal gezien een prima indruk, echter ik heb de S.B. en de ander de Kimber dus je kunt wel raden wat ieder van zijn eigen kabel vindt toch "psychologies" Ik zou ze beide proberen, bij interesse, en zelf een verantwoorde keuze maken Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Ruud: Op mij maakten beide kabels muzikaal gezien een prima indruk, echter ik heb de S.B. en de ander de Kimber dus je kunt wel raden wat ieder van zijn eigen kabel vindt toch "psychologies" Ik zou ze beide proberen, bij interesse, en zelf een verantwoorde keuze maken Je lijkt Henk wel, 'een prima indruk' en verder niets? Hoor je die verfijning zoals eerder beschreven over KS1030 ook bij de SB? Zo ja, waarom heb je dan bullet plugs nodig? SB lijkt wel op Sound Blaster trouwens Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 mei 2003 Report Share Posted 21 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Ach, alles beter dan de NS toch Zeker, maar laat de vertragingen aub blijven, want daar (de omroepen) verdien ik een deel (korstje) van mijn brood mee Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 22 mei 2003 Author Report Share Posted 22 mei 2003 Geplaatst door berend: ik ervaar de verschillen zoals eerder beschreven. de verschillen zijn niet zo groot maar toch wel de moeite waardt je set gaat alleen maar beter klinken hoef ook niet zo lang na te denken welke ik zou nemen Gelukkig, sta ik dus niet alleen extreem achter deze kabel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Ruud: Net als Henk laat ik dat aan anderen over Ik kan natuurlijk ook in superlatieven vervallen, maar dan worden latere up-grades ietsje minder geloofwaardig ;)dus ik blijf lekker met beide benen op de grond Nogmaals beide kabels zijn in mijn set-upje z Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door berend: ik vind de silver bullet niets bijzonders is vergelijkbaar met de kimber pbj en daar steekt de kimber select 1030 stukken boven uit. Tjakka!!! :) Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Jij hebt Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Nee dank je, die zijn me veels te groot daarom horen ze ook alles Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Geplaatst door Henrie: Ach, alles beter dan de NS toch Overigens zitten ze wel tussen de NorthStar en de voorversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 24 mei 2003 Author Report Share Posted 24 mei 2003 Geplaatst door berend: ik vind de silver bullet niets bijzonders is vergelijkbaar met de kimber pbj en daar steekt de kimber select 1030 stukken boven uit. Inderdaad, ik denk dat de PBJ te vergelijken is met de silver bullet. De Kimber 1030 is heel andere soep! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Ik heb ze beide weer in huis het vorige vergelijk was met de Sphinx Project 32 cd-speler, nu dus met de onvolprezen NorthStar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 24 mei 2003 Report Share Posted 24 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 25 mei 2003 Author Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Als je luistert, denk je niet Jij misschien niet (nog geen recensie over de VPI).. Ik denk meestal tijdens het luisteren even na hoe ik het geluid ga omschrijven.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 26 mei 2003 Author Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door PD: Jij misschien niet (nog geen recensie over de VPI).. Ik denk meestal tijdens het luisteren even na hoe ik het geluid ga omschrijven.. Als ik iets ga beoordelen uiteraard.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Ik luister "slechts" naar muziek Beste Ome Henk, Daarom heb ik voor mijzelf ook een Kimber Select 1030 besteld. Ik heb heel veel verschillende kombinaties en interlinks beluisterd. De Kimber Select 1030 is tot nu toe het mooiste wat ik beluisterd heb ,daarna de 1010 koper uitvoering van de Kimber Select. Zou er dan toch iets van die testen kloppen ??? MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 29 mei 2003 Report Share Posted 29 mei 2003 jullie testen maar raak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 30 mei 2003 Author Report Share Posted 30 mei 2003 Geplaatst door jopie:jullie testen maar raak. Zodra ik de kans heb iets speciaals of nieuws te beluisteren, grijp ik die zeker... Gelukkig heb ik nou eenmaal de mogelijkheid veel te beluisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 30 mei 2003 Report Share Posted 30 mei 2003 Hai haudio, Zelfs als je ze inkoop krijgt zoals jij moet het nog een hele boel geld zijn. Ik geloof je gelijk dat die kabel geweldig is. Ik heb laatst een Siltech Forest Lake in huis gehad en die klonk toch wel erg overtuigend. Voor de rest kan je er niks mee, niet een ding wat je achter je meubeltje doet. Zelfs voor mijn vrouw zijn er grenzen (aan mijn account trouwens ook). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts