Jump to content

Volgende stap

Guest Huub Derkx
 Share

Recommended Posts

Klinken...., wie verwacht dat ie romantisch klinkt (door zn uiterlijk) komt bedrogen uit, neutraal, muzikaal zijn de kernwoorden voor deze versterker, ik ben toen toch bij mn marantz pm 14 gebleven destijds, omdat ik een aardig bedrag op de pathos moest bijleggen, maar de pathos was vooral mooier in het midden, zo mooi gedetaileerd en muzikaal...ik vergat dat ik een nieuwe versterker aan het testen was, kon me alleen met de muziek bezighouden, en dat is natuurlijk een groot compliment voor een versterker.

Nog iets waaruit blijkt dat die aantal watts die fabrikanten opgeven maar bull zijn, de pathos klonk "groter" en "krachtiger" dan de pm-14 hoewel ie op papier bijna 4x zo weinig vermogen had!

cool.gif

Prijs is geloof ik rond de 1850 euro.

Guest Huub Derkx

Ome Henk en Alco bedankt voor de plaatjes. Dat is hem inderdaad. De New Classic One heeft 70 watt bij 8 ohm. Het aansturen van de Tannoy's valt reuze mee John. Ik heb het idee dat de REGA de Tannoy's zelfs nog iets gemakkelijker aanstuurt dan de Dynaudio's. Ik vond het zo'n schitterende versterker om te zien. Maar het lezen van een test van de vorige Classic One geeft inderdaad weer wat hierboven beschreven is. De nieuwe zou een "extended frequncy response" hebben, en "improved the capability to deliver higher current, more body and greater dynamics". Prijs ik dacht 1995 euro of zo.

Hubertinus

Geplaatst door Hubertinus:

Ome Henk en Alco bedankt voor de plaatjes. Dat is hem inderdaad. De New Classic One heeft 70 watt bij 8 ohm. Het aansturen van de Tannoy's valt reuze mee John. Ik heb het idee dat de REGA de Tannoy's zelfs nog iets gemakkelijker aanstuurt dan de Dynaudio's. Ik vond het zo'n schitterende versterker om te zien. Maar het lezen van een test van de vorige Classic One geeft inderdaad weer wat hierboven beschreven is. De nieuwe zou een "extended frequncy response" hebben, en "improved the capability to deliver higher current, more body and greater dynamics". Prijs ik dacht 1995 euro of zo.

Hubertinus

De prijs valt reuze mee Huub :P maar mooi is hij echt wel cool.gif

Ik geloof dat ik de Unico ook maar ga open zagen :D;)

Hoi Huub,

Die Pathos is echt een hele mooie. En hij klinkt ook prachtig.

Wat betreft de Rega heb je gelijk. Die zal idd minder moeite met de Tannoys hebben dan met de Dynaudio's. Dynaudio is echt niet zo makkelijk aan te sturen en ik wist wel dat de Tannoy een beter match is met de Rega. Met de Pathos ga je er nog eens op vooruit en het harmoneert beter met het DC-principe van Tannoy.

Geplaatst door Arnie:

Barbaar.......    :D    ;)    :D

That's me! :D

Tja, ik heb het al vaker gezegd, het is mij een raadsel waarom er om buizenversterkers nooit een 'gewone' kast zit, zoals om een transistorversterker... Ik vind het niet mooi, maar de meeste andere mensen blijkbaar wel. Kwestie van smaak... Zoals met zoveel...

Ik moet inderdaad zeggen dat het een fantastische aanbieding is! Alleen ik heb het even niet beschikbaar!

Hubertinus

Ik zou zeggen dat ik je effe wil voorschieten maar de Elektra zit mij ook dwars

:D;)

Guest Huub Derkx

Ik dacht dat vrouwlief de beurs getrokken had, John???

Andere kandidaat is Audio Analogue Puccini SE.

Binnenkort misschien meer kandidaten.

Hubertinus

Ik dacht dat vrouwlief de beurs getrokken had, John???

Andere kandidaat is Audio Analogue Puccini SE.

Binnenkort misschien meer kandidaten.

Hubertinus

Je moet niet alles geloven wat vrouwen zeggen Huub :(;)

Vind wel dat je het gemakkelijk hebt met zoveel kandidaten :P

groetjes John

Geplaatst door Henrie:

Zal wel aan mij liggen, maar wat mij betreft mogen ze er een kast omheen bouwen...

Ik vind het wel een mooi apparaat, maar het is mij een raadsel waarom we meestal proberen alles zo goed mogelijk af te schermen (bv. kabels, alles in een cd speler etc.) en het afschermen van de buizen ineens niet nodig is. Is het klankmatig gewin van een mooi uiterlijk groter dan de natuurkundige voordelen van een goede afscherming?

Mooi apparaat maar belachelijk geprijsd. Voor 10.000 euro kun je ook een super 300b versterker bouwen met volledig zilver gewikkelde UGT's, black gates enz.enz. Dan heb je nog zeker 5.000 euro over ook........... (voor een superdeluxe voorversterker met mooie NOS buizen.....