Jump to content

Volgende stap

Guest Huub Derkx
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door TannoJ:

Mooi apparaat maar belachelijk geprijsd. Voor 10.000 euro kun je ook een super 300b versterker bouwen met volledig zilver gewikkelde UGT's, black gates enz.enz. Dan heb je nog zeker 5.000 euro over ook........... (voor een superdeluxe voorversterker met mooie NOS buizen.....

- BIJNA - Volkomen met je eens, echter bedenk zelf eens hoeveel deze , zelfgebouwde, apparaten uiteindelijk in een winkel zouden moeten kosten als je er zelf van moet leven, een distributeur en een winkelier ook nog voor hun moeite beloond moeten worden, de onvermijdelijke marketingmachine op gang moet worden gebracht en gehouden..........................

Groet Jitze

Geplaatst door PD:

Zoiets?

v50alu_gr.jpg  

De Octave V50..    :)

Ja, zoiets. Nou vind ik deze ook niet uitzonderlijk mooi of zo, maar dit begint er op te lijken.

Weet je wat ik nou echt heel mooie apparatuur vind om te zien? Audionet!

anet_amp.jpg

Zoiets. Moet wel in deze kleur vind ik, want in het zwart zijn ze minder mooi. Kijk maar (en oordeel zelf).

artv2_1.gif

Geplaatst door cgm:

Mediamarkt zou ze moeten gaan verkopen..

;)

Bij de opening van de vestiging Amsterdam, hebben ze inderdaad ook wat betere apparatuur in huis gehad, is inmiddels weer verdwenen...............

Zowel klanten als personeel bleken er niet mee uit de voeten te kunnen.

Zaken als de Media markt zijn gericht op grote aantallen dozen zo snel mogelijk de deur uitkrijgen.

Ben bang dat dit voor - te - dure apparatuur geen oplossing is.

Groet Jitze

Guest Huub Derkx

Die Octave V50 vind ik ook erg mooi. Maar ik zal eens een echte shortlist maken:

Audio Analogue Puccini SE

Pathos New Classic One

Lua 4040 C

Naim Nait 5

Voorlopig dan.

Hubertinus

Geplaatst door Jitze:

- BIJNA - Volkomen met je eens, echter bedenk zelf eens hoeveel deze , zelfgebouwde, apparaten uiteindelijk in een winkel zouden moeten kosten als je er zelf van moet leven, een distributeur en een winkelier ook nog voor hun moeite beloond moeten worden, de onvermijdelijke marketingmachine op gang moet worden gebracht en gehouden..........................

Groet Jitze

Natuurlijk moet er ook verdiend worden in de audiowereld, alleen waarom zoveel in dit geval? Volgens mij is dit een simpel el34 of misschien een el84 versterkertje..... En dan zijn ze ook nog trots op hun electronisch geregelde potmeter, die zou ik wel eens naast een goede stappenschakelaar willen zetten. Echt een mooie versterker om te zien maar pure waanzin die prijs. Deze versterker is toch van veel grotere klasse:

zie Zeus

Huub als ik dat zo allemaal lees hier met je voorstel dan kun je toch beter een Unico aanschaffen, betaalbaar en ook een hoop herrie voor je geld :P

Zwart kun je zelf met rollertje fijn strak aanbrengen ;)

Guest Huub Derkx

Alco, dat van die interlink weet ik. Maar dat moet dan maar.

John, die Unison Research Unico en een blikje matzwarte verf is misschien ook nog niet zo'n slecht idee. Ik kan hem misschien ook door een "kunstschilder" laten behandelen.

Ik heb even een test over die nieuwe Pathos gelezen en daar stond toch iets in waardoor hij afvalt. Iets over brommen en iets over toch niet zo sterk in de voeding. Dus nieuwe shortlist:

Naim Nait 5

Lua 4040 C

Unison Research Unico + blikje zwarte verf

Hubertinus

Geplaatst door Hubertinus:

Alco, dat van die interlink weet ik. Maar dat moet dan maar.

John, die Unison Research Unico en een blikje matzwarte verf is misschien ook nog niet zo'n slecht idee. Ik kan hem misschien ook door een "kunstschilder" laten behandelen.

Ik heb even een test over die nieuwe Pathos gelezen en daar stond toch iets in waardoor hij afvalt. Iets over brommen en iets over toch niet zo sterk in de voeding. Dus nieuwe shortlist:

Naim Nait 5

Lua 4040 C

Unison Research Unico + blikje zwarte verf

Hubertinus

blikje verf is goedkoper dan een interlink Huub :P

vandaag vernomen , de Unico lijn wordt op korte termijn uitgebreid/aangepast in deze klasse ???? nieuwe model(en) .

de kleur weet ik niet maar er gaat van alles gebeuren met de Unison Reserach Hybride versterkers ..............

Misschien ook even goed voor te weten

:)

Geplaatst door Hubertinus:

Dank je, John. Ik hou het in de gaten.

Hubertinus

Ben er achter wat er veranderd ,

Unico wordt aangepast als volgt >

EEN buis in voortrap i.p.v. TWEE nu , dit geeft volgens de bron minder buizengeluid.

Minder vermogen , nu + - 124 watt , wordt + - 75 watt

Lichtere voeding

Deluxe afstandsbediening gelijk aan die van de UR cd-speler waardoor b.v. beiden kunnen worden bediend .Die van mij is gewoon een boomstam met twee knopjes :P wel radiografisch de nieuwere schijnbaar niet meer.

Kast blijft gelijk ..........

Prijs gaat van

Alleen de Unico uit de eerste serie is voorzien van een RF remote. De volgende hebben allemaal al een IR remote. Ben je van plan om een Unico aan te schaffen, dan grijp nu je kans. Ik heb het idee dat de revisie een mindere versterker tot gevolg zal hebben eek.gif:rolleyes:

Guest Huub Derkx

Even op de UR site gekeken. Zij bieden aan: Unico P (zelfde kast 2x 50 watt), een tuner, cd speler, voorversterker, eindversterker en nog wat spul. Ik heb de importeur een mailtje gestuurd, dus ik hoor het wel. Let wel: dit betekent nog niks!!!

Hubertinus

Geplaatst door Sodejuu:

Alleen de Unico uit de eerste serie is voorzien van een RF remote. De volgende hebben allemaal al een IR remote. Ben je van plan om een Unico aan te schaffen, dan grijp nu je kans. Ik heb het idee dat de revisie een mindere versterker tot gevolg zal hebben   eek.gif   :rolleyes:

De Unico die ik heb staan blijft in het programma alleen komt er een light-versie bij :P;) verder vermoeid ik dat de prijs van de Unico zal stijgen op korte termijn ??

groetjes John

Geplaatst door depeter:

logos.jpg  

Is dit niet wat.????????

Of is ie een stuk duurder.????

Wel mooi.

Vr GR DEPETER   :P    ;)

Deze versterker lijkt qua klank op een S 6 van Unison Research alleen wat meer drive,iets strakker in het laag , mooi helder ,het beste uit twee werelden( buis en transistor), vermogen meer dan voldoende.

MvG,

Haudio

:rolleyes: