Rene Wesselius Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Hierbij mijn eerste Recensie Toen ik afgelopen donderdag thuis kwam van het werk, zij mijn moeder dat er een pakje was afgeleverd. Mooi dacht ik, dat zullen de kabels van Henno wel zijn. Meteen even uitgepakt, in de doos zaten de bestelde XTC black ultimate power cable & de XTC black RCA. Was best wel verbaast hoe dik (en stug)ze wel niet zijn ! de kabels zijn voorzien van een speciaal geprepareerde Schuko netstekker (volgens mij de zelfde die Siltech ook gebruikt) en aan de apparatuur kant voorzien van een Furutech FI-20 Gold Plated stekker. De RCA is voorzien van mooi zwarte pluggen (ze lijken wel op de WBT-topline) zijn mooi omhuld met een mooie zwarte kous en afgewerkt met het "XTC" logo Na het eten meteen naar boven gegaan en snel naar boven gegaan, had wel wat probleempjes met aansluiten de kabels zijn namelijk erg stug, ik moest eigelijk de Krell omwisselen van plaats met de cdspeler (ze staan naast elkaar) de stroomkabel was namelijk wat te lang. Aan gezien de Krell nog al zwaar is had geen tijd (en zin)om dit om te wisselen, moest namelijk zo weer werken (het was koopavond) heb het dus zo even snel aangesloten, mijn stekker blok viel zelf om zo zwaar is de kabel Heb Michael Jackson's Special edition van thriller(geremasterd) opgezet. het eerste wat me opviel is de veel bredere soundstage, het andere wat me opviel is, hoe veel rustiger het wel niet klinkt ook merkte ik meer diepte en meer detail. Dan het laag, het was al strak maar nu nog strakker en met meer druk. Wat me ook verbaasde dat dit alles was terwijl de Krell nog maar een 20min aan stond en nog lang niet warm was, ik kon nu al horen dat dit beter was. Helaas moest ik toen weer weg..... toen ik na het werk weer terug was, heb ik de Krell even verplaatst. Nu stond het goed! nu kon even rustig luisteren. In de volgende uren werd het me duidelijk De dynamiek is door de XTC toegegnomen, het klinkt niet meer zo aggresief als met de andere kabels welke nog wel wat scherp klinken het laag heeft ook meer ballen gekregen, en is strakker met meer druk, betere plaatsing het klinkt eigelijk heel natuurlijk. ik vond eigelijk dat de powercable een grootste verschil maakte, mischien omdat ik op de Krell een standaard pruts kabeltje op had??, en de interlink al met cardas draaide welke ook wel redelijk is, maar de XTC is duidelijk beter, helemaal in vergelijking met de oelhbach welke ik scherp vind klinken het verschil met de interlink was de rust, en het klonk niet meer scherp, breder soundstage de oelhbach is duidelijk een kabel die het helemaal verprutst ik draaide tot op heden met de oelhbach de cardas had ik nog over, die gebruikte ik toen ik nog een accuphase e210 had en aangezien deze maar 50cm is ie veel te kort. moet dus de sony op de krell zetten om te spelen (iets wat liever niet doe ivm de hitte van de Krell de kabels geven best een grote verbetering(zeker gezien naar wat ze kosten) het is een grotere verbetering dan ik had gehoopt het is geen verbeterig op enkele vlakken,maar op alle vlakken hoorde ik verbetering. Ik weet zeker dat ik voor dit bedrag niet iets beters voor mijn set had kunnen aanschaffen. Al met al zijn ze het geld dubbel en dwars waard! Er zullen vast mensen zijn die denken van, die jongen is gek.... een kabel kan nooit veel verschil uitmaken, dat dacht ik enkele jaren geleden ook tot ik gehoort had dat dit wel degelijk uitmaakt. Ok met betere kabels gaat een middelmatige set niet ineens klinken als een top set, maar het zet toch wel de puntjes op die i. Als je al een goede set hebt en nog geen standaard/middelmatige kabels hebt, Die raad ik aan om toch eens aan om deze kabels te proberen, ze zijn heel scherp geprijst & bieden veel waar voor het geld. Al ben ik van mening.... hoe beter de rest van de apparatuur, hoe meer verschil je tussen kabels hoort. heb dit zelf een aantal keer getest op verschillende sets met de zelfde kabel. De een zal dus een grotere winst halen dan de ander, maar het is het proberen wel waard Heb de kabels vergeleken met standaard stroomkabel die bij de krell zat, een zelfbouw van een vriend de interlinks met oelhbach (type weet ik niet) een Cardas quadlink 5c, en een zelfbouw van een vriend apparatuur Krell KSA-250 Sony 707es Infinity Kappa 9.2i series II Cardas quadlink 5c biwire Speel nu nog met de sony rechtstreeks op de krell(een tijdelijke oplossing) Ben nu aan het sparen zodat ik over een aantal maanden de Krell gebalanceerd kan aansturen zit er aan te denken om een Tact RCS 2.0 AD te halen (preamp,dac en roomcorection ineen)en dan de sony als loopwerk te gebruiken. Of de sony te vervangen door een wadia Of de sony te laten modificeren. Hierbij wil ik Henno bedanken voor het deze prachtige kabels! Rene Wesselius Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Mooi verhaal Rene Heb je ook nog een indruk van wat het xtc netsnoer doet met je bestaande interlink, zodat we kunnen inschatten wat de xtc interlink doet t.o.v. de bestaande? Nu lijkt het of je alles tegelijk hebt vervangen..... Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Wesselius Posted 18 mei 2003 Author Report Share Posted 18 mei 2003 oeps ja idd zo lijkt het wel ja, maar goed ik vond eigelijk dat de powercable een grotere verschil was, mischien omdat ik op de Krell een standaard pruts kabeltje op had??, en de interlink al met cardas draaide welke ook wel redelijk is, maar de XTC is duidelijk beter, helemaal in vergelijking met de oelhbach welke ik scherp vind klinken het verschil met de interlink was de rust, en het klonk niet meer scherp, breder soundstage de oelhbach is duidelijk een kabel die het helemaal verprutst ik draaide met de oelhbach de cardas had ik nog over, die gebruikte ik toen ik nog een accuphase e210 had en aangezien deze maar 50cm is ie veel te kort. moet dus de sony op de krell zetten om te spelen (iets wat liever niet doe ivm de hitte van de Krell (zal dit ff in de review pasten) Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 18 mei 2003 Report Share Posted 18 mei 2003 Geplaatst door Rene Wesselius:Hierbij mijn eerste Recensie Toen ik afgelopen donderdag thuis kwam van het werk, zij mijn moeder dat er een pakje was afgeleverd. Mooi dacht ik, dat zullen de kabels van Henno wel zijn. Meteen even uitgepakt, in de doos zaten de bestelde XTC black ultimate power cable & de XTC black RCA. Was best wel verbaast hoe dik (en stug)ze wel niet zijn ! de kabels zijn voorzien van een speciaal geprepareerde Schuko netstekker (volgens mij de zelfde die Siltech ook gebruikt) en aan de apparatuur kant voorzien van een Furutech FI-20 Gold Plated stekker. De RCA is voorzien van mooi zwarte pluggen (ze lijken wel op de WBT-topline) zijn mooi omhuld met een mooie zwarte kous en afgewerkt met het "XTC" logo Na het eten meteen naar boven gegaan en snel naar boven gegaan, had wel wat probleempjes met aansluiten de kabels zijn namelijk erg stug, ik moest eigelijk de Krell omwisselen van plaats met de cdspeler (ze staan naast elkaar) de stroomkabel was namelijk wat te lang. Aan gezien de Krell nog al zwaar is had geen tijd (en zin)om dit om te wisselen, moest namelijk zo weer werken (het was koopavond) heb het dus zo even snel aangesloten, mijn stekker blok viel zelf om zo zwaar is de kabel Heb Michael Jackson's Special edition van thriller(geremasterd) opgezet. het eerste wat me opviel is de veel bredere soundstage, het andere wat me opviel is, hoe veel rustiger het wel niet klinkt ook merkte ik meer diepte en meer detail. Dan het laag, het was al strak maar nu nog strakker en met meer druk. Wat me ook verbaasde dat dit alles was terwijl de Krell nog maar een 20min aan stond en nog lang niet warm was, ik kon nu al horen dat dit beter was. Helaas moest ik toen weer weg..... toen ik na het werk weer terug was, heb ik de Krell even verplaatst. Nu stond het goed! nu kon even rustig luisteren. In de volgende uren werd het me duidelijk De dynamiek is door de XTC toegegnomen, het klinkt niet meer zo aggresief als met de andere kabels welke nog wel wat scherp klinken het laag heeft ook meer ballen gekregen, en is strakker met meer druk, betere plaatsing het klinkt eigelijk heel natuurlijk. ik vond eigelijk dat de powercable een grootste verschil maakte, mischien omdat ik op de Krell een standaard pruts kabeltje op had??, en de interlink al met cardas draaide welke ook wel redelijk is, maar de XTC is duidelijk beter, helemaal in vergelijking met de oelhbach welke ik scherp vind klinken het verschil met de interlink was de rust, en het klonk niet meer scherp, breder soundstage de oelhbach is duidelijk een kabel die het helemaal verprutst ik draaide tot op heden met de oelhbach de cardas had ik nog over, die gebruikte ik toen ik nog een accuphase e210 had en aangezien deze maar 50cm is ie veel te kort. moet dus de sony op de krell zetten om te spelen (iets wat liever niet doe ivm de hitte van de Krell de kabels geven best een grote verbetering(zeker gezien naar wat ze kosten) het is een grotere verbetering dan ik had gehoopt het is geen verbeterig op enkele vlakken,maar op alle vlakken hoorde ik verbetering. Ik weet zeker dat ik voor dit bedrag niet iets beters voor mijn set had kunnen aanschaffen. Al met al zijn ze het geld dubbel en dwars waard! Er zullen vast mensen zijn die denken van, die jongen is gek.... een kabel kan nooit veel verschil uitmaken, dat dacht ik enkele jaren geleden ook tot ik gehoort had dat dit wel degelijk uitmaakt. Ok met betere kabels gaat een middelmatige set niet ineens klinken als een top set, maar het zet toch wel de puntjes op die i. Als je al een goede set hebt en nog geen standaard/middelmatige kabels hebt, Die raad ik aan om toch eens aan om deze kabels te proberen, ze zijn heel scherp geprijst & bieden veel waar voor het geld. Al ben ik van mening.... hoe beter de rest van de apparatuur, hoe meer verschil je tussen kabels hoort. heb dit zelf een aantal keer getest op verschillende sets met de zelfde kabel. De een zal dus een grotere winst halen dan de ander, maar het is het proberen wel waard Heb de kabels vergeleken met standaard stroomkabel die bij de krell zat, een zelfbouw van een vriend de interlinks met oelhbach (type weet ik niet) een Cardas quadlink 5c, en een zelfbouw van een vriend apparatuur Krell KSA-250 Sony 707es Infinity Kappa 9.2i series II Cardas quadlink 5c biwire Speel nu nog met de sony rechtstreeks op de krell(een tijdelijke oplossing) Ben nu aan het sparen zodat ik over een aantal maanden de Krell gebalanceerd kan aansturen zit er aan te denken om een Tact RCS 2.0 AD te halen (preamp,dac en roomcorection ineen)en dan de sony als loopwerk te gebruiken. Of de sony te vervangen door een wadia Of de sony te laten modificeren. Hierbij wil ik Henno bedanken voor het deze prachtige kabels! Rene Wesselius de quadlink van cardas is een hele scherpe soundkabel die absoluut scherp is in het hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 Zeg jopie, je hebt eens geschreven dat je de duurdere netkabels gemeen vond klinken. Op welke set(s) en met welke kabels heb je die ervaring opgedaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 19 mei 2003 Report Share Posted 19 mei 2003 dat waren er 2;;; een lapp van 50 euro, en een vd hul mainstream blok, erg mooi om te zien overigens. tja;; ik vind persoonlijk dat het hoog erg aangescherpt word, vind het met een goedkoop blokje mooier klinken. de vd hul was 275 euro. een apart netsnoer integendeel heb ik nog niet geprobeerd. maar alle 2 de blokken werden erg gemeen in het hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plofkop Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Hallo Rene, ik heb zelf ook een setje interkinks ( RCA ) besteld, en daarom heb ik met veel belangstelling je recentie gelezen. Als de kabels binnen zijn zal ik mijn bevindingen ook op het forum zetten. Groet Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 20 mei 2003 Report Share Posted 20 mei 2003 Wat moeten die kabels opleveren= Heb ik weer, type ik een vraagteken krijg ik een = Ik zoek een kabel met voornamelijk een lage capaciteit ivm mijn passieve preamp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene Wesselius Posted 21 mei 2003 Author Report Share Posted 21 mei 2003 Peter, Ik denk dat je best wel verbaast zult zijn, ben ik zelf nog (na meer cd's te hebben gedraaid ) Gerrit, voor info kijk even op Henno zijn site voor prijzen moet je hem even mailen (email adres staat op zijn site) http://members.chello.nl/h.appel1/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 22 mei 2003 Report Share Posted 22 mei 2003 Ik heb inmiddels 2 xtc Ultimate powercords op de Aragons zitten (goede service van Henno ). Eerst had ik 2 verschillende xtc's, wat op zich niet verkeerd was. Ik vind het leuk dat de xtc zo universeel toepasbaar is, overal hoor je verbeteringen mee, of het nu een versterker, een cdspeler of pre is Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door paul demo: maar op welk app. nu het meest, wil het ook wel eens proberen maar om er meteen 4 op proef te nemen?????????????? Het hangt er vanaf hoe je apparatuur reageert. Ik vind de invloed op een cdspeler het grootst, omdat er veel tegelijk verandert, mooier beeld, rust, vloeiender weergave en je bereikt een mooie balans in het geluid. Bij eindversterkers heb je ook een mooier (duidelijker) beeld met meer diepte en als het meezit een krachtiger geluid (want dat moet de versterker wel in huis hebben). Probleem met 1 netsnoer tegelijk is dat je niet precies hoort hoe bijv. een cdspeler en versterker tegelijk zouden klinken. De cdspeler laat flink wat meer horen en de versterker geeft dit wel door, dit kun je goed beoordelen. Alleen een xtc op de versterker geeft ook verbetering, maar dan hoor je de cdspeler nog niet op z'n best. Toch zou je dan al wel kunnen bepalen of je het voor beide goed genoeg vindt Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan de Boer Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 jaja de zoveelste kabelfabrikant die de boel weer probeerd op te naaien. Waar komt xtc vandaan? nederlands fabrikaat? Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Stefan de Boer:jaja de zoveelste kabelfabrikant die de boel weer probeerd op te naaien. Waar komt xtc vandaan? nederlands fabrikaat? Stefan Hoi Stefan, welkom op dit forum. Deze XTC-kabels worden inderdaad in Nederland gebouwd, en wel door een zelfbouwer. Alles wordt dus door Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan de Boer Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 ok, maar ze zien er niet uit vind ik. waar is xtc te koop? ik heb net gebeld met Raf amsterdam maar daar weten ze niets van dit merk. en wat kost mij een setje interlinks? en wat maakt ze zo goed? Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan de Boer Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 ok Paul, bedankt. Trouwens hoe kan ik stukken tekst van anderen in het zwart herhalen? staat ongetwijfeld ergens uitgelegd maar ik kan het nergens vinden. en hoe maak ik blije of zielige gezichtjes? als ik op de gezichtjes boven mij klik, dan gebeurd er niets. Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Stefan de Boer:ok Paul, bedankt. Trouwens hoe kan ik stukken tekst van anderen in het zwart herhalen? staat ongetwijfeld ergens uitgelegd maar ik kan het nergens vinden. en hoe maak ik blije of zielige gezichtjes? als ik op de gezichtjes boven mij klik, dan gebeurd er niets. Stefan Rechtsboven gelezenberichtje wat je wil herhalen knopje QUOTE aanklikken. Dus niet eerst nieuw bericht indrukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan de Boer Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door paul demo: Rechtsboven gelezenberichtje wat je wil herhalen knopje QUOTE aanklikken. Dus niet eerst nieuw bericht indrukken. test. bedankt ik denk dat ik het nu door heb. op naar de eerste 1000 berichten Stefan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul: Daarmee rekening houdend + de 1e klas A-merk materialen die hij hiervoor gebruikt + de prestaties die deze kabels leveren in vergelijking met v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Ruud: Hoi Paul, Niet zo luid schrijven, straks ziet Henno het nog Ik heb Henno's kabels, inclusief diverse prototypes, uitgebreid getest en weet dus waar ik het over heb. Als jij je daar aan "ergert" heb jij een probleem, ik niet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul: Als jij je daar aan "ergert" heb jij een probleem, ik niet! Dat je kunt stellen dat zijn kabels veel te goed(koop) zijn voor het geld! Paul toch, dit bedoel ik dus Inderdaad veel te goedkoop, maar met jouw posting breng je hem misschien op andere gedachten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Ruud: Dat je kunt stellen dat zijn kabels veel te goed(koop) zijn voor het geld! Paul toch, dit bedoel ik dus Inderdaad veel te goedkoop, maar met jouw posting breng je hem misschien op andere gedachten Ach ja, natuurlijk! Sorry Ruud, ik heb de afgelopen weken erg veel uren gedraaid en ben blijkbaar nog niet geheel uitgerust! Ik zal me voortaan weer gedragen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 mei 2003 Report Share Posted 23 mei 2003 Geplaatst door Ome Henk: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts