RonL Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Puur:Ook, je krijgt het idee dat het individuele geluid moet vechten om uit de woofer te komen. Het lijkt alsof ze elkaar een beetje willen wegduwen, maar dat doen ze niet. In de weergave voel je dit gevecht. Zo duidelijk? Omdat de King hier zeer weinig last van stress heeft, ik het geen luidspreker gehoord dat dit minder had, lijkt het nu wellicht of dat de Prince hier heel veel last van heeft. Absoluut niet het geval, dat wil ik wel benadrukken. De Prince moet alleen net zoals alle kleinere huisvrouwenluidsprekers wat meer compromissen sluiten. De woofer ging ook met het grootste gemak erg laag. Stress was wel merkbaar bij de midden-unit en misschien is stress ook wel het beste woord voor wat ik hoorde. Die middentoner had het bepaald niet makkelijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Ron, ik vond jou verhaal zeer overtuigend, en objectief geschreven. Dank je Bas. Vond ik zelf ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Yoyo: Zou ik daar ook bij kunnen zijn ? Ik ben er zeer in geinteresseerd. Zo ongedwongen bij iemand thuis geeft toch een andere indruk dan bij een verkoopsessie. Grtz Yoyo Ik heb er geen probleem mee als je een keer langs wilt komen, alleen voor het ongedwongene hoef je een luistersessie bij de fabrikant zelf niet te laten. Feenstra is namenlijk niet iemand die zich opdringt, hij laat je rustig je gang gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Ron, ook ik vond jouw verhaal zeer overtuigend, en objectief geschreven Ik vraag mij alleen iets af, ik heb gisteren ook een moeilijke vrouwenstem gedraaid, mijn indruk is inderdaad dat dit zeker op een hoog volume, ongemakkelijk luistert. Een overstuurde middentoner? Ik denk het niet omdat bij een lager volume het karakter van de stem niet veranderd! Volgens mij is het gewoon erg moeilijk om naar bepaalde opnames en stemmen te luisteren op hoog volume. Als je eens wist hoeveel opnamen ik te schel en moeilijk door te komen vind! Echt, er is zo verschrikkelijk veel slecht opgenomen. (of slecht gezongen ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Puur, Het punt is dat de bewuste opname van Tuck&Patti waar Ron op doelt juist loepzuiver is opgenomen. Ik ken deze (volledige akoestisch opgenomen zageres en gitarist) cd ook erg goed en hij behoort opnametechnisch gewoon tot de top! De stem van de de zangeres is gewoon hees van karakter. Dat heeft niets met de opname te maken. Ik kan je aanraden deze CD ook eens te beluistern als je van dat soort muziek houdt. Op een goede set is de plaatsing van stem en gitaar zeer mooi en is er nergens sprake van een scherp of overstuurt stemgeluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Welke van hun CD's is het? Welk nummer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Puur:Ik heb er geen probleem mee als je een keer langs wilt komen, . Erg fijn, ik had het idee opgevat om mijn pp's mee te nemen voor een vergelijk. Als KF daar zelf bij is zou hij wel eens accuut in de rode vlekken kunnen schieten. Zeg zou zelf zoiets willen we hem niet aandoen. De benieuwdheid naar dit vergelijk komt een beetje voort uit de opmerking die een voormalig forumlid (moge hij rusten in vrede) maakte: "als je alles aan de pp's verbeterd wat er te verbeteren valt kom je uit op de pp's. Als je snapt wat ik bedoel. Misschien wil HvL er ook wel bij zijn. Met vriendelijke groet Yoyo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Ik heb je een PM gestuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Hoi Puur, Je moet er van houden maar dit zijn ook twee goede opnamen met kritische zang: Hier meer De sopraan Roberta Peters op deze CD is genadeloos voor (of tegen ) je speakers. Ook deze dame zingt erg fraai: Een zeer zuivere geschoolde en erg natuurlijke stem die juist geen spoortje heesheid vertoont. Ieder rafeltje of ruisje wat je bij haar zou horen is een gebrek van je speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 O, die kan ik heus wel hees laten klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Zee:Puur, Het punt is dat de bewuste opname van Tuck&Patti waar Ron op doelt juist loepzuiver is opgenomen. Ik ken deze (volledige akoestisch opgenomen zageres en gitarist) cd ook erg goed en hij behoort opnametechnisch gewoon tot de top! De stem van de de zangeres is gewoon hees van karakter. Dat heeft niets met de opname te maken. Ik kan je aanraden deze CD ook eens te beluistern als je van dat soort muziek houdt. Op een goede set is de plaatsing van stem en gitaar zeer mooi en is er nergens sprake van een scherp of overstuurt stemgeluid. Op n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Inderdaad Spido: mijn speakers (en typevaardigheid) hebben ook zo hun beperkingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Je bent vergeten om te zeggen dat Klaas dit tegen je gezegd heeft. Zo ontstaat heel makkelijk de indruk dat je zelf Klaas bent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Eens kijken... we waren met zijn zevenen en Erik, Ron en ik hebben panelen. Zee, Paul, Michel en Telefunken spelen met conussystemen. Ik constateer dat jou reproduktie van de luisteravond ongeveer overeenkomt met het geluid van de Kings: veel te veel aandacht voor het middengebied. Jij hebt het over negen man... Dus we moeten Klaas ook meetellen.... Dan zijn het er 8. Komen we er nog een te kort, eens denken... ach natuurlijk, Spido was er natuurlijk zelf ook bij, net als op het forum. Dus eigenlijk zeg je dat jij en Klaas flikkertjes zijn. Welk een verrassende ontknoping!. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zee Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Goh, niet alleen het middengebied van de PP was 'scherp': de analyse van Kermit is het ook! Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Zee:Goh, niet alleen het middengebied van de PP was 'scherp': de analyse van Kermit is het ook! Nou zeg, nu weet ik weer veel meer van de PP King. Volgens mij ging het bepaalde figuren helemaal niet om de demo, als ik dit topic zo eens door lees. Heel jammer voor de audiofiel die nu 11 pagina's moet doorspitten om wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Heren zouden jullie je bij het onderwerp willen houden. Dit is zoals Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Moderator:Heren zouden jullie je bij het onderwerp willen houden. Dit is zoals Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Moderator:Heren zouden jullie je bij het onderwerp willen houden. Dit is zoals Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Nee, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul: Er mag all Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Audiopaul:Nee, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door spido: Beste Stefan de Boer, Er zijn foto's gemaakt van deze luisterrijke avond, heb ik vernomen. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Wat mij betreft kan dit topic het beste gesloten worden. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 27 mei 2003 Report Share Posted 27 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Wat mij betreft kan dit topic het beste gesloten worden. Paul. Heet je nou PJ of JP? Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts