Jump to content

recensie perfect performer king

Recommended Posts

Geplaatst door JSA:

En hier sla je de spijker volledig op z'n kop. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gekibbel :rolleyes:

Tja, en het had al lang afgelopen kunnen zijn. Spido had gewoon ff moeten posten toen Klaas bij Erik thuis was. Maar ja, hij heeft vrijdag voor het laatst (voor de demo) gepost om 15:19 in 'de perfect performer king demonstratie' op het Audio-forum. De eerste na de demo heeft ie gepost om 23:38 op zaterdag 24 mei...

Ik stel dan ook voor dat Spido de volgende keer een berichtje post als Klaas ergens een demo aan het doen is (het liefst met forumleden als getuige erbij). Als Spido 'niet wenst mee te werken' dan weten we allemaal genoeg lijkt me...

Stelling:

Spido is een fantasie figuur door Klaas Feenstra in het leven geroepen.

Klaas wil n.l. niet onder zijn eigen naam op het forum.

Tot zover perfect.

Maar...... waarom kan Spido zich dan niet gewoon netjes houden.

Stel nou dat Spido gewoon informatief bezig zou zijn. Niemand voor het hoofd stoot en allerlei interesante dingen zou schrijven. Dan zou niemand een probleem hebben met deze spookfiguur.

Maar als Spido zich beledigd voelt, en zich daarom geroepen voelt om wat "creatiefs" terug te schrijven, kan hij dat beter niet doen, want spoken kun je n.l. niet beledigen.

Met andere woorden "laten we er over op houden".

Dit geldt vooral voor Spido. :)

Ik hoorde/zag laatst trouwens, dat wetenschappers wetenschappelijk hadden bewezen dat spoken (en geesten en aanverwanten) niet bestaan. Vond ik 1 van de meest vreemde berichten ooit: Hoe kan je nou bewijzen dat iets niet bestaat? Dan moet je dus weten wat er allemaal wel bestaat, en hoe weet je dan of er niet nog iets bestaat? Vreemd...

Jullie doen wel heel erg je best om Klaas/Spido meer voer te geven over zichzelf :)

Er is geen onduidelijkheid meer, alleen nog zijn manier van antwoorden valt op.

Spido is trouwens echt niet de enige die op een forum (zgn. incognito) anders communiceert dan onder de mensen.

Ik noem maar geen namen (want dan sta ik ook in het rijtje :) ), het schijnt leuk te zijn om je anders te gedragen dan in het echt, daarom zijn er ook acteurs ;)

Andr

>laten we er inderdaad maar mee ophouden

Gaat het nu dan weer over muziek en audio...? please! Stom vervelend als elke discussie over iets weer uitdraait in een wellus niettus over iemand dat niets meer van doen heeft op de oorspronkelijke discussie.

Ik ben blij voor Erik dat hij duidelijkheid heeft over de perfect performer, maar ik vraag me alleen af, Erik, de conuswereld houdt toch niet op bij de pp?

nando

maar dit geouwehoer over die PP's enzo hangt nu echt wel iedereen de STROT uit.....

Nou dat vind niet iedereen, over PP's kun je niet vaak genoeg schrijven is mijn stelling.

Geplaatst door Paul Jenner:

Zoals ik een paar bladzijdes terug al zei: Dit topic kan beter gesloten worden.

Paul.

It aint over till the fat lady sings

;)

zo ik heb nu al bijna 24uur geen reactie meer gegeven.

dit heb ik gedaan om de medeforumers de ruimte te geven om een nieuwe luistersessie te laten organiseren.

maar ik zie dat het er niet van komt jammer is dit nu.

kom op mannen jullie kunnen het,geef de PP de kans die ze misschien wel verdienen.

Geplaatst door Yoyo:

It aint over till the fat lady sings

;)

Nou die PP fat ladies zingen al zo'n 25 jaar. En het achtergrondkoor zingt uitbundig mee. De wijs houden wil echter nog steeds maar niet lukken.

cool.gif

Bij audio gaat het om geluid.

Niet om het uiterlijk.

Voor "mooie" speakers kan je wel bij Jamo of Bose terecht, toch?

Ik denk dat hier de kern van het probleem ligt. Feenstra past dit principe wel erg consequent toe. En maakt dus een enorme denkfout. Waarbij je ook best het verschil mag maken tussen vormgeving en afwerking. met name dat laatste zal altijd goed moeten zijn om de acceptatiedrempel van een produkt te verlagen. Een luidspreker klinkt niet beter omdat hij slecht gebouwd/afgewerkt is. De meeste audioliefhebbers hebben ook nog een partner en die komt vaak van Venus....

Je kunt van de Pied Piper en Van Veen zeggen wat je wilt, maar ik heb een aantal door hem geleverde kasten gezien die er perfect afgwerkt uitzagen. De venusiaanse aanpak, zou ik zeggen. In dat vebrand zou de Prince commercieel wel eens veel meer potentie kunnen hebben...

Geplaatst door Kermit:

... maakt dus een enorme denkfout. Waarbij je ook best het verschil mag maken tussen vormgeving en afwerking. met name dat laatste zal altijd goed moeten zijn om de acceptatiedrempel van een produkt te verlagen. Een luidspreker klinkt niet beter omdat hij slecht gebouwd/afgewerkt is ...

Mooi of lelijk en goed of slecht zijn betrekkelijke begrippen. Het uiterlijk verraadt vaak erg veel over de ontwerper(s) zelf, dat wel. Om het bij de PP's van Feenstra te houden, er zitten wel erg veel overeenkomsten tussen wat Spido te berde brengt en hoe die King's er uit zien.

Aan de ander kant kom je met veel plamuur ook een heel eind, het zegt echter vaak weinig over wat eronder zit.

Hoe zat dat ook al weer met die kikker en die erwt Kermit? Jij bent ervarings deskundige :D Afijn misschien moet er eens een prinses langs komen om die spullen van Klaas een kusje te geven.

:D;)

Hai Spido,

Het meeste wat in je kamer staat is functioneel, een stoel, een tafel, een kast, noem maar op. Als je de vormgeving alleen maar laat bepalen door de functioneliteit dan ziet het er ook niet echt gezellig uit. Niet alleen mijn vrouw maar ook ik wil een gezellige kamer (muziek klinkt dan ook beter).

Luidsprekers zijn meubelstukken. Jij weet beter dan ik of zo'n Avalon er zo uit moet zien vanwege het geluid. Maar als meubelstuk zijn die speakers zeker geslaagd. Als ze daarbij nog een beetje goed klinken, verkopen ze wel (voor dat vele geld). Dus als je luidsprekers wilt maken en verkopen is het zeker verstandig er op een bepaald moment iemand bij te halen die ook verstand heeft van vormgeving. Persoonlijk vind ik een hele sobere en op gebruik gerichte vormgeving het mooiste.

Overigens is goed lelijk vaak ook mooi. Ik vind de Quad 33/303/FM3 erg mooi om te zien. Terwijl jouw oude compaen JK zich in eerste instantie erg over de vorm en kleur beklaagde.

Groet,

Geplaatst door Kermit:

Als je een nieuwe Ferrari met een blokkwast verft i.p.v. de verf spuit, zou die auto dan nog aantrekkelijk gevonden en dus verkocht worden?

Ligt eraan wie de blokkwast hanteert :rolleyes::D;)