Jump to content

recensie perfect performer king

Recommended Posts

hoi kermit.

wat je zegt klopt toch niet helemaal want als je motorkap wel afsluit maar een paar millimeter scheef zit gaat die toch terug om het netjes in lijn te laten plaatsen.

ook zou jij de auto terug sturen als de koplampen scheef zouden zitten.

dus heeft dit niks te maken met een ferrari of een daf. het gaat om het eindresultaat.

dus met andere woorden je vind uiteindelijk toch dat die kast mooi gebouwd is want je schrijf hier niks over. ;)

Hai Kermit,

Verhaaltje 1:

Ik heb eens een show gezien met drie taarten, de ene was groen, de ander was rood en de laatste was blauw. De deelnemers moesten de verschillen tussen de taarten aangeven. Er zat een volbloed huisvrouw bij en die zei, ik heb een perfect smaakgevoel en die taarten smaken 100 % hetzelfde.Dat klopte dus, maar alle anderen hadden het fout.

Verhaaltje 2:

Ik meen dat het Rodin was, werd niet als beeldhouwer erkend. Hij sloeg de armen van een van zijn beelden eraf en begroef het tussen de opgravingen. De kranten schreven vervolgens: dit is echt klasieke kust Rodin had dit nooit kunnen maken.

Het antwoord op de jouw vraag is, weten de mensen of het een Ferrari is?

Ook als je een "dropveter" naast zo'n sexy kabel legt, zullen er maar weinig mensen durven zeggen dat die dropveter beter klinkt.

De mens bedriegt zichzelf graag.

Nou, ik heb een hele mooie houten vloer, echt hout, dus geen beton eronder, dus KF die mag behoorlijk zijn best doen. ;)

En dat doet 'ie, dat weet ik.

Ik vraag mij wel af wat er nu zoal mis is met het inwendige van deze luidspreker? Ik bedoel wat was er niet deugdelijk en zou voor verlies in plaats van winst in (geluids)kwaliteit kunnen zorgen?

Overigens snap ik nog steeds helemaal niets van jullie opmerkingen betreffende het middengebied. Volgens mij is dat namenlijk zeer correct. Maar goed, ik kon er helaas niet bij zijn, ik kan dus niet oordelen over hoe het bij Erik klonk.

Hai Erik,

Dat zeg (en denk) ik van mezelf ook. Maar hoe weet jij dat je je niet laat beinvloeden zoals de deelnemers aan de taartenkwis.

Er waren wat vragen bij mijn versterker op de Kings. Zelf heb ik deze twijfel niet omdat ik gehoort heb dat ze goed matchen. Toch, geinspireerd door het verhaal van Bas op pagina 5 van deze topic en het verhaaltje op de website van RikStoet heb ik de HVT van april 2000 nabestelt. Hierin staat het volgende:

Wat krijg je met de Creek 4330 MkII voor 995 guldens? Het eerste antwoord daarop luidt: twee maal 40 uiterst stabiele brandschone watts in 8 ohm bij een THD onder 0,05% tussen 20Hz en 20 kHz, een frequentieverloop binnen 1 dB tussen 3 Hz en 25 kHz, een signaal/ruis-verhouding van meer dan 100 dB en zo nog wat indrukwekkende specificaties. Bij die specificaties is het opvallend dat er meer gestreefd is naar een kwalitatief goed samenhangend geheel dan naar enkele spectaculaire zaken. Dus bijvoorbeeld geen idioot ver in het hoog doorlopende frequentiekarakteristiek zolang de maximale stroomafgifte (hier beter dan 18 A !) of slex rate (hier 40 volt ver microseconde !) van de eindversterker onvoldoende zijn. Kijk, met dat inzicht kun je dus een "high-end" versterker bouwen en toch redelijk bescheiden van afmetingen, gewicht en prijs blijven. Slechts f 995,-.

Mijn tweede, veel belangerijker, antwoord luidt: een ronduit voorbeeldige geluidskwaliteit die niets te wensen over laat aan een prachtig midden, strak laag, grote precisie ("snel", zo u wilt)in het hoog en een overweldigende dynamiek. Ik heb dat alles beluisterd via Quad ESL, AEGIS ONE, KEF 101 en System Audio 1130, waarbij bleek dat deze verterker zich niets aantrekt van de nogal verschillende belastingen. Deze geluidskwaliteit zult u zelden, misschien wel nooit in deze prijsklasse aantreffen

Hierbij moet ik nog vertellen dat de versterker 370 watt bij 1 Ohm levert. confused.gif

Misschien dat iemand (Hans van Liempd, SpeedyAndre, Sebastiaan of een ander die zich geroepen voelt) dit stuk, en dan het technische gedeelte voor mij zou willen verklaren want daar snap ik niets van.

Oh ja, een voor mij leuke bijkomstigheid, ik heb lang geen f 995,- betaald voor een nieuwe. cool.gif

Geplaatst door Hans van Liempd:

Wat was Watt, voor Watt Watt was.....?

Watt zegt heel weinig over de geluidskwaliteit.

Hoever zakt dit vermogen in elkaar, en wat is de dempingsfctor.

M.a.w. luisteren, en vergelijken.

:)

... en dan de brenger van de slechte boodschap om zeep brengen: de luidspreker, dus.

Ik heb de Kings nu al aan een groot aantal versterkers gehoord, en ook in samenwerking met diverse CD-spelers.

Wat een verschillen!

De juiste combinatie met CD-speler en versterker kan van groot belang zijn.

Vanochtend hoorde ik bijvoorbeeld een Sonneteer "Alabaster" versterker en een Sony SACD-speler in samenwerking met de PP Kings.

Viel nogal tegen, eerlijk gezegd.

'n Beetje gritty, gepixeld geluid.

Geen stevige, lichamelijke, natuurlijke klank, maar meer het kunstmatige, synthetische, onechte geluid dat zo kenmerkend is voor elektrostaten

Toen werd de ouwe trouwe Marantz CD-80 als signaalbron aan de Sonneteer aangesloten.

Prima!

't Leek welhaast analoog!

Geplaatst door spido:

... en dan de brenger van de slechte boodschap om zeep brengen: de luidspreker, dus.

Ik heb de Kings nu al aan een groot aantal versterkers gehoord, en ook in samenwerking met diverse CD-spelers.

Wat een verschillen!

De juiste combinatie met CD-speler en versterker kan van groot belang zijn.

Vanochtend hoorde ik bijvoorbeeld een Sonneteer "Alabaster" versterker en een Sony SACD-speler in samenwerking met de PP Kings.

Viel nogal tegen, eerlijk gezegd.

'n Beetje gritty, gepixeld geluid.

Geen stevige, lichamelijke, natuurlijke klank, maar meer het kunstmatige, synthetische, onechte geluid dat zo kenmerkend is voor elektrostaten

Toen werd de ouwe trouwe Marantz CD-80 als signaalbron aan de Sonneteer aangesloten.

Prima!

't Leek welhaast analoog!

Wie denk je nou te bereiken met dit soort postings? Tracht je liefhebbers van electrostaten over te halen om alsnog te kiezen voor zo'n krat met pulp als de PP? Of richt je je op fanaten met zo'n boom-box die de lasnaden van hun auto op de proef stellen? Ik denk dat je bij de laatste categorie meer succes zult hebben. Er kijkt immers nooit iemand in de kofferbak. Hoewel... misschien kiest men toch voor nog meer bang for the buck. Want zo bijzonder zijn die pp's nu ook weer niet.

Ik heb ze gezien die PP's. Ik heb ze gehoord. Ik heb gegeten en gedronken. Maar niet meer, alsjeblieft.

Geplaatst door spido:

Beste Ron,

Denk je ook niet dat jouw tekst de belangstelling voor de Perfect Performer luidsprekers alleen maar zal versterken?

Je gaat nogal tekeer.

Heel negatief en kleinerend.

Z

Geplaatst door RonL:

Tracht je liefhebbers van electrostaten over te halen om alsnog te kiezen voor zo'n krat met pulp als de PP? Of richt je je op fanaten met zo'n boom-box die de lasnaden van hun auto op de proef stellen? Ik denk dat je bij de laatste categorie meer succes zult hebben. Want zo bijzonder zijn die pp's nu ook weer niet.

Ik heb ze gezien die PP's. Ik heb ze gehoord. Ik heb gegeten en gedronken. Maar niet meer, alsjeblieft.

Weer een bijzonder opbouwende posting RonL.

Prettig ook voor de mensen(Puur bijvoorbeeld) die voor de PP gekozen hebben, die zullen dat vast wel om hun performance gedaan hebben.....denk je niet?

Ruud

Ga er zelf eens naar luisteren. En lees dan de postings van Ron nog eens en die van de andere aanwezigen bij de luisteravond. Pas dan weet je wat ze waard zijn. En wat het verbale geweld van S waard is.

Ik heb mijn verslag van de luisteravond positief gehouden, vooral de goede dingen die ik gehoord heb benadrukt, maar ook wel aangegeven als ik dingen niet goed vond.

Maar weet je wat ik zo merkwaardig vond? Als ik de klankbalans en klankleur vergelijk van de originele Pied Pipers met die van de Kings, dan is er nauwelijks een groter verschil voor te stellen. Wat is dan het klankideaal wat Feenstra nastreeft?

Geplaatst door Kermit:

Ruud

Ga er zelf eens naar luisteren.

John, dat ga ik zeker doen.

Maar weet je wat ik zo merkwaardig vond? Als ik de klankbalans en klankleur vergelijk tussen de originele Pied Pipers en de Kings, dan is er nauwelijks een groter verschil voor te stellen.

Zonder bezitters van de PiedPipers van het eerste uur voor het hoofd te stoten hoop ik inderdaad dat er een z

Geplaatst door Kermit:

Ruud

Maar weet je wat ik zo merkwaardig vond? Als ik de klankbalans en klankleur vergelijk van de originele Pied Pipers met die van de Kings, dan is er nauwelijks een groter verschil voor te stellen. Wat is dan het klankideaal wat Feenstra nastreeft?

Daar sla je de spijker(boer) op z'n kop. Volgens mij moet een ieder voor zich luisteren om hier een oordeel over te kunnen vellen. Dus als we inhoudelijk nog verder willen met de PP topics stel ik toch voor dat alle ge

Geplaatst door RonL:

Wie denk je nou te bereiken met dit soort postings? Tracht je liefhebbers van electrostaten over te halen om alsnog te kiezen voor zo'n krat met pulp als de PP? Of richt je je op fanaten met zo'n boom-box die de lasnaden van hun auto op de proef stellen? Ik denk dat je bij de laatste categorie meer succes zult hebben. Er kijkt immers nooit iemand in de kofferbak. Hoewel... misschien kiest men toch voor nog meer bang for the buck. Want zo bijzonder zijn die pp's nu ook weer niet.

Beste Ron,

Wat ik wil bereiken met mijn posting?

Wel laten we eerst eens kijken naar het algemene doel van een forum als dit.

Kort samengevat: het uitwisselen van informatie, meningen en bevindingen met betrekking tot hifi geluidsweergave.

Okay?

Wel, dat was mijn bedoeling.

Sebastiaan had de mogelijkheid aangegeven dat de Quad versterker van Erik geen geschikte partner was voor de Kings.

Ik haakte hier op in, door enkele van mijn ervaringen met diverse versterkers en andere apparatuur met de Kings te vermelden.

Natuurlijk heb ik niet de illusie vliesfladderaars te kunnen bekeren tot het Perfect Perfectionisme.

Een vliesfladderaar is nu eenmaal een vliesfladderaar, nietwaar?

Die heeft zo'n hoge dunk van zijn weergevers en van zijn eigen beoordelingsvermogen (en v