yoyo Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Is de site van Klaas uit de lucht ? Volgens mij wel, net als hifi.nl Blijkbaar werd het allemaal een beetje te veel van het goede. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door Pjotr:Het lijkt mij dat die mids gewoon stuk gespeeld waren en zelf een behoorlijke hoeveelheid vervorming produceerden. Die mids kunnen het gewoon niet trekken en worden/zijn m.i. flink over de kling gejaagd.... ...Kortom alle recenties zo lezende hou ik het er op dat die mids gewoon stuk waren. Een Kevlar mid zonder noemenswaardige filtering inzetten is ook een beetje vragen om problemen. Juist Pjotr, ik kreeg ook sterk de indruk dat het een en ander schort aan de inzet en het bereik van de middentoner. Of deze nu kapot is (gegaan) of niet doet niet terzake. Ik kon bij het close beluisteren van beide mid-units een flinke vervorming vaststellen bij redelijk volume. Rechts wat duidelijker dan links. Ik vond niet dat de speakers "kleurden" en ik denk dat de units qua klank goed bij elkaar passen. Misschien brengt een zorgvuldig gekozen filtering een oplossing. Het lijkt me echter wel dat het middenbereik van een vrouwenstem in een driewegsysteem voor rekening van de middentoner hoort te komen. Ik hou het erop dat de prestaties van de middentoner niet passen bij de omvang van de luidspreker als geheel en de verwachtingen hiervan. M.a.w. een kwestie van oversturing. Of praat ik nu onzin? (ik ben geen luidsprekerbouwer) Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door Yoyo: Volgens mij wel, net als hifi.nl Blijkbaar werd het allemaal een beetje te veel van het goede. hij licht toch niet gestorven voor zijn pc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Dat wens ik hem niet toe Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
RonL Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door paul demo: hij licht toch niet gestorven voor zijn pc? Nee hoor, hij is weer de oude zoals uit bovenstaande reactie aan SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 mei 2003 Author Report Share Posted 25 mei 2003 Geplaatst door spido: Beste AllTooSpeedy Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henno Appel Posted 25 mei 2003 Report Share Posted 25 mei 2003 en de kings gaven mij niet het gevoel dat ik naar het marcussen orgel van de laurenskerk zat te luisteren ,maar naar het batz witte orgel van de grote kerk van oud-beyerland Ik dacht ff dat je ging zeggen "maar naar het draaiorgel bij winkelcentrum Zuidplein". Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door RonL: Nee hoor, hij is weer de oude zoals uit bovenstaande reactie aan SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Sebastiaan de Vries Eric, Quad combineerd prachtig met electrostaten, omdat electrostaten vooral spanning nodig hebben. En ook in spanning zakt de Quad in elkaar, maar dat is opzich niet zo'n probleem. Conus weergevers hebben naast een bij elke impedantie constante spanning, veel stroom nodig. Anders gezegd. De spanning moet bij zowel 8 Ohm als 1 Ohm gelijk blijven, maar elke halvering moet de stroom verdubbellen. Dat kan een quad dus niet. Is geen kat richting quad hoor, want ik heb groot respect voor Peter Walker met zijn revolutionaire "current dumping" techniek. Maar het zijn echt versterkers gemaakt voor Electrostaten, en dan gaat het goed. Naar mijn inziens was alleen de Quad 303 echt strak in het laag. De 405 en 606 hebben bij mij een conus nooit kunnen controleren. De attack en drive is er gewoon niet. Om het versterker verhaal beter uit te leggen. (ik ga offtopic, maar ik weet dat Eric eht graag wilt weten ) Stel je weergevers (conus) zijn een grote buis. De versterker is een waterpomp. -De spanning is de druk achter het water -De stroom is de hoeveelheid water wanneer een speaker zakt in impedantie, kunnen we stellen dat de buis twee keer zo groot wordt. Dit houdt in dat er twee keer zoveel water doorheen gepompt moet worden. (dus twee keer zoveel stroom) echter moet de druk (spanning) achter het water gelijk blijven. Je zult begrijpen dat een voeding van een versterker het erg moelijk krijgt. Want hij moet A: twee keer zoveel water (stroom) produceren. en B: de druk achter het water intakt houden (spanning) Ik kan je met zekerheid zeggen. De quad 606 doet dat niet. Dit heeft weinig te maken met vermogen op papier, maar met voeding. Een goed teken is wanneer een versterker zijn vermogen bij halverende impedantie praktisch verdubbeld. en dat kan alleen wanneer de spanning stabiel blijft, en de stroom verdubbeld. De wet van ohm P=U^2/R Groeten, Bas Een leuk en leerzaam stukje! Het kunnen leveren van stroom is een van de dingen waar mijn versterkertje, de Creek 4330MkII erg goed in is. Op de website van Rik Stoet staat hierover het volgende: Waanzinnig leuke versterker, zeker voor z'n geld. Lees vooral de test in HVT van april 2000. Speelt de sterren van de hemel. Het uitgangsvermogen van 2 x 40 Watt is ruim voldoende voor de meeste huiskamers, echter deze wolf in schaapskleren levert tot 370 Watt in 1 ohm bij een lage harmonische vervorming De special Creek MOS-FET output krijgt voldoende energie uit de voeding, mede door de ringkerntrafo van 120VA. De totale capaciteit in de voeding bedraagt 20.000 uF ! De 4330 is -net zoals alle andere Creek produkten- DC gekoppeld van ingang tot uitgang, er bevinden zich geen condensatoren in de signaalweg. Ik heb met eigen oren gehoord dat de Creek een goede combi met de Kings is. Volgens Feenstra was het podium wel iets kleiner dan bij zijn zware Bryston combi echter ik vind de Creek veel subtieler dan de Bryston en dat telt bij mij absoluut zwaarder. Ik ben er dan ook van overtuigd dat ik veel plezier aan deze combi ga beleven. Waar ik mij nog wel zorgen over maak is de afwerking van de baffle, ik weet dat Feenstra hier veel tijd in steekt, maar tijd alleen is niet genoeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door paul demo:hij licht toch niet gestorven voor zijn pc? Pas nou toch op Paul, ik heb dat met opzet niet zo hard gesteld want voor je het weet gooit Eric weer het hele topic weg en dan zijn we al deze fijne recencies kwijt. Je weet hoe het de vorige keer ging. Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 maak je niet druk yoyo een kat heeft zeven levens. de volgende keer dat hij d...d gaat zal wel zijn dat hij omslaat en te water raakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Ik zit vanavond echt weer met open mond te luisteren naar de muziek in m'n huis. Ik heb nog steeds het type Prince thuis staan en ondanks dat deze niet de body van de Kings hebben klinkt het erg mooi. Open, transparant, snel, coherent en misschien wel het allerbelangerijkste, de instrumenten hebben denk ik een juiste klankkleur. Het klinkt zoals ik denk dat het klinken moet. Het leerproces over klankkleur bij huiskamerweergave heeft mij de afgelopen paar jaar erg geboeid, het is de rode draad in mijn ontwikkeling binnen deze hobby, ik ben er dan ook van overtuigd dat ik hierin juiste keuzes kan maken en laat hierin zeer weinig ruimte meer voor meningen van anderen. Wellicht dat ik nog eens open huis houdt als de Kings hier staan te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Met de Prince? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Vanzelfsprekend mogen er heus mensen bij mij komen luisteren naar de Prince. Het is alleen zo dat ik de King een mooiere luidspreker vind, de King heeft meer gemak in de weergave, geen last van stess. Daar heb je denk ik een grote kast voor nodig, tenminste dit is mij laatst ook nog eens verteld door een door mij zeer gewaardeerd medewerker bij een audiozaak in Groningen. Die stress is trouwens in vrijwel alle luidsprekersystemen aanwezig. Wij zijn er blijkbaar zo aan gewend dat we het alleen horen als het er niet is. Volgens mij komt het doordat je woofers dingen laat doen die ze uit zichzelf niet zouden doen. Ach, ik ben ook maar een eenvoudige luisteraar, die technische kant ben ik niet zo in thuis. Maar je bent van harte welkom om eens naar de Prince te komen luisteren. Zoals het er nu naar uitziet heb ik ze nog wel een weekje of twee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Puur:Die stress is trouwens in vrijwel alle luidsprekersystemen aanwezig. Een gat in de markt: luidsprekertherapie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraken Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Maar serieus nu: wat bedoel je in 's hemelsnaam met "stress"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Kraken:Maar serieus nu: wat bedoel je in 's hemelsnaam met "stress"? Misschien is dit de eerste speaker die Puur geen stress opleverde bij het luisteren Ik kan me er ook weinig bij voorstellen, met een stabiele versterker heeft de speaker niet zo gek veel te zeggen, behalve hetgeen de versterker hem dicteert Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Kraken:Maar serieus nu: wat bedoel je in 's hemelsnaam met "stress"? Een wat nerveuzere weergave dan bij een systeem met minder stress Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Puur: Een wat nerveuzere weergave dan bij een systeem met minder stress Je bedoeld rond? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Ik weet eigenlijk niet wat je met rond bedoelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Puur:Ik weet eigenlijk niet wat je met rond bedoelt. Minder gedetailleerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Ook, je krijgt het idee dat het individuele geluid moet vechten om uit de woofer te komen. Het lijkt alsof ze elkaar een beetje willen wegduwen, maar dat doen ze niet. In de weergave voel je dit gevecht. Zo duidelijk? Omdat de King hier zeer weinig last van stress heeft, ik het geen luidspreker gehoord dat dit minder had, lijkt het nu wellicht of dat de Prince hier heel veel last van heeft. Absoluut niet het geval, dat wil ik wel benadrukken. De Prince moet alleen net zoals alle kleinere huisvrouwenluidsprekers wat meer compromissen sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 26 mei 2003 Report Share Posted 26 mei 2003 Geplaatst door Puur:Maar je bent van harte welkom om eens naar de Prince te komen luisteren. Zoals het er nu naar uitziet heb ik ze nog wel een weekje of twee. Zou ik daar ook bij kunnen zijn ? Ik ben er zeer in geinteresseerd. Zo ongedwongen bij iemand thuis geeft toch een andere indruk dan bij een verkoopsessie. Grtz Yoyo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts